Toon posts:

ip over scsi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me wat info geven over ip over scsi. ik weet dat het bestaat maar er is niet veel info over. :+

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

ik heb er lang naar lopen zoeken en heb toen een paar concrete site's gevonden..
zal eve kijken of ik de links nog heb.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:15 schreef M4tt het volgende:
wie kan me wat info geven over ip over scsi. ik weet dat het bestaat maar er is niet veel info over. :+
misschien even op google zoeken
Google : ip over scsi = 148000 resultaten
succes

Google : scsci over ip = ook 148000 resultaten
lijkt me niet simpel

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Is het niet SCSI over IP?

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

zie it al je moet zoeken op scsi/ip drivers :)

voor fiber maken http://www.emulex.com/ kaarten met drivers.
edit: dit is idd scsi over ip :(

Voor linux hebben ze http://www-internal.alphanet.ch/archives/local/alphanet/linux/drivers/scsi/IP-over-SCSI/
dit een keer gemaakt maar dit ondersteund maar een paar scsi-devices.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Kijk bij SNIA (Storage Networking Industry Association) hier vind je alle links.

Mocht je interesse hebben in IP Storage producten, kijk dan of de fabrikant waar je het wil kopen, lid is van deze organisatie. Hier worden namelijk de standaarden bedacht.

Wat jij zoekt:
Fibre Channel over IP (FCIP)
Internet Fibre Channel Protocol (iFCP)
Internet SCSI (iSCSI)

TIP: Kijk naar iSCSI, vanaf dit voorjaar in de theaters van de grote hardware leveranciers (CeBIT !!)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 05 maart 2002 16:33 schreef Femme het volgende:
Is het niet SCSI over IP?
Beide mogelijkheden bestaan.

IP-over-SCSI is een uitloper van de ontwikkelingen van FibreChannel. FC is aanvankelijk als een super-SCSI opgezet (lange afstanden, dynamische structuur), maar voor het beheer van de apparatuur is natuurlijk IP wel makkelijk, en een apart netwerk hiervoor opzetten niet logisch, vandaar dat snel IP-over-FC mogelijk werd gemaakt. En als je dat protocol eenmaal te pakken hebt is het natuurlijk ook naar echte SCSI te porten (zou bijv. zinnig kunnen zijn op mijn werk waar we disk-kabinetten aan shared-SCSI-bussen hebben met alle 4 de server-nodes erop).

SCSI-over-IP bleek vanzelfsprekend toen Gigabit-Ethernet beschikbaar kwam. Het klinkt dan niet logisch om 2 infra-structuren met dezelfde 1063 Mbps-snelheid te hebben liggen, 1 voor storage en 1 voor netwerk. Hoewel je wel wat snelheid inlevert met SCSI-over-IP t.o.v. FC vanwege grotere overhead, ligt dat in enkele procenten, dus als dat een probleem is zat je toch al op de marges van de technologie te stoeien.

Nu zul je niet snel een server-park als geheel op je Gigabit-backbone aansluiten, dan is een geisoleerd FC-net wel slimmer, maar SCSI-over-IP maakt het wel mogelijk om bijv. uit veiligheids-overwegingen backup-hardware in een ander gebouw te plaatsen, en daar de bestaande netwerk-backbone voor te ge-/misbruiken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:17

PanMan

Spun!

Op dinsdag 05 maart 2002 16:23 schreef Oldy het volgende:
misschien even op google zoeken
Google : ip over scsi = 148000 resultaten
Google : scsci over ip = ook 148000 resultaten
lijkt me niet simpel
Ehrmz, volgens mij zoekt Google gewoon naar de woorden, en zoekt documenten waar deze in voorkomen, maar kijkt niet naar de volgorde. Dus, deze 2 searches zijn identiek :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:20

BrZ

Op woensdag 06 maart 2002 11:33 schreef PanMan het volgende:

[..]

Ehrmz, volgens mij zoekt Google gewoon naar de woorden, en zoekt documenten waar deze in voorkomen, maar kijkt niet naar de volgorde. Dus, deze 2 searches zijn identiek :)
code:
1
Searched Dutch and English pages for "ip over scsi".    Results 1 - 20 of about 1,070. Search took 0.17 seconds.

Daar heb je meer aan om naar te zoeken ;)

Verwijderd

Wij gebruiken de E-Gap solution van Whale Communications:

http://www.whalecommunications.com
http://www.whalecommunications.com/fr_0200.htm
Pagina: 1