Moet ik hiermee terug ?!?!?

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22
Eerst even me systeem specs, lijkt me handig :

- Duron 650@875
- 256 MB 133Mhz ram
- IDE 1:
Master - 16 GB Seagate (5400 rpm, hiervandaan word geboot)
Slave - 52x Aopen Cdromspeler
- IDE 2:
Master - 40 GB Maxtor (Fireball SE) (hier staan mijn burnspullen op)
Slave - 24*10*40 Acer brander (firmware up to date)
- Windows 98 SE

Naja het probleem is dat ik ten eerste niet op 24x kan branden, ook niet met
24x "gecertificeerde" cd-tjes, het max is 20x. Het enige cd-tje dat ik wel
op 24x kon branden was die van acer zelf (werd toen ook een flop, maar dat lag
niet aan de brander of cd-tje). Normaal gebruik ik "Aldi-cd-tjes en ga nou niet
zitten blaten dat die van gare kwaliteit zijn, want dat is niet zo aangezien ze
in een renommeerde fabrieken gemaakt worden (waar Philips ook gemaakt word volges
mij).

Ten tweede is het zo dat mijn gemiddelde brandsnelheid (op 20x dus) op 14.1x ligt !!!
(een vol 702 mb cd-tje doetie 5:34 minuten over, reken maar na)

Nu begrijp ik wel dat je nooit 20x kan halen omdat op de binnenkant van een cd de
brander sneller schrijft dan op de buitenkant enzo ("zone CLV" enzo).
Maar toch 14.1x is wel heeeel langzaam, helemaal voor een brander die 24x moet kunnen!!

Mijn vraag is nu dus of ik met deze klachten terug kan gaan naar Norrod en dan een
nieuwe/andere kan krijgen (ik wil namelijk graag een Lite-on, dan moet ik denk ik wel
wat bijdokken, maja beter dan dit :( ) .
Ik moet dit wel zeker weten, want als ze bij Norrod
vinden dat er geen probleem is, dan moet ik de onderzoekskosten dokken.

Verder is het ook een pleuris eind rijden naar Groningen of Zwolle vanuit Maarssen
dus me pa ziet het ook niet zo zitten (ook ivm de kosten benzine enz).

Dus : Moet/kan ik hiermee terug ?!?!?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als je de firm-ware bijgewerkt hebt geef ik je weinig kans, meestal is dan de garantie vervallen. Ik zou vantevoren even mailen en/of bellen.

Wanbeleid is ook beleid.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

1) Hoe oud is het ding; oftewel wanneer heb je hem gekocht.
Is dat nog geen 8 dagen geleden, dan heb je geen probleem, dan kan je ruilen zonder dat je een reden hoeft te noemen!!

2) Hoewel die Aldi-CD's best goed zijn (ik gebruik ze ook... en veel) kan ik me toch wel indenken dat sommige spelers er misschien problemen mee hebben; het zijn niet de dikste CD's (kijk er voor de grap maar eens doorheen en vergelijk dat met die Acer... het zou me niets verbazen als je bijna niet door die acer heen kan kijken terwijl dat met die Lifetec/Medion geen probleem is)

• flipjevandejam
ik heb hem ehm...op de hcc dagen vorig jaar gekocht
dus niet 8 dagen geleden ;) en oja, die firmware upgrade
kan echt niet uitmaken neem ik aan, ik bedoel het is niet dat hij het daardoor niet meer is gaan doen

Verwijderd

5:34 is dat met of zonder lead-in/out. Deze nemen namelijk een vaste tijd in beslag die niet bij je 24x meegenomen wordt.. let hier eens op.
Ten tweede heb ik GROTE problemen met aldi cds ... kan met mijn philips CDRW 2010 (20*10*40*) maar op 8 speed op die dingen branden en dan nog een uitval van 15%... nee dank je die cds zijn niet super. En met mijn 20 speed brander kan ik nooit harder dan 16 branden...en nagerekend kom ik op 15.6 uit...zit dus wel daar.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Of je terugmoet ermee... denk niet dat je er veel mee opschiet denk dat als je zo op "details" let je hetzelfde hebt met die acer, zoals je al zei over cds worden ook cdr branders maar in een aantal fabrieken gemaakt ... acer == LG == lite-on...

Verwijderd

ik heb hem ehm...op de hcc dagen vorig jaar gekocht
dus niet 8 dagen geleden en oja, die firmware upgrade
kan echt niet uitmaken neem ik aan, ik bedoel het is niet dat hij het daardoor niet meer is gaan doen
misschien dus wel he :Z

zou toch voor de gein 'ns philips proberen..

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 05 maart 2002 14:59 schreef flipjevandejam het volgende:
...
Normaal gebruik ik "Aldi-cd-tjes en ga nou niet
zitten blaten dat die van gare kwaliteit zijn, want dat is niet zo aangezien ze
in een renommeerde fabrieken gemaakt worden (waar Philips ook gemaakt word volges
mij).
Die Aldi cds zijn helemaal niet zo goed, en ik weet bijna wel zeker dat het daaraan ligt.
Om het te testen kun je 2 dingen doen:
-1- Probeer eens een ander merk cds waar je niet doorheen kunt kijken.
-2- Probeer je brander eens op een ander systeem uit.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• flipjevandejam
ja ok, naja misschien brand ik dan op 16x ipv 14x omdat de leadin/out erbij zit, maar toch.

En Maartenoei wat bedoel je met "philips proberen" ?

Verder zit er in een Lite-on wel een hele andere techniek dan in een Acer hoor (lijkt er wel op). Het loopwerk is namelijk anders, een Lite-on lijkt op (is loopwerk van) Plextor. Een Acer heeft zelfde loopwerk als Aopen maar niet als lite-on hoor.
Verder is lite-on volges mij beter omdat zij in de tussetijd al een stuk of 6 firmware upgrades hebbe uitgebracht.

• flipjevandejam
Op een ander systeem uitproberen gaat niet zomaar, aangezien ik niet even net zo eentje als die van mij heb staan ofzo (of die erop lijkt).
Ik zal es door zon cd-tje gaan kijke 8-)

Verwijderd

Bij Norrod mag je wat mij betreft altijd klagen... *D
:(:(:(:(:(:(:(:( winkel

Maar heb je bij t berekenen van de brandsnelheid.tijdsduur rekening gehouden met het afsluiten van de cd. Dat is altijd een bepaald stukje dat dus niet bij de snelheid meegerekend wordt... zeg ca. een minuutje ofzo.

Probeer eens andere brandsoftware!

• flipjevandejam
ik had juist vele goede dingen gehoord over Norrod, daarom heb ik me vader het ook aangeraden daar te kopen, maar hij heeft zonder met mij te consulteren (8-)) een Acer gekocht omdat hij dat wel een bekend merk vond, naja das natuulijk |:(, maja het was de laatste dag van de hcc.

En ja ik heb bij het berekenen vd snelheid wel de lead-in/out erbij berekend, dus tja....naja laat het 16x zijn waarop ik brand....das nog veel te langzaam voor een 24x brander (dit heb ik al es eerder gezegd btw)
Pagina: 1