Toon posts:

2 Video inputs --> 4 video outputs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beschrijving van de gewenste situatie:
Kzoek een dingetje met
2 inputs (1x scart + 1x antenne(=ouderwetse tv
aansluiting...kwist niet hoe het heette
maar er staat altijd 2 halve T's bij :) )
4 outputs (1x scart + 3x antenne)

Aan de inputs komen te hangen: de kabel (Antenne) en mn tv-out van mn pc (SCART)

De outputs zijn: 3 tv's die op een andere verdieping staan (Antenne, kabel ligt reeds) en mijn breedbeeldje naast mn pc (SCART)

Bestaat zo'n kastje? Ken wel splitters enzo en ook control kastje voor meerdere inputs...maar kunnen deze ook die oude aansluiting hebben?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 01:49

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan gewoon met een modulator je tv-out signaal op de kabel zetten net zoals oude videorecorders dat doen op kanaal 33 oid. dan kan je dus op alle tv's je tv-out zien. en de gewone zenders.

wil je dan ook nog je tv-out op je breeldbeeld tv via scart dan denk ik dat je je tv-out signaal kan splitsen en dan 1x naar de modulator en 1x naar je breedbeeld.

een modulator zit gewoon in een videorecorder maar kan je ook los kopen bij conrad oid.

voordeel van een modulator is natuurlijk ook dat geluid mee gaat al weet ik niet of het makkelijk is om aan een stereo versie te komen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Kramer! Da's inderdaad een goed idee om eerst die tv-out te splitten naar een scart en kabel. Kheb nog een oude videorecorder liggen die niet meer opneemt maar nog wel signalen doorgeeft. Hoe zou ik deze eventueel kunnen gebruikenn? Er zit dus een antenne-IN aansluiting, antenne-OUT en een AV1 (SCART) op.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je moet je av1 scart aansluiting gebruiken voor je tv-out (en geluid out van je pc). en dan dus of je divxje via coax kijken op je breedbeeld of dus splitsen na je tvout en 1x naar de video en 1x naar je breedbeeld. (weet niet zeker of je dat zomaar kan splitsen maar ik denk het wel)

rest klopt idd, je moet wel je tuner in die video recorder nog op scart zetten, av1 oid.

Verwijderd

Topicstarter
Kramer > Ik ga het proberen. Wat bedoel je met die tuner?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

tuner in de vcr kan je op een kanaal zetten en dat moet wel de av1 zijn, anders krijg je op je kanaal 34 oid op de andere tvs alleen iets als je een band afspeelt.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Beter is natuurlijk om een video-recorder te nemen met 2x SCART. Maar dat is wel een beetje een luxe natuurlijk. Let er ook wel op dat je niet een video-recorder hebt die automatisch uit gaat (standby), als je een continu signaal wil hebben. :)
Mocht je een VCR met 2x SCART kunnen vinden: doe TV-out (&audio natuurlijk) op AV2. Gebruik dan AV1 als uitgang van de VCR.
Het standaard-kanaal van video-recorders is 36. Dus verander dit ff op de VCR als je nog meer VCR's is huis hebt op dezelfde kabel (antenne).
En denk erom: als je een gewone kabel (antenne) te ver doortrekt krijg je veel signaalverlies, dus dan moet je signaalversterkers gaan plaatsen. Just reminding... :)

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor het oplossen van het vorige probleempje maar dan nu het volgende probleem :'(
Kheb et maar ff in een plaatje gezet:
Afbeeldingslocatie: http://images.cu2day.nl/cu2day.nl/585/78/pics/0.jpg

De kabel komt binnen bij het groene puntje. De grijze vierkantjes zijn de tv's en het blauwe is mn pc dus. De rode zijn de kabels ertussen...de zwarte balken zijn de verdiepingen. De kabel komt dus beneden binnen wordt verdeeld en de ene helft gaat naar de tv in de huiskamer (DE DOELTV!!!) de andere helft gaat dan naar zolder om daar weer verdeeld te worden over de rest van de tv's.
Nu wordt het lastig om een hele nieuwe kabel te trekken van boven naar beneden omdat het gaatje te nauw is. Is het makkelijk mogelijk om hiervoor iets draadloos te doen? Zodat het groene signaal gelijk naar boven gestuurd wordt en de DOELTV het signaal van boven krijgt. Of kan het makkelijker?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je zou voor de tv-out naar de beneden tv een draadloze optie kunnen kiezen, en dat is ook zo'n beetje de enige mogelijkheid, of je moet 1x kabel naar beneden trekken of de pc beneden zetten.

als tv-out niet zo belangrijk is op de tv die beneden staat is het een stuk makkelijker/goedkoper, zo'n draadloos setje kost gauw 100+,-

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Nadat ik het draadje een paar keer opnieuw had gelezen schoot me iets te binnen: kabel via het electriciteitsnet! En dan bedoel ik niet die proeven van NUON ofzo... Ik herinner me iets vaags wat ik ooit in een electronica-zaak heb gezien: Twee adapters die elk in een stopcontact gaan op verschillende plaatsen in het huis. De een is een zender en de ander ontvanger en het werkt voor kabel (antenne)!!! Ik weet alleen ECHT niet meer hoe het heet of waar je het kunt vinden (moet je ff goed zoeken :D )
Maar dit zou dus een oplossing kunnen zijn... toch?

"It certainly appears so..."

Pagina: 1