Hoi,
Ik heb sinds kort, zaterdag 2 maart, een nieuw systeem:
Soltek SL-75DRV2
AMD Athlon XP 1600+
512MB DDR Hyundai
Seagate Barracuda IV 60 GB
ATI RADEON 8500 LE (PowerColor versie)
Zaterdag eindelijk mijn hd en videkaart van MultiPC ontvangen, dus ik die in mijn systeem gezet en aangezet. Alles werkte, ik even in bios gekeken hoe het eruit zag (tis toch de eerste keer). En alles werkte. Eerste keer dat ik een pc in elkaar heb gezet dus toch een slag om de spreekwoordelijke arm. In fdisk mijn hd gepartioneerd en computer uitgezet. Ik had nog geen XP liggen en wilde geen Win98 op mijn ub3r pc
zetten dus kon nog niks. 's Avonds eindelijk XP binnen, dus ik naar mijn kleine stoffige kamertje, deur dicht en gaan met die banaan. Eerste moest ik in bios de boot sequence omgooien, cd-rom speler eerste. Dus ik (zoals eerder die dag) vrolijk op <del> gedrukt tijdens post...*CRASH* "wtf". Tussen het dos scherm en bios scherm in heb je als het ware een zwart scherm met een blauwe balk onderin beeld, zie je normaal niet denk ik of ik ben de enige. Afin daar bleef de pc dus hangen, steeds maar weer. Dus heb ik na wat aanwijzingen mijn bios gereset dmv. jumper JBAT1 als het ware verplaatst van links neer rechts en weer terug, still with me? Dus ik weer opstarten et voila! Daar is bios weer, ff datum goed gezet en boot sequence veranderd. Ik nog denken "XP here I come" of eingelijk meer ">100fps here I come", mooi nie dus. "Wilt u besturingssysteem van de cd-rom starten druk dan nu een toets in" of iets in die trend verschijnt op mijn scherm, dus ik vrolijk <enter> drukken, "detecting hardware setup" mooi mooi hier gaan we. Om vervolgens 5 minuten tegen dezelfde boodschap aan te staren, ondertussen cd-rom speler en hd al "uitgedoofd".. Dat wordt niks dus, vage zooi. Reboot en maar even in bios kijken..*CRASH* gaan we weer. Zelfde zooi dus hele avond, 1 of 2 keer naar resetten kom ik nog in bios maar daarna niet meer. WinXP setup komt nog een paar keer tot het laden van bestanden om vervolgens doodleuk te rebooten en hetzelfde van voor af aan te doen ?
Na wat gepraat te hebben met iemand die er zogenaamd verstand van zou hebben, heb ik mijn SB Audigy eruit gehaald. Veroorzaakt wel eens problemen met VIA chipset. Maakt dus niks uit
Ik heb mijn cd-rom speler en hd op dezelfde IDE kabel, maar dat zou geen problemen mogen veroorzaken toch? Master en slave staat goed geconfigureerd. De IDE kabel die ik hiervoor gebruik was een beetje kort en staat toch best wel gespannen. Ik moest ook wat moeite doen om hem zover te krijgen om mijn cd-rom te verwelkomen met een aansluiting op mobo. Ik weet niet zeker of een kapotte IDE kabel, dit zou kunnen veroorzaken.
Mijn vraag is dus of iemand denkt te weten wat het probleem zou kunnen zijn. Ik dacht dat dit wel de beste forum zou zijn aangezien ik niet weet welk hardware onderdeel de boosdoener is en als ik toch naar een ander moest, dan kom er wel achter
ps. Mijn pc start wel gewoon goed op, geeft mijn 1600XP wel op slechts 1050 MHz aan en "zag" eerst slechts 390 MB RAM ipv 512. Maar dit is reeds of kan wel verholpen worden.
Ik heb sinds kort, zaterdag 2 maart, een nieuw systeem:
Soltek SL-75DRV2
AMD Athlon XP 1600+
512MB DDR Hyundai
Seagate Barracuda IV 60 GB
ATI RADEON 8500 LE (PowerColor versie)
Zaterdag eindelijk mijn hd en videkaart van MultiPC ontvangen, dus ik die in mijn systeem gezet en aangezet. Alles werkte, ik even in bios gekeken hoe het eruit zag (tis toch de eerste keer). En alles werkte. Eerste keer dat ik een pc in elkaar heb gezet dus toch een slag om de spreekwoordelijke arm. In fdisk mijn hd gepartioneerd en computer uitgezet. Ik had nog geen XP liggen en wilde geen Win98 op mijn ub3r pc
Na wat gepraat te hebben met iemand die er zogenaamd verstand van zou hebben, heb ik mijn SB Audigy eruit gehaald. Veroorzaakt wel eens problemen met VIA chipset. Maakt dus niks uit
Ik heb mijn cd-rom speler en hd op dezelfde IDE kabel, maar dat zou geen problemen mogen veroorzaken toch? Master en slave staat goed geconfigureerd. De IDE kabel die ik hiervoor gebruik was een beetje kort en staat toch best wel gespannen. Ik moest ook wat moeite doen om hem zover te krijgen om mijn cd-rom te verwelkomen met een aansluiting op mobo. Ik weet niet zeker of een kapotte IDE kabel, dit zou kunnen veroorzaken.
Mijn vraag is dus of iemand denkt te weten wat het probleem zou kunnen zijn. Ik dacht dat dit wel de beste forum zou zijn aangezien ik niet weet welk hardware onderdeel de boosdoener is en als ik toch naar een ander moest, dan kom er wel achter
ps. Mijn pc start wel gewoon goed op, geeft mijn 1600XP wel op slechts 1050 MHz aan en "zag" eerst slechts 390 MB RAM ipv 512. Maar dit is reeds of kan wel verholpen worden.
You look like I need a drink.