Toon posts:

Win2k Server DNS probleem met de router!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Windows 2000 server hangt aan een ISDN router. Iedere ongeveer 5 minuten belt hij uit. Dit komt omdat hij contact met de DNS server wil hebben om de een of andere rede. Zelfs als DNS server uit staat op de server doet hij dat. Ik krijg het maar niet uit, suggesties???? Want zo vaak uitbellen is erg duur.

Verwijderd

Staat er in de event viewer een reden waarom hij uitbelt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas. Windows 2000 laat er zelf helemaal niets van merken. Hij stuurt gewoon een singaal naar een extern IP adres waardoor de router aan klapt. Verder zie je er bij Windows zelf niets van

Verwijderd

Wat doet die server zo allemaal? Mail ophalen bv? Waarvoor wordt de modem gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een erg kale server. Het is niet een programma wat contact met de dns server zoekt maar volgens mij iets in windows zelf. Er saan geen maffe aplicaties op, geen msn en dat soort sooi. Het is ook geen exchange server of zo en hij haalt geen mail op. De router is voor de internet connectie en staat dus ingesteld als gateway.

Verwijderd

Je zou een extended access list op je ethernet poort van je router kunnen zetten, zodat hij niet op een dns request uitbelt (poort 42 tcp/udp)
Je zou dan alleen je ISDN niet meer open kunnen gooien met een DNS req. door simpelweg een adres buiten je lan te pingen komt je BRI wel weer op... (8>

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Hey Fedor!

Rob hier (van robert en marloes..)

Hoe is het??

Verwijderd

Topicstarter
is opzich wel een oplossing. Maar levert denk ik nog wat practiese problemen op. Ik wil weten waar door oorsprong van het probleem zit. Thnx anny way

Verwijderd

Topicstarter
He Rob

Ja goed. Alleen een beetje rusi met windows en DNS op een paar van der Servers :-)

Verwijderd

Weet je zeker dat die dns request van die win2k server komt?
je zou met een sniffer op een pc of een analyzer in je netwerk kunnen kijken wat er precies gebeurd.
Ik weet niet wat voor router het is, maar in ieder geval bij een cisco zou je debuging aan kunnen zetten op je ethernet poort om te kijken wat voor packets hij binnen krijgt, en van wie... :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het komt echt van de sserver want de workstations zijn niet aangeslote. Het is een Netopia routertje. Kleine ISDN rakker. De requests komen van de server op wisselende poorten grof weg tussen de 1200 en 2500 en die stuurt hij naar de externe DNS server op poort 53. Dus ik weet zeg maar wel wat er gebeurt grof weg, maar waarom? ikke niete wete :-)

Verwijderd

ja, dan moet je toch echt een win2k goeroe hebben, ik heb alleen verstand van netwerken...
Pagina: 1