Toon posts:

Ik draai ook eens een bios update :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI mobo zoals jullie kunnen zien in mijn sig, en ik hoorde dat je een bios-update moest doen voor die XP2000+, dus ik dat gedaan omdat hij nogal instabiel was. Alles ging goed totdat ik hem opnieuw opstarte, hij bleef gewoon hangen bij de startup (bij dat inventarisatie begin, (hoe snel proc is, hoeveel geheugen enz...) en toen deed hij niets meer :(

Dus ik batterijtje eruit gehaald en warempel dat klere ding start weer op, maar dan: Aut-dec : Sec Master ....press <ESC> to abort. daarna hetzelfde liedje bij Sec Slave :(

druk op <ESC> Meneer gaat weer verder, Scanning IDE drives.........

No array defined :(

Druk ik op ESC en start hij XP gewoon op :? En mijn 2 HDŽs en DVD doen het gewoon :?
Maar hij loopt nog op 100 mhz en hij loopt allemaal te klooien met RAID en al die opstartfouten, maar ik kom gewoon niet meer mijn bios in door al die fouten :(

Weet misschien iemand een oplossing om in mijn bios te komen? of een andere oplossing :+

Verwijderd

Koop een nieuwe BIOS chip

Hehe en dat onstabielitijd had ik ook gewoon voltage op 1.85V zette ipv 1.67v

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 16:44 schreef MasterDisaster het volgende:
Koop een nieuwe BIOS chip

Hehe en dat onstabielitijd had ik ook gewoon voltage op 1.85V zette ipv 1.67v
Meen je dat serieus van die bios chip?

Verwijderd

Ja dat kan als je je bios niet meer kan terug flashen
Dat kost wat geld maar je hebt je ouwe bios terug

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik vrees dat ie het serieus bedoelde jah

Maar wat natuurlijk een betere oplossing is, is om gewoon met een boot floppy naar dos te gaan, en met het flash programma je bios weer terug te zetten naar de standaard.

En misschien kun je dan later nog eens een nieuwe bios erop gooien.

Verwijderd

Damn hoe komt je 3d mark zo hoog de mijne is nog oc ed ook

Verwijderd

[overbodig]
Je kunt toch wel gewoon met een dos bootdisk opstarten, en dan je vorige bios weer terug zetten? Of eventueel diezelfde bios nog een keer flashen...?
[/overbodig]

net te laat...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Je kan toch gewoon een oude versie proberen terug te flashen?

Je kan nog steeds in Windows XP komen zeg je.
Het lijkt mij dat je computer dan dus boot en je waarschijnlijk ook wel van A: kan booten.

Niet?

edit: nerd-o-matic was me voor :{

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor jullie reacties! :)
Het probleem was dat nadat ik het bios had geflashed in mijn bios de diskette uit de bootdivices en uit het bios had verwijderd omdat ik die niet meer heb (had uit een 486 DX2 een diskette station gesloopt :P)

Ik kwam dus niet meer in mijn bios en hij weigerde ook om vanaf diskette te booten dus ik had een probleempje :(

Maar toen heb ik het batterijtje uit mijn mobo gehaald en daarna weer terug gezet, hierdoor kreeg ik na een reeks fouten de melding dat mijn CMOS verrot was en kreeg ik opeens de optie om op F1 te drukken om naar setup te gaan :) Hier heb ik dus mijn diskette station weer aangezet en opnieuw geflashed, hij loopt nu (nog :+) als een zonnetje >:)

Als ik nog even van deze situatie mag gebruik maken, ik kan gewoon zonder gevaar die voeding hoger zetten? en dit kan gewoon in het bios?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!!

Verwijderd

Bios kan wel worden terug geflashed... Gewoon ff bij MSI site ff de Originele bios downloaden, ff op floppy zetten en ff pc uitzetten. PC opstarten met CRTL + Home en Done.... Alles werkt weer :) (Werkte bij mij in ieder geval... )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 16:48 schreef MasterDisaster het volgende:
Damn hoe komt je 3d mark zo hoog de mijne is nog oc ed ook
Ik had net die dag mijn computer binnen, er stond nog helemaal niets op behalve XP en 3D Mark, dus toen rende hij nog keihard :P
Ook had ik hem staan op 240/520, alleen toen ik fatsoenlijk gamez erop ging spelen kreeg ik reboots na iets meer dan een uur omdat hij een beetje te warm werd :)
Ook loopt het geheugen wat sneller:
Cas Latency 2
Precharge 2T
Pulse 5T
RAS to CAS 2T
SDRAM 1T Enabled
Fast Command Enabled
Ik heb deze score dus echt gehaald, alleen waren die avond de servers van Madonion down door al de drukte. Nu haal ik niet meer hoger dan 7900 omdat hij nu vol staat en omdat die video kaart te warm wordt heb ik hem nu standaard lopen.

Maar hoeveel is jouw topscore dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 20:22 schreef Neils het volgende:
Bios kan wel worden terug geflashed... Gewoon ff bij MSI site ff de Originele bios downloaden, ff op floppy zetten en ff pc uitzetten. PC opstarten met CRTL + Home en Done.... Alles werkt weer :) (Werkte bij mij in ieder geval... )
Hij doet het alweer :) maar ik moest wel een update draaien want het originele bios de XP 2000+ niet ondersteunde.

Verwijderd

De mijne is 8159 op 2001SE
[topic=374563/4]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 20:35 schreef MasterDisaster het volgende:
De mijne is 8159 op 2001SE
[topic=374563/4]
niet slecht, check quote uit Rick2001 sig:
Asus v8200ti200 245/550 >9713 3dmark2001
:D

Verwijderd

Ook lekka zeker waterkoeling

Verwijderd

Topicstarter
nee, zonder waterkoeling :)

Maar ik zie in jouw icon dat je al een GeForce 4 wil >:)

Maar om ff op mijn andere vraag terug te komen, ik kan gewoon die voeding in mijn bios verzettten?

Verwijderd

Yep dat kan je hebt bijna hetzelfde mobo als ik
Heel simpel

Voltage omhoog en fsb omhoog

Ik heb nu stabiel fsb 130
Voltage 1.85v
Hij is 47graden MAX! Met een zalman
Draait nu 1750mhz

Verwijderd

Maar een Geforce 4 Tsja Leuk maar ik w8 wel tot de GF5 Anders zit ik strajs met een 4 terwijl er alweer 5's zijn
Net als die GF3 T5

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 20:53 schreef MasterDisaster het volgende:
Heel simpel

Voltage 1.85v
Draait nu 1750mhz
Mijne wordt 52 graden stressed met een Just Cooler® van Computer Land, maar het geld is nu ff op, dus ik zal eerst eens sparen voor een betere cooler :) En nu lijkt het me niet zo slim om het te OC'en als hij stressed al 52 graden wordt.
Op dinsdag 05 maart 2002 20:57 schreef MasterDisaster het volgende:
Maar een Geforce 4 Tsja Leuk maar ik w8 wel tot de GF5 Anders zit ik strajs met een 4 terwijl er alweer 5's zijn
Net als die GF3 T5
Dat hou je ;)

Verwijderd

Oh joh GOOI OMHAAG 60 Graden is stabiel })

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 20:53 schreef MasterDisaster het volgende:
Heel simpel

Voltage 1.85v
Draait nu 1750mhz
fsb op 130 :? hij draait toch al op 133?

Verwijderd

Met een gelockte CPU kom je met de MSI K7T Pro niet veel verder dan 143 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:26 schreef frisian het volgende:
Met een gelockte CPU kom je met de MSI K7T Pro niet veel verder dan 143 Mhz
In een ander topic zei iemand dat je niet verder dan 137 kunt gaan anders krijg je met die MSI USB probs.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 22:44
Hmmzzzz is dat dan een MSI probje, heb hier een 1800+ draaien op een FSB van 146 (1681Mhz dus) en draait stabiel als een huis. Heb wel een ASUS A7V266E.

Ff een vraagje trouwens, denken jullie dat ik de cas ook op 2 zou kunnen zetten met een 512 DDR reepje NoName van NORROD????

Gewoon spullen

Verwijderd

MM dat probleem had ik dus laatst ook, gewoon dus ff de optimale defaults laden in de BIOS, dan doetie het weer...

hmm. Met mijn MSI K7T266 Pro 2 RU kom ik niet verder dan 142 FSB :( mijn procje is wel gelocked.. (1900+)

Verwijderd

Ja je hebt gelijk me fsb staat op 140
En eeeh ja ik had ook van die USB fouten toen ie op 145 stond :(
Pagina: 1