Toon posts:

[CM] Kast gespoten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig de kast van mn server te spuiten(mat zwart) en het ziet er tot nu toe strak uit. Maar op sommige plekken heb ik per ongeluk ietjes teveel verf gespoten, waardoor de verf wat is gaan druipen. Wat kan ik het beste doen? ff laten drogen, daarna met schuurpapier eroverheen om vervolgens nog een laag eroverheen te spuiten?

Ik post de pics hier zodra ik ze voor handen heb!

Verwijderd

Wat je in je post voorstelt lijkt me een goede oplossing voor die druppeltjes. Ik heb mijn eigen bed geschilderd en daarbij had ik soms ook last van die druppeltjes, gewoon afgeschuurd en over gepaint. Wel klein verschil, ik ging de 2e keer over mijn HELE bed heen. Je hebt een kleine kans dat je achteraf minieme kleurverschillen ziet op je kast als je maar een kleine plek overspuit.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja, alleen dan niet fff laten drogen maar goed laten drogen. Zakers zijn dikker dus 'onderlaag' droogt langzamer en half droge/nate lak kan je niet schuren... :)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 14:50 schreef Tweakert het volgende:
Wat je in je post voorstelt lijkt me een goede oplossing voor die druppeltjes. Ik heb mijn eigen bed geschilderd en daarbij had ik soms ook last van die druppeltjes, gewoon afgeschuurd en over gepaint. Wel klein verschil, ik ging de 2e keer over mijn HELE bed heen. Je hebt een kleine kans dat je achteraf minieme kleurverschillen ziet op je kast als je maar een kleine plek overspuit.
dr moet toch nog een laag over de hele kast. Frontje+cdromkleppies zijn perfect, geen enkele zakker, gewoon strak

Ik laat em wel paar uurtjes drogen, tis sneldrogende rally-lak ofzow. Hecht goed tot nu toe, we zullen zien :P

thx, ik werp er nu ff een blik op

Verwijderd

Je kan die druppeltjes voorkomen door het oppervlak wat je spuit horizontaal te leggen.
Misschien handige tip voor als je het gaat overspuiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 14:53 schreef jj_valaya het volgende:
Je kan die druppeltjes voorkomen door het oppervlak wat je spuit horizontaal te leggen.
zal et proberen, maar ben bang dat me andere zijkant dan gaat beschadigen....

is het aan te raden er nog blanke lak overheen te spuiten?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 05 maart 2002 14:53 schreef jj_valaya het volgende:
leg mij uit hoe ik een case horizontaal leg... er blijft meestal wel iets verticaal staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 14:55 schreef MRic3 het volgende:

[..]

leg mij uit hoe ik een case horizontaal leg... er blijft meestal wel iets verticaal staan :)
kant voor kant spuiten...

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 05 maart 2002 14:53 schreef neographikal het volgende:
is het aan te raden er nog blanke lak overheen te spuiten?
Blanke lak kan.... als het super mat is (dus dat rally zwart) dan kan je er 'vette' vingers op blijven zien die er vrij moelijk af gaan. Met blanke lak zie je minder maar blinkt de kast altijd iets meer dan zonder blanke lak (dat rally zwart is ook wel erg mat he...)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:56 schreef neographikal het volgende:

[..]

En steeds 6 uur wachten? 6*6 is 36 uur alleen al aan drogen (naja onderkant niet dan...30 uur :))

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 14:58 schreef MRic3 het volgende:

[..]

Blanke lak kan.... als het super mat is (dus dat rally zwart) dan kan je er 'vette' vingers op blijven zien die er vrij moelijk af gaan. Met blanke lak zie je minder maar blinkt de kast altijd iets meer dan zonder blanke lak (dat rally zwart is ook wel erg mat he...)
dat was ook beetje de bedoeling. Die glazende rommel(zilvergrijs, metallic kleuren) doet zo goedkoop aan vind ik. Maar blanke lak zal er niet veel glans aan toevoegen?
Op dinsdag 05 maart 2002 14:59 schreef Tweakert het volgende:

[..]

En steeds 6 uur wachten? 6*6 is 36 uur alleen al aan drogen (naja onderkant niet dan...30 uur :))
godzijdank droogt deze lak erg snel, met uur of 2 is ie al vrij hard. Liep net spinnetje over het frontje heen, halfuur geleden gespoten, nix geen voetstapjes e.d.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 05 maart 2002 14:56 schreef neographikal het volgende:

[..]

Is niet super maar kan wel...
Beste is object in 1 keer spuiten ...
* MRic3 is spuiter geweest

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Blanke lak is er in veel glansgraden... van doodmat tot hoogglans..

Als je het overspuit met doodmat blanke lak is het best wel mooi denk ik, alhoewel het dan wel toch nog meer glanst dan rally zwart alleen.

Ook lijkt de zwarte lak zwarter als je er blanke lak overspuit.... vraag niet hoe het komt... geloof mij maar.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:58

EntonoX

Team leider

wat je kunt doen... (wat wij in principe altijd doen in de auto spuiterij) is met een heel fijn schuurpapiertje (600) de zakker wegschuren en daarna met 3M perfect IT het gedeelte wat je hebt geschuurd poetsen en uitwrijven.... je zakker is weg en de lak glimt als nooit te voren!!! kijk wel uit dat je niet door de lak heen schuurt want dan helpt alleen opnieuw spuiten!!!

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 21:38

Distortion

Bottle to Throttle

Op dinsdag 05 maart 2002 16:53 schreef EntonoX het volgende:
wat je kunt doen... (wat wij in principe altijd doen in de auto spuiterij) is met een heel fijn schuurpapiertje (600) de zakker wegschuren en daarna met 3M perfect IT het gedeelte wat je hebt geschuurd poetsen en uitwrijven.... je zakker is weg en de lak glimt als nooit te voren!!! kijk wel uit dat je niet door de lak heen schuurt want dan helpt alleen opnieuw spuiten!!!
600 is wel erg grof. gebruik waterproof 1200 om zakker weg te schuren. Daarna ff poetsen en klaar, of overspuiten.

(Ben autospuiter...) :)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:59 schreef neographikal het volgende:

[..]

dat was ook beetje de bedoeling. Die glazende rommel(zilvergrijs, metallic kleuren) doet zo goedkoop aan vind ik. Maar blanke lak zal er niet veel glans aan toevoegen?
[..]

godzijdank droogt deze lak erg snel, met uur of 2 is ie al vrij hard. Liep net spinnetje over het frontje heen, halfuur geleden gespoten, nix geen voetstapjes e.d.
Goedkoop aanvoelen :D
M'n Lian Li PC88 z'n front blinkt ook als de pest , maar ik denk niet dat ze die goedkoop gaan noemen ;)

Maar glans hoef je zelfs geen lak voor te nemen , het helpt wel hoor maar tis niet noodzakelijk ..

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 05 maart 2002 16:53 schreef EntonoX het volgende:
<knip>een goed verhaal</knip>
je zakker is weg en de lak glimt als nooit te voren!!!
<knip>een goed verhaal</knip>
Op dinsdag 05 maart 2002 14:45 schreef neographikal het volgende:
Ik ben bezig de kast van mn server te spuiten(mat zwart) <knip>een goed verhaal</knip>
Het moet dus niet glimmen!!!! ;)
Op dinsdag 05 maart 2002 19:05 schreef Flyby_Wire het volgende:
600 is wel erg grof. gebruik waterproof 1200 om zakker weg te schuren. Daarna ff poetsen en klaar, of overspuiten.

(Ben autospuiter...) :)
Is overkill voor een MAT zwart kastje.

Voor een prof spuiterij is goed maar zelfs voor hoogglans spuiten met spuitbusje en dan praten over grofte van schuurpapier terwjil ze zelfs een verkeerde spuit mond hebben (rond i.p.v. ovaal) en het in de schuur doen... maar toch heb je gelijk...

Verwijderd

Topicstarter
hij is inmiddels af en de beplating ligt hier inmiddels in de gang te drogen, even de lak goed uit laten harden voordat ik hem in mekaar ga zetten.

Ik heb het vrij goed weg weten te werken, je ziet er nog wel iets van(3 plekjes ofzow), maar voor de rest is alles echt superstrak gelukt. Ziet er ect zwaar sjiek uit dit, gewoon mat zwart :P stukken beter dan m'n normale kleurtje. Misschien dat ik mn hoofdcomputer ook nog wel ga doen :)

K hoop morgen pics te hebbenm als jullie et geduld op kunnen brengen ;)

Verwijderd

Topicstarter
en hier dan de pics:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/computerpics/Monitor+server.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/computerpics/overzicht.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/computerpics/servervoorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/computerpics/serverzij.jpg

En nog iemand die me niet meer wist te waarderen na een potje cs :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/computerpics/Hoofdcomputer.jpg

iemand was zo vriendelijk dat ik zijn digicam ff mocht lenen, Rutger bedankt :)

op 1 van de foto's kun je zien waar die uitzakker bovenop zat :( moet nog keer goed bijgewerkt worden

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Nice schakelaars enzo :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 19:15 schreef GGS_VR6 het volgende:
Nice schakelaars enzo :)
en daar ging et niet om ;) t ging om de server, die laatste was voor de fun :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
very nice! nu nog het frontje van die cd-rom speler.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Ziet er toch wel mooi egaal uit hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 19:20 schreef Phreak het volgende:
Ziet er toch wel mooi egaal uit hoor :)
thx voor de verandering van de naam

K ben nou eenmaal beetje perfectionistisch, niet helemaal tevreden, we gaan em nog een keer overdoen... Maar k wil eerst kijken hoe goed deze lak houdt

Verwijderd

en nu een zwart cd drive en floppy drive van compaq en is het klaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 19:23 schreef Ev!L-c het volgende:
en nu een zwart cd drive en floppy drive van compaq en is het klaar ;)
durf k niet zo goed eerlijk gezegd :P

en dr zit geen floppy in :)

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Yep, very naais :*

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Right ! Mooi egaal gespoten, kan er nix anders van maken ! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 13:58 schreef Huurmoordenaars het volgende:
Right ! Mooi egaal gespoten, kan er nix anders van maken ! ;)
:P niet helemaal

maar goed, al doende leert men zou k zeggen :)

Verwijderd

precies dat moet er nog even bij en dan ziet ie er pas echt goed uit

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 23:36 schreef bloodnose het volgende:
precies dat moet er nog even bij en dan ziet ie er pas echt goed uit
zoals gezegd, ik ga me best doen :P

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

mooi glad gespoten...!

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 19:14 schreef neographikal het volgende:
en hier dan de pics:

[afbeelding]

iemand was zo vriendelijk dat ik zijn digicam ff mocht lenen, Rutger bedankt :)

op 1 van de foto's kun je zien waar die uitzakker bovenop zat :( moet nog keer goed bijgewerkt worden
Mooi achtergrondje, waar heb je die vandaan? (op je monitor)
Was een site op Wanadoo met allemaal 'starwarsachtergrondjes' dacht ik.

Trouwens: mooie mod. :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 17:16 schreef Cybertje het volgende:

[..]

Mooi achtergrondje, waar heb je die vandaan? (op je monitor)
Was een site op Wanadoo met allemaal 'starwarsachtergrondjes' dacht ik.

Trouwens: mooie mod. :9~
thx :)

www.stinsv.com roelt :) staat bij voyager visual logs....prima site. heb nu btw wallpapertje van Alizee erop gegooid, ben uitgekeken ff op al die star trek scheepies ;)

Verwijderd

Netjes gespoten :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Woei spuit je cdrom speler mee :)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 19:52 schreef BlizzarD het volgende:
Woei spuit je cdrom speler mee :)
jaja ;) zal ik doen, moet alleen ff kijken hoe k dat ding moet demonteren, dat zal nog lastig worden(tis een Aopen 40speeder, kent iemand de opbouw van dit ding?)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Bij de meeste CD-ROMS is de voorkant een apart kunststof geheel. Dit is meestal vrij eenvoudig te demonteren, omdat dit met een kliksysteem is gemonteerd.

Het is dus meestal een kwestie van een aantal haakjes wegduwen en het geheel eraf halen.

Ik heb zelf een Aopen 52x, en voor zover ik weet zat de voorkant er bij deze ook gewoon opgeklikt. Het lijkt me sterk dat de 52x-variant sterk afwijkt van jouw 40x-exemplaar.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Idd zekers errug nice. :P (bek af likkend) Ik wilde ook zoiets gaan doen maar dan met mat zwart + donker blauw voor de cd-rom laatjes + knopjes. Cd-rom "frontje" wil ik wel zwart hebbe. Het enigste wat dan een probleem kan geven is de garantie. ik "Ja meneer de verkoper, mijn brander werkt niet meer. Ik heb alleen maar uit elkaar gehaald en zwart gespoten...."

Da's een beetje sonde.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Op maandag 11 maart 2002 21:09 schreef IconOS het volgende:
Idd zekers errug nice. :P (bek af likkend) Ik wilde ook zoiets gaan doen maar dan met mat zwart + donker blauw voor de cd-rom laatjes + knopjes. Cd-rom "frontje" wil ik wel zwart hebbe. Het enigste wat dan een probleem kan geven is de garantie. ik "Ja meneer de verkoper, mijn brander werkt niet meer. Ik heb alleen maar uit elkaar gehaald en zwart gespoten...."

Da's een beetje sonde.
Dat ken ik! Ik had een Acer brander en daarvan heb ik frontje ook zwart gespoten net als de rest van mijn kast. Twee weken later houdt-ie ermee op! :( (in de garantieperiode that is... :'()

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1