Toon posts:

Ge-aard en toch zoem?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Speakertjes blijven zoemen, ondanks dat ik mijn PC geaard heb met een draadje naar de verwarming (vonkt lekker trouwens)

Hoe haal ik die irritante zoem eruit? Als ik mijn Monitor uitzet stopt het geluid ook, maar dan zie ik zo weinig.

Wie-o-wie weet DE oplossing?

Verwijderd

Bij sommige speakers moet je ze in dezelfde stekkerdoos steken, en bij andere moeten ze juist op een andere groep zitten.

Andere mogelijkheid is nog storing van buitenaf; heb je op dezelfde groep als je PC/speakers ook iets van een koelkast, straalkachel, of andere zware electrisch apparatuur?

Verwijderd

monitor aarden?? ;)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

is die irritante zoem dan niet je monitor???? haal je speakers eens uit het stopcontact, en dan nog een keer luisteren.... vindt het heel vreemd dat zodra je je monitor uitzet, dat dan het zoemen stopt...

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Je zou ook kunnen proberen de kabels die naar je boxen toelopen wat af te schermen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Monitor aarden? Hoe doe je dat dan?

Verder geen andere zware apparatuur erop. Andere groep wordt lastig, want dat is pas op de 1e verdieping....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 10:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je je kast geaard hebt, en je kast + monitor in dezelfde stekkerdoos met aarde zet is je monitor via je pc kast ook geaard.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:02 schreef WhoMe het volgende:
Hoi,

Monitor aarden? Hoe doe je dat dan?

Verder geen andere zware apparatuur erop. Andere groep wordt lastig, want dat is pas op de 1e verdieping....
Je monitor in een geaard stopcontact pluggen. |:(

Maar ik denk dat het ligt aan je monitor zelf en dat de zoem ook daarvandaan komt en niet vanuit de boxjes.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

zit je pc aangesloten op versterker/tv die ook op kabelnetwerk (tv) zit ?
dan zou je best wel eens last kunnen hebben van een aardlus

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Topicstarter
Hoi DDX,

Ja, ik heb internetkabel als je dat bedoelt.
Dus TV komt ook via die kabel binnen.
....Volgens Penguin zijn het de goedkope speakertjes die het probleem geven....wel irri...zeer irri zelfs.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

Op dinsdag 05 maart 2002 16:28 schreef WhoMe het volgende:
Hoi DDX,

Ja, ik heb internetkabel als je dat bedoelt.
Dus TV komt ook via die kabel binnen.
haal voor de zekerheid even alles kabels uit je pc die naar andere apparatuur loopt, tv/radio e.d.

en kijk of de brom dan weg is

https://www.strava.com/athletes/2323035

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

...en ff monitor *uit* zetten, aan je draadjes/stekkertjes frutten

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Vonkt lekker?????? Terwijl je iets aard??? Ik wil niet veel zeggen maar ik geloof dat je ergens last heb van een lekstroom. O ja hoe zit dat met je aardlek die blijft wel in??

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Je moet alle aardpunten van je setup van 1 punt (spanningsgroep) af halen, anders heeft het totaal geen zin.

Het feit dat er een vonk van het draadje af komt als je hem aan de verwarming aansluit betekent al dat je verwarming en je stopcontact niet op dezelfde spanningsgroep aangesloten zitten (wat logisch is).

Het kan zijn dat je nu 110V op je verwarming (en je douche, etc.) hebt staan :).

Gebruik een verlengsnoer in een geaard stopcontact om zeker te zijn dat alle aardpunten van dezelfde groep af komen. Zorg wel dat je verlengsnoer genoeg vermogen aan kan om alles te voeden. Als de kabel van het verlengsnoer warm wordt na verloop van tijd, koop dan een beter verlengsnoer.

Macbook Pro

Verwijderd

Euhhhhh Ik wil niet veel zeggen maar in huis is aarde gewoon aarde (kijk eens in je meterkast en je zult zien dat daar alle aardpunten bijelkaar komen. Ook van de verwarming.

Verwijderd

Tegenwoordig worden in huizen plastic en PVC buizen gebruikt voor waterleidingen, dus is het moeilijker om te aarden. Verder, het lijkt me niet leuk om iets te aarden zodat er vonken vanaf komen :{ Zoek de oorzaak eerst eens goed op van die brom. Heb je het niet altijd? Probeer de hele set eens bij een andere computer. In een andere stekkerdoos, evt groep. etc.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09
Goede boxen kopen!! ja bij Creative 5.1 boxen heb ik nergens last van,
maar das ook weer zo kortaf hier dus nog een oplossing:

staat er software matig nog een line-in uitgang aan? zet die eens op mute.....

Verwijderd

2 mogelijkheden.

1: combinatie van (goedkope) speakers en geluidskaart.
(al getest op een ander systeem :? )
2: de voeding is niet 'lekker', sluit hem eens andersom aan, dus met de pinnen precies een halve slag draaien.
(linksdraaiende stroom :P )
Pagina: 1