Ik heb een gedeelte van dit topic ff doorgelezen maar ben bij pagina 2 gestrand.
Als je naar de topic titelkijkt, en de leeftijd van deze persoon

kan je het volgende stellen:
Vroeger kwam Simcity uit, er waren geen sims dus dat was totaal vernieuwend, en dus was iedereen helemaal weg van die game.
Andere voorbeelden : Doom
Kings quest 1
etc etc
Moet je je eens voorstellen dat er nu voor het eerst een First Person Shoother zou uitkomen , dan was de hele wereld helemaal gek geworden, en zou iedereen dat spelen.
Omdat de meeste soorten games al gemaakt zijn (zoniet alle), zal je dus te maken krijgen met het verbeteren van bestaande concepten (quake--> quake 2 ----> qauke 3 ) (of Kings quest 1 , Indianna jones fate of atalntis) Het spel idee (een fps, adventure of simulatie) word dus niet meer echt veranderd, dus krijg je geen echte "dit is tof" kick meer van nieuwe games.
Iets helemaal nieuw maken is ook moeilijk. Heel af en toe komt er echt weer iets vernieuwend uit , maar vaak worden bestaande zaken uitgebreid met:
AI: word steeds beter (maar dat gaat met kleine stapjes dus niets revolutionairs
Graphics: Word ook stees geleidelijk beter (denk maar een aan beachhead in MOHAA , het feit dat je daar met +-50 man loopt maakt het tof)
Moddeling: denk hierbij aan meerdere plekken waar iemand geraakt kan worden.
etc etc
Deze onderdelen worden dus steeds beter, maar het is niet zoeits van wauw dir heb ik nog nooit gezien.
Wat breng mensen nogal wel in extase?
Een nieuwe game versie:
Denk hierbij aan Ultima online (is alweer ff geleden) ,maar met 1000000 mensen een rpg spelen dat was vernieuwend en daarbij hadden mensen zoiets van WAUW.
Die slowmotion in Max Payne was bv ook vernieuwend, kreeg ook horden mensen plat.
etc etc
Maar om dit verhaal kort te houden, er kan nog maar wenig echt vernieuwd worden, maar wel veel verbeterd.
Nu ff wat drinken, ik heb namelijk een ongeloofelijk dorst