Toon posts:

overclocken werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een Athlon 1500+ en een nieuw mobo. Soltek SL-75DRV2 met 256mb DDR geheugen.
het moederbord ondersteund REDSTORM overclocking, zodra ik dit uitvoer in de bios gaat hij gewoon naar 154, terwijl de default 133 is, na het geboten gaat hij natuurlijk helemaal plat en crashed.
als ik nu via de andere optie men proc. overclock naar 134 dan geeft tie gewoon een error aan dat de files in system dir zijn beschadigd slecht na 1 meer overclocked
waar kan dit aan liggen?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet wel goed koelen :P

They made me do it.

Verwijderd

De rest van je componenten moet natuurlijk ook bestand zijn tegen een hogere FSB; wat heb je -exact- allemaal in je PC zitten?

Verwijderd

tsjah... dat is de ellende met zo'n plank...
dat die er optie er op zit wil nog lang niet zeggen dat het altijd gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar met men Athlon Thunderbird 1200 kun ik met het vorige moederbord , wel 200 mhz overclocke zonder enig probleem dus zou je denken dat het hier tog ook makkelijker moet gaan
de temperatuur komt niet boven de 40 graden
er zit verder nog in de kast 3 HDD , 2 Maxtors 7200 rpm van 40 en 10 gig, en 1 WDC van 5400 rpm 20 gig, dan verder nog een creative live value , netwerk kart 100mbit realtek , RAID controller, GeForce 2 GTS pro 64mb da was ut volgens mij wel :)

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 04:45
Je bedoelt dat als je de FSB verhoogt naar bv. 134 het automatisch naar 154 gaat. Als dat zo is dan kan een BIOS update helpen.

My case has so many fans that it hovers above the ground

Verwijderd

probeer het eens met zo min mogelijk kaarten/schijven

kan wezen dat die NIC dwarsligt.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:30 schreef svol het volgende:
Je bedoelt dat als je de FSB verhoogt naar bv. 134 het automatisch naar 154 gaat. Als dat zo is dan kan een BIOS update helpen.
nee, redstorm van soltek probeert zelf de fsb te verhogen totdat de computer niet meer boot, dan gaat ie weer wat omlaag tot een waarde die zou moeten doen.. helaas is dat bij topicstarter niet het geval :)
Pagina: 1