HD met Redhat van een Athlon naar een P166

Pagina: 1
Acties:

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb een Redhat installatie en die wil ik als tijdelijke oplossing even op een andere pc draaien.
Ik heb gewoon de HD getransplanteerd en daarna geconstateerd dat dat niet werkte omdat er een i686 kernel draait, wat uiteraard niet werkt op de P166.

De kernel en glibc-rpm's her-instaleren was niet de oplossing. Linux boot nu wel maar wil det FS niet mounten. Ik vermoed dat dat komt omdat het ext3 is, waarvoor een module geladen moet worden die dat niet doet...

Heeft iemand dit ooit geprobeerd, of enig idee hoe ik dit moet gaan doen?

Leven is meervoud van lef

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Support voor je root fs MOET in de kernel zitten, en niet in een module. Want modules staan op je root fs, en daar kan ie dan net niet bij.

• Loesje
Tja.. klinkt logisch, maar toevallig weet ik dat er een ext3-module bestaat. Maar misschien alleen voor ondersteunende toepassingen.

De kernel die ik erop gegooid heb is de standaard kernel-package van RH7.2, dus dan zou ext3 daar in moeten zitten. . .

Iemand ideeen?

• Loesje
Ik heb hem na het aanpassen van fstab iets verder gekregen.
Nu geeft hij een kernel panic, dat hij geen 'init' kan vinden.

Wat bedoelt hij? Wat kan hij niet vinden?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 05 maart 2002 15:38 schreef Loesje het volgende:
Wat bedoelt hij? Wat kan hij niet vinden?
Nou, hij kan init niet vinden... Lijkt me toch duidelijk ;)

Init (/sbin/init) is de parent van alle processes.
Als je computer boot komt (als eerste onderdeel van je OS) de kernel aan de beurt, die, nadat hij hardware heeft gedetecteerd en een hoop heeft geinitialiseerd, init start. Init verandert van runlevel, start de initscripts, e.d.

Dat hij init niet kan vinden suggereert dat je root fs alsnog niet goed gemount is... Wat is de complete foutmelding?