[java] checkboxes

Pagina: 1
Acties:

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 15:15
Ik wil checkboxes hebben voor het kiezen van het type user en nu heb iuk dus dit gedaan:

eerst aanmaken:
code:
1
2
3
4
student = new Checkbox("Student",user, false);
add(student);
student.addItemListener(this);
student.setVisible(false);

dit voor elke user uiteraard
en dan de ItemListener:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
public void ItemStateChanged(ItemEvent e){
  if((e.getSource() == student) || (e.getSource() == docent) || (e.getSource() == gast) || (e.getSource() == medewerker)){
    if(student.getState()){
    }
    if(gast.getState()){
    }
    if(docent.getState()){
    }
    if(medewerker.getState()){
    }
    else{}
  }
}

maar ik krijg deze foutmelding
class should be declared abstract; it does not define method itemStateChanged(java.awt.event.ItemEvent) in interface java.awt.event.ItemListener at line 9, column 8

en dit is dus line 9:
public class IPR2B extends Applet implements ActionListener, ItemListener

waar volgens mij ook niks mis mee is

wie kan mij helpen???

Leeg

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je class IPR2B implementeert geen ItemListener omdat hij geen itemStateChanged (ItemEvent) method heeft.

Zoals IPR2B nu is kan hij dus alleen maar een abstracte class zijn.

[edit] Sorry, ik had niet heel je post gelezen (hoewel bovenstaande nog steeds klopt), ik zie dat je je method itemStateChanged (ItemEvent) met een hoofdletter I hebt laten beginnen ;)

Verwijderd

code:
1
public void ItemStateChanged(ItemEvent e){

Haal eerst de capital I weg en vervang door i

Verwijderd

Je zegt implements ItemListener deze heeft echter meer functies. Bij een implements moet je verplicht alle voorbeeld functies implementeren al dan niet met een body
dus in jouw geval
ItemStateChanged() toevoegen, misschien dat er zelfs nog meer functies zijn die je moet implementeren , maar dat meldt de compiler vanzelf

• reskobon
Lomp is dat zeg daarom is het wel makkelijk als er meerdere mensen naar kijken want zelf kan jeer uren naar zoeken maar bedankt mensen hij werkt nu

Leeg

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 15:13
Op dinsdag 05 maart 2002 14:53 schreef robje het volgende:
Lomp is dat zeg daarom is het wel makkelijk als er meerdere mensen naar kijken want zelf kan je er uren naar zoeken maar bedankt mensen hij werkt nu
Tja, als je je tijd zou besteden aan het leren programmeren in plaats van hier andere mensen je code te laten debuggen, zou je er geen uren mee bezig zijn.

Verder is het in de Nederlandse taalcultuur gebruikelijk dat geschreven tekst gestructureerd wordt door het gebruik van leestekens en hoofdletters op afgesproken plaatsen. Hop, terug naar de tweede klas van de basisschool met jou.

• reskobon
Dat is geen domheid maar type luiheid.

Leeg

Pagina: 1