[vragen] Overstap Zonnet Adsl *

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi,

Ik ben reeds gebruiker van MxStream bij Planet Internet.(meer dan een jaar)

Ik overweeg nu om Zonnet ADSL Plus pakket te gaan nemen.

Daarbij heb ik aantal vragen die ik wil stellen.

- Ik heb al een Alcatel ADSL modem. kan ik het ook gebruiken voor Zonnet ADSL abo?

- Zonnet ADSL Plus loopt via versatel, betekent dit dat mijn telefoonlijn opnieuw gereed gemaakt moet worden
want het is in principe door KPN al gereed gemaakt voor MxStream.

- Hoe lang duurt het voordat ik ADSL kan gebruiken via Zonnet?

- Moet ik abonnement Planet internet abo als KPN mxstream abo opzeggen? En nieuwe abo afsluiten bij Versatel?

BVD

Lucky Goldstar

Verwijderd

In vervolg graag niet zo schreeuwen als je een topic opent. :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
- Ik heb al een Alcatel ADSL modem. kan ik het ook gebruiken voor Zonnet ADSL abo?
Zie website zonnet. Ik heb er ooit iets over gelezen, weet alleen niet meer wat.
- Zonnet ADSL Plus loopt via versatel, betekent dit dat mijn telefoonlijn opnieuw gereed gemaakt moet worden
want het is in principe door KPN al gereed gemaakt voor MxStream.
Ja.
- Hoe lang duurt het voordat ik ADSL kan gebruiken via Zonnet?
Vanaf het moment dat MXStream daadwerkelijk is afgesloten zou ik rekenen op 3 a 4 weken.
- Moet ik abonnement Planet internet abo als KPN mxstream abo opzeggen? En nieuwe abo afsluiten bij Versatel?
Ja. Ja.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Dit bedoel ik nou net...

Ik heb uiteraard eerst bij Zonnet geinformeerd over meer informatie en ik kreeg een heel vriendelijke telefoniste a.d lijn.

Die vertelde me bijv mijn lijn in principe niet hoeft te gereed gemaakt worden voor Zonnet PLUS.

Lucky Goldstar

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik zou hier heel voorzichtig mee zijn, een abo upgraden duurt al 2 maanden voordat dat rond is.... kpn heeft zijn zaakjes nog steeds niet op orde. }:O Reken er maar op dat je minimaal 1 maand geen verbinding zult hebben. Heb je wel al een jaar je abo lopen? anders gaat kpn misschien nog meer kosten in rekening brengen. Je moet namelijk minimaal 1 jaar abo betalen!!

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik zit bijna 1 1/2 jaar op Mxstream en aangezien ik snelheid 50kb/s niet denderend vind, overweeg ik over te stappen naar ZONNET VERSATEL ADSL.

Maar ik heb verder geen ervaring met ZONNET noch Versatel.

Dus heeft iemand misschien al ZONNET ADSL PLUS ABO?

Lucky Goldstar

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:30 schreef DJkim het volgende:
Ik zit bijna 1 1/2 jaar op Mxstream en aangezien ik snelheid 50kb/s niet denderend vind, overweeg ik over te stappen naar ZONNET VERSATEL ADSL.

Maar ik heb verder geen ervaring met ZONNET noch Versatel.

Dus heeft iemand misschien al ZONNET ADSL PLUS ABO?
Nee maar heb wel ervaring met Versatel icm Demon. En moet zeggen dat Versatel perfect stabiel is. Nooit storingen en altijd volle speed. Bovendien krijg je er een router bij die de inlog verder regelt dus verder geen gezeik met inbellen enzo. :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb het, mar je kan ook de search gebruiken want er zijn al eens topics over geweest. MISSCHIEN KAN je ook minder schreeuwend doen....ik vind het zelf namelijk VERVELEND lezen, snap je?

Maar ik heb het dus, ik download gem met 80KBps en up gem met 13KBps. Erg lekker dus, en nooit problemen.

Je hebt weinig met zon te maken, alleen de helpdesk. Die op zich erg goed is, maar soms lastig te bereiken is.

en er werd gezegd at kpn niet snel is met upgraden naar een ander abbo : eerst lezen, het gaat hier om kpn naar versatel, een bedrijf wisselen en niet een abbo. KPN heeft niks te willen, versatel zet er druk genoeg achter. Bij mij moest er een lijn aangelegd worden omdat er geen line sharing nog was. We hadden alleen al 2 lijnen liggen : straat open......resultaat : geen rekening gezien, versatel heeft alles betaald :) :) :)

conclusie : doen, het is sweeeeet ;)

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Okay bedankt voor je informatie.

Maar wat ik nog wil weten is of ik mijn KPN modem kan houden na 1.5 jaar.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 11:54 schreef DJkim het volgende:
Maar wat ik nog wil weten is of ik mijn KPN modem kan houden na 1.5 jaar.
Nee, dat kan helaas niet. Zonnet breedband Plus maakt namelijk gebruik van een router om in te bellen. Dit omdat het Plus pakket wordt aangeboden in samenwerking met Versatel (dus geen MxStream).

Wel heeft Zonnet nog 2 andere pakketten met een Alcatel modem (Breedband Basis en Breedband Extra), dit zijn uiteraard wel MxStream pakketten met dezelfde specificaties als bij andere providers.

Verwijderd

ik ben sinds vandaag MET tweeked modem overgestapt op zon/versatel. Ik ben totaal 3 weken uit de lucht geweest en het enige wat ik aan de modem moest prutsen is het veranderen van user/paswrd en het draait!
Je hebt dus geen nieuwe modem nodig! Overstapkosten? ehhhh nix! Ik hoefde geen modem/router af te nemen of instapkosten te betalen (=beter)
Pagina: 1