ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
de betaler vervuilt
Kom, maak er geen groot probleem/flame van. Ik vind het alleen gek, Fok! is niet de hardware/internet site, Tweakers is dat. Je zou toch verwachten dat het andersom is. (dat t-net sneller is met dat soort nieuws)Op dinsdag 05 maart 2002 16:42 schreef GA!S het volgende:
Ga je 5 in het land ook bellen als ze een item hebben dat al een uur eerder op hart van nederland te zien was...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
In een andere thread erover was al vermeld dat T.net waarschijnlijk een uitgebreidere posting heeft en minder alleen maar "Gekopieerd van de bron site".Op dinsdag 05 maart 2002 16:44 schreef JumpStart het volgende:
Je zou toch verwachten dat het andersom is. (dat t-net sneller is met dat soort nieuws)
Of dat zo is weet ik niet, maar lijkt me wel een valide reden om er langer over te doen.
Verwijderd
Nou goh, wat een goed onderbouwd nieuwsitem, dat ding op Fuc^H^Hkzine! Een of andere obscure gamesite als bron. Geen cijfers 'hoeveel' xbox-en er zijn verkocht en hoeveel er niet werken, alleen een opmerking.Op dinsdag 05 maart 2002 16:36 schreef JumpStart het volgende:
Tijdje terug: AMD gaat Ferrari sponsoren. Verscheen uren later pas op T-net. Nu ook weer: Groot aantal Xboxen in japan kapot. Zou ook helemaal niet misstaan op T-net.
Ik zou dat ook afschieten als ik Wouter T was
Verwijderd
Dat doet hij dan ook echt welOp dinsdag 05 maart 2002 16:52 schreef Otis het volgende:
[..]
Nou goh, wat een goed onderbouwd nieuwsitem, dat ding op Fuc^H^Hkzine! Een of andere obscure gamesite als bron. Geen cijfers 'hoeveel' xbox-en er zijn verkocht en hoeveel er niet werken, alleen een opmerking.
Ik zou dat ook afschieten als ik Wouter T was
16:56 AnandTech's IDF Spring 2002 afsluiting (3)
16:13 @Home-helpdesk binnenkort 0,10 euro per minuut (31)
15:58 Divx 5.0 is verschenen (55)
14:20 BBned introduceert ADSL over ISDN (47)
13:46 3Com introduceert NICs met ingebouwde firewall (48)
12:40 3Mpixel+ digicams nu grootste aandeel productie (10)
11:23 Planet Internet verhoogt ADSL abonnementsprijzen (62)
07:13 BlackBerry PDA met geïntegreerde GSM/GPRS (24)
04:19 Samsung introduceert 800MHz DDR-chips (16)
00:58 Supermicro dual Xeon moederbord met PCI-X (38)
00:16 DPC SETI@Home hitparade van 4 maart (5)
Tekst van Fok!:
Tekst van bron (Gamesen):"Volgens de laatste berichten is een zeer groot aantal van de pas geleverde Xbox'en aan Japan defect. De Xbox is nog geen week te koop in Japan en nu al zijn er een groot aantal klachten over het apparaat. Grootste klacht: het ding werkt slecht, of helemaal niet.
Microsoft is vanzelfsprekend niet blij met de klachten en heeft een grootschalig onderzoek ingesteld om de oorzaak van het probleem te achterhalen. De fout kan liggen aan de discs. Microsoft heeft immers lokale firma's benaderd om software te produceren voor de Japanse markt."
Kijk, als Tweakers.net zo 'efficiënt' zou werken, zou er inderdaad véél meer nieuws op de frontpage staan (en ook veel post van boze eindredacteuren en advocatenkantoren)."Volgens de laatste berichten is een zeer groot aantal van de pas geleverde Xbox’en aan Japan defect.
De Xbox is nog geen week te koop in Japan en nu al zijn er een groot aantal klachten over het apparaat. Grootste klacht: het ding werkt slecht, of nog erger… niet. Microsoft is vanzelfsprekend niet blij met de klachten en heeft een grootschalig onderzoek ingesteld om de oorzaak te achterhalen. De fout kan liggen aan de discs. Microsoft heeft immers lokale firma’s benaderd om software te produceren voor de Japanse markt."
Verwijderd
OK, ok, daar heb je ook helemaal gelijk in, de cross-over hoeft inderdaad niet volledig te zijn. Ook over het gehalte van de posts (of liever, het gebrek eraan) valt iets te zeggen.Op dinsdag 05 maart 2002 17:15 schreef Femme het volgende:
Dit heb ik vandaag nog niet op Fok! gelezen:
16:56 AnandTech's IDF Spring 2002 afsluiting (3)
16:13 @Home-helpdesk binnenkort 0,10 euro per minuut (31)
15:58 Divx 5.0 is verschenen (55)
14:20 BBned introduceert ADSL over ISDN (47)
13:46 3Com introduceert NICs met ingebouwde firewall (48)
12:40 3Mpixel+ digicams nu grootste aandeel productie (10)
11:23 Planet Internet verhoogt ADSL abonnementsprijzen (62)
07:13 BlackBerry PDA met geïntegreerde GSM/GPRS (24)
04:19 Samsung introduceert 800MHz DDR-chips (16)
00:58 Supermicro dual Xeon moederbord met PCI-X (38)
00:16 DPC SETI@Home hitparade van 4 maart (5)
Tekst van Fok!:
[..]
Tekst van bron (Gamesen):
[..]
Kijk, als Tweakers.net zo 'efficiënt' zou werken, zou er inderdaad véél meer nieuws op de frontpage staan (en ook veel post van boze eindredacteuren en advocatenkantoren).
Echter, de links die dan wel de moeite waard blijken om op t-net te verschijnen komen vaak een halve dag later pas. Maar goed, ik ben geen nieuwsposter, heb daar ook de tijd niet voor, en liever dat posters te laat posten dan niet.
Ik snap nu iig beter waarom...
Ik voorspel dat Fok! nog heel vaak sneller is met bepaalde nieuwtjes zolang zij niet meer dan doen dan copy, paste, submit, next.
Volgens mij til je er zelf wel zwaar aan.Op dinsdag 05 maart 2002 16:36 schreef JumpStart het volgende:
Het is niet levensbedrijgend, dus til hier niet te zwaar aan, maar euhh ...
Ik blijf het vreemd vinden dat het gebeurt dat er op Fok! af en toe nieuws items verschijnen die op T-net zeker niet misstaan. Alleen hier verschijnen ze A) niet, ofpas uren later.
Tijdje terug: AMD gaat Ferrari sponsoren. Verscheen uren later pas op T-net. Nu ook weer: Groot aantal Xboxen in japan kapot. Zou ook helemaal niet misstaan op T-net.
Ook meerdere keren over ADSL berichtgeving was Fok! T-net voor.
Beetje scheef allemaal.
Maak je niet druk zou ik zeggen
I love watercooling
Neuh, wees gerust. Het viel me op, da's alles. Ik zal er echt niet wakker van liggen.Op dinsdag 05 maart 2002 17:48 schreef Garrett het volgende:
[..]
Volgens mij til je er zelf wel zwaar aan.
Maak je niet druk zou ik zeggen
iedereen weet toch dat tweakers 'veeeeeeeeeeeeeeeeel uitgebreidere stukken schrijft ipv gewoon links plaatsen' , waar ik het dus nog steeds mee oneens ben.Op dinsdag 05 maart 2002 16:36 schreef JumpStart het volgende:
Het is niet levensbedrijgend, dus til hier niet te zwaar aan, maar euhh ...
Ik blijf het vreemd vinden dat het gebeurt dat er op Fok! af en toe nieuws items verschijnen die op T-net zeker niet misstaan. Alleen hier verschijnen ze A) niet, ofpas uren later.
Ook meerdere keren over ADSL berichtgeving was Fok! T-net voor.
Beetje scheef allemaal.
En ook weet iedereen dat je beter geen nieuws kan submiten omdat je je anders dood gaat ergeren als het 2 weken later op de site staat onder andere naam
Verwijderd
Kun je niet eens ophouden met zeiken in TFF? Als alles zo slecht is waarom ga je dan niet ergens anders hard werkende Crew vervelen...Op dinsdag 05 maart 2002 18:25 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
iedereen weet toch dat tweakers 'veeeeeeeeeeeeeeeeel uitgebreidere stukken schrijft ipv gewoon links plaatsen' , waar ik het dus nog steeds mee oneens ben.
En ook weet iedereen dat je beter geen nieuws kan submiten omdat je je anders dood gaat ergeren als het 2 weken later op de site staat onder andere naam
juist om dit soort reacties blijf ik hier posten.Op dinsdag 05 maart 2002 18:31 schreef René vd Veen het volgende:
[..]
Kun je niet eens ophouden met zeiken in TFF? Als alles zo slecht is waarom ga je dan niet ergens anders hard werkende Crew vervelen...
Als alleen de mensen die tevreden zijn hier posten heb je er niks aan.
In zeer veel topics klagen mensen over de traagheid van tweakers, dan moet je er wat aan doen, en niet jezelf op de borst kloppen 'oh wat een hoge kwaliteit hebben we toch' terwijl dit gewoon niet zo is
Verwijderd
Dat valt reuze mee. Wij hebben ook aangegeven waaardoor een eventuele traagheid kan ontstaan en dat het onmogenlijk is dit te verhelpen. En hou je ononderbouwde opmerkingen in het vervolg maar voor je, daar wordt niemand vrolijk van.In zeer veel topics klagen mensen over de traagheid van tweakers, dan moet je er wat aan doen, en niet jezelf op de borst kloppen 'oh wat een hoge kwaliteit hebben we toch' terwijl dit gewoon niet zo is
ononderbouwde?? eigen ervaring noemt men dat.......en met mij velen die niet meer submiten om deze reden....... Als jullie geen kritiek kunnen verdragen, tja, dan moet je geen site runnenOp dinsdag 05 maart 2002 20:58 schreef RobinVR het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Wij hebben ook aangegeven waaardoor een eventuele traagheid kan ontstaan en dat het onmogenlijk is dit te verhelpen. En hou je ononderbouwde opmerkingen in het vervolg maar voor je, daar wordt niemand vrolijk van.
Verwijderd
Jij beweert in je eerdere posting dat wij baggerkwaliteit leveren. Als je dat zo vindt dan vraag ik me af wat je hier nog doet. Aan het soort kritiek dat jij levert hebben wij helemaal niets, dat is alleen maar irritant en dat heeft helemaal niets te maken met het runnen van een site.Op dinsdag 05 maart 2002 21:04 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
ononderbouwde?? eigen ervaring noemt men dat.......en met mij velen die niet meer submiten om deze reden....... Als jullie geen kritiek kunnen verdragen, tja, dan moet je geen site runnen
bagger kwaliteit maak je er zelf van.Op dinsdag 05 maart 2002 21:08 schreef RobinVR het volgende:
[..]
Jij beweert in je eerdere posting dat wij baggerkwaliteit leveren. Als je dat zo vindt dan vraag ik me af wat je hier nog doet. Aan het soort kritiek dat jij levert hebben wij helemaal niets, dat is alleen maar irritant en dat heeft helemaal niets te maken met het runnen van een site.
nieuws te traag posten, en jullie zelf overschatten mbt de kwaliteit van deze postings......ja..
Verwijderd
Als jij een oplossing weet om iemand fulltime aan te stellen om het nieuws te doen zonder alles te copy en pasten mag je het doorgeven. Ook zou ik graag eens willen weten waarom wij ons overschatten met betrekking tot de kwaliteit van de postings, want zo maak je je erzelf wel heel makkelijk van af.Op dinsdag 05 maart 2002 21:10 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
bagger kwaliteit maak je er zelf van.
nieuws te traag posten, en jullie zelf overschatten mbt de kwaliteit van deze postings......ja..
T-net is mijn start pagina. De enige manier dat ik op fok terecht kom is via de laatste headlines die op de frontpage van T-net geleverd worden.
Mijn verwachting:
T-net = internet/computer/software nieuws.
Fok! = van alles en nogwat, licht verteerbaar, leuk, niet noodzakelijk.
Dan is het gewoon vreemd om af en toe ineens links onderin technische headlines te zien verschijnen die op T-net niet of uren later pas komen. Strookt in ieder geval niet met de verwachtingen die ik had.
[Verwachtingen bijgesteld, ik stoor me er niet meer aan.] Einde verhaal.
Sorry voor het her-triggeren van een flame die kennelijk al langer 'smeult'. Wat mij betreft is de kous af, een slotje (zonder er keihard om te schreeuwen) zou hier wel goed doen, preventief
elke keer roepen jullie 'jamaar wij kunnen niet zoveel nieuws posten bla bla kost tijd, moeten op hoogte zijn bla bla' en vervolgens lees je zo'n post En is het precies een copy paste. Het enige wat men erbij verzint is basis kennis van elke persoon op deze site.....Op dinsdag 05 maart 2002 21:14 schreef RobinVR het volgende:
[..]
Ook zou ik graag eens willen weten waarom wij ons overschatten met betrekking tot de kwaliteit van de postings, want zo maak je je erzelf wel heel makkelijk van af.
duidelijk zo?
Jawel, maar je vervalt nu in herhaling en da's minder leuk, en nu ga je nog overdrijven ook. We lezen alle opmerkingen en nemen ook altijd de moeite erop te reageren. Zinnige opmerkingen worden ook best intern overwogen, en soms proberen we er iets mee te doen. Dat kan helaas lang niet altijd worden uitgevoerd en ook niet altijd meteen. We werken met mensen die dag-in dag-uit het nieuws moeten realiseren en produceren, naast hun werk of studie. We werken nu eenmaal op een bepaalde manier op dit moment en daar zitten voor-en nadelen aan. Ook het reageren op users die klagen, vragen of opmerkingen maken kost alleen al tijd.Op dinsdag 05 maart 2002 21:04 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
ononderbouwde?? eigen ervaring noemt men dat.......en met mij velen die niet meer submiten om deze reden....... Als jullie geen kritiek kunnen verdragen, tja, dan moet je geen site runnen
Sommige reacties zie je regelmatig terugkomen waar al vaker uitleg over gegeven is: "waarom is mijn submit niet geplaatst?" en "Die of die site had dat nieuws eerder", enz. Alsof alle andere sites altijd wel al het nieuws vangen, er een eigen draai aan geven, met beeldmateriaal erbij en meteen online hebben. Wij hebben binnenkort een vergadering over het nieuws en dan gaan we weer overleggen over wat er verbeterd/veranderd kan worden.
Er zijn regelmatig argumenten aangegeven waarom de dingen lopen zoals ze nu lopen. De eisen/wensen die 40.000 users en nog veel meer meelezers hebben, lopen sterk uiteen. Het is vrijwel onmogelijk om het al die bezoekers naar de zin te maken. Er zullen er altijd zijn die iets te wensen/te klagen hebben.
Het topic was de vergelijking met FoK! Dat is een vergelijking die niet opgaat en we niet eens willen maken eigenlijk. Er zijn voldoende argumenten gegeven waarom.
Als het puntje bij het paaltje komt; zoals we nu werken hebben we eigenlijk helemaal niet zo'n grote behoefte aan de stroom van submits. Het kost meer tijd en werk om de submitqueue te beheren, dan om zelf voldoende interessante nieuwstopics te zoeken. Eigenlijk draagt de enorme submitstroom soms zelfs voor een deel bij aan een vertraging in het nieuws, als je het mij vraagt. Misschien dat als we een andere werkmethode en submitregeling hadden, dit weer anders kan komen te liggen.
To be continued...
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
duidelijk, maar waarom bezoekers dan geen 'zicht geven in de submit data base? dan krijg jeOp dinsdag 05 maart 2002 21:43 schreef testcase het volgende:
[..]
Jawel, maar je vervalt nu in herhaling en da's minder leuk, en nu ga je nog overdrijven ook. We lezen alle opmerkingen en nemen ook altijd de moeite erop te reageren. Zinnige opmerkingen worden ook best intern overwogen, en soms proberen we er iets mee te doen. Dat kan helaas lang niet altijd worden uitgevoerd en ook niet altijd meteen. We werken met mensen die dag-in dag-uit het nieuws moeten realiseren en produceren, naast hun werk of studie. We werken nu eenmaal op een bepaalde manier op dit moment en daar zitten voor-en nadelen aan. Ook het reageren op users die klagen, vragen of opmerkingen maken kost alleen al tijd.
Sommige reacties zie je regelmatig terugkomen waar al vaker uitleg over gegeven is: "waarom is mijn submit niet geplaatst?" en "Die of die site had dat nieuws eerder", enz. Alsof alle andere sites altijd wel al het nieuws vangen, er een eigen draai aan geven, met beeldmateriaal erbij en meteen online hebben. Wij hebben binnenkort een vergadering over het nieuws en dan gaan we weer overleggen over wat er verbeterd/veranderd kan worden.
Er zijn regelmatig argumenten aangegeven waarom de dingen lopen zoals ze nu lopen. De eisen/wensen die 40.000 users en nog veel meer meelezers hebben, lopen sterk uiteen. Het is vrijwel onmogelijk om het al die bezoekers naar de zin te maken. Er zullen er altijd zijn die iets te wensen/te klagen hebben.
Het topic was de vergelijking met FoK! Dat is een vergelijking die niet opgaat en we niet eens willen maken eigenlijk. Er zijn voldoende argumenten gegeven waarom.
Als het puntje bij het paaltje komt; zoals we nu werken hebben we eigenlijk helemaal niet zo'n grote behoefte aan de stroom van submits. Het kost meer tijd en werk om de submitqueue te beheren, dan om zelf voldoende interessante nieuwstopics te zoeken. Eigenlijk draagt de enorme submitstroom soms zelfs voor een deel bij aan een vertraging in het nieuws, als je het mij vraagt. Misschien dat als we een andere werkmethode en submitregeling hadden, dit weer anders kan komen te liggen.
To be continued...
1 geen dubbele
2 geen gefrustreerde gebruikers
Dit is al talloze keren voorgesteld en even vaak afgekeurd. Het lost een paar problemen op, maar er komen minstens net zoveel nieuwe bij.Op dinsdag 05 maart 2002 21:47 schreef xxxMaverick het volgende:
duidelijk, maar waarom bezoekers dan geen 'zicht geven in de submit data base? dan krijg je
1 geen dubbele
2 geen gefrustreerde gebruikers
Professioneel Hyves-weigeraar
Nee, daar vergis je je in. Er zal best af en toe een korte, vlugge posting tussen zitten, maar daar staan ook lange, uitgebreidere tegenover. En als je het uiteindelijke resultaat ziet, denk je misschien wat al te makkelijk "dat kan ik ook in 10 minuten".Op dinsdag 05 maart 2002 21:34 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
elke keer roepen jullie 'jamaar wij kunnen niet zoveel nieuws posten bla bla kost tijd, moeten op hoogte zijn bla bla' en vervolgens lees je zo'n post En is het precies een copy paste. Het enige wat men erbij verzint is basis kennis van elke persoon op deze site.....
duidelijk zo?
Aan een goede nieuwsposting gaan de volgende stappen vooraf:
1. Een submit verschijnt in de submitqueue. Deze staat altijd aardig vol, met daarbij veel dubbelsubmits, posts zonder link, posts met onzin, posts met topics die al in het nieuws geweest zijn, enz, enz. Deze queue moet iedere dag meerdere malen gefilterd worden: een redacteur checked die posts en moet besluiten wat er mee te doen: trashen, laten staan, doorsturen naar de nieuwsqueue.
2. Uiteindelijk verhuist er een deel naar de nieuwsqueue (sommige snel, sommige een dagdeel later, al naar gelang welke redacteur welke submits verkiest) met: een prioriteitsweging (hoog/medium/laag/meuktracker), een fatsoenlijke headline die de lading dekt, eventueel extra info/opmerkingen voor de poster zoals alternatieve of extra url's bijvoorbeeld of andere hints.
3. Een nieuwsposter kijkt op een voor hem/haar gelegen moment in de nieuwsqueue (dit kan best eens een volgend dagdeel zijn), kiest uit de lijst een interessant of belangrijk topic, plaatst hem in het verwerkingsvenster of kiest een andere.
4. De poster gaat op zoek naar gerelateerde nieuwsberichten van T.net via een search en plaatst de meest treffende items (id's) in het "gerelateerde nieuwspostings" venster.
5. Hij/zij tikt de naam van bronsite in het "bronvenster".
6. Middels een andere search worden eventuele product-id's gezocht en in een apart venster geplaatst, zodat prijzen en drivers bij het nieuwsbericht verschijnen.
7. De Nieuwsposter opent de link in de submit en leest het desbetreffende artikel door. Dit kan korter of langer duren.
8. Dan moet hij/zij bepalen wat de essentie is van het artikel en wat bijzaak. Dan begint hij/zij al vertalend en samenvattend te schrijven, herschrijven, her-herschrijven...
9. Er moeten logo's, illustraties of plaatjes worden toegevoegd. Soms zijn deze voorhanden, soms moeten ze worden gedownload/geupload, van een tag voorzien en aangepast (resizen en/of editen), of worden soms zelfs speciaal gesoept.
10. Het hele artikel moet uiteindelijk een fatsoenlijke lay-out hebben, zonder teveel witregels, te lange alinea's, versprongen foto's...
11. Dankwoordje toevoegen.
12. De taal- en tikfouten moeten er zoveel mogelijk uitgehaald worden. Dit betekent onder embargo posten, nakijken en corrigeren. Hoelang dit duurt ligt deels aan de skillz van de poster.
13. Het artikel kan online. Bij een nieuwe poster gaat dit eerst nog via een redacteur die hem/haar begeleidt en de post nakijkt en feedback geeft. Regular posters doen dit zelf. Met voldoening ziet de poster zijn post online staan.
14. De reacties verschijnen op het artikel en soms ook in TFF. Soms zitten daar tips, aanvullingen, correcties bij en worden alsnog verwerkt in de online posting.
Stap 1 t/m 2 is voor de redacteurs onder de nieuwsposters.
Stap 3 t/m 14 is voor de nieuwspsoters en kan variëren van minstens 15 minuten voor een kort, simpel bericht, tot soms wel meer dan een uur voor een uitgebreid stuk, al naar gelang de intensiteit waarmee een nieuwsposter te werk gaat. Dit liefst iedere dag en nog liever meerdere malen per dag, dag-in dag-uit, maandenlang.
[PLAATS] en [TRASH]
It's not that simple.
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Klopt, dat wist ik, maar dat gaat automagisch en staat in 9 van de 10 gevallen al goed aangegeven. Maar je hebt gelijk: het moet ook ff afgechecked worden (5 seconden).Op dinsdag 05 maart 2002 22:57 schreef LoWLaNDeR het volgende:
testdoos vergeet in z'n verhaal dat naast hoog/medium/laag en meuk ook de prioriteit short kan worden gegeven aan een artikel in de nieuwsqueue, verder had ik het niet beter kunnen zeggen