Toon posts:

[Freesco] Wel inet op server, niet op clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo luitjes,

ik zit met een heel vervelend probleem. Ik heb m.b.v. 2 pci kaarten een freesco server opgezet. 1e nic (eth0) is een realtek 10mbit voor de @home verbinding. 2e nic (eth1) is een safeway met realtek 10/100 mbit chip voor het lokale netwerk. Ik heb de server nu geconfigureerd maar ik kan alleen op de server een site zoals tweakers pingen.

Ik kan op de clients op internet. Ik kan zelfs vanaf mijn client niet de server pingen en omgekeerd ook niet. Heb al een andere nic er in gehad (allemaal pci btw).

Anybody???

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 05 maart 2002 14:10 schreef Neutron het volgende:
Yo luitjes,

ik zit met een heel vervelend probleem. Ik heb m.b.v. 2 pci kaarten een freesco server opgezet. 1e nic (eth0) is een realtek 10mbit voor de @home verbinding. 2e nic (eth1) is een safeway met realtek 10/100 mbit chip voor het lokale netwerk. Ik heb de server nu geconfigureerd maar ik kan alleen op de server een site zoals tweakers pingen.

Ik kan op de clients op internet. Ik kan zelfs vanaf mijn client niet de server pingen en omgekeerd ook niet. Heb al een andere nic er in gehad (allemaal pci btw).

Anybody???
Je bedoelt NIET op internet zekers :)
Als je al niet kan pingen tussen server en clients moet je eerst dat oplossen. Wat is het ip en netmask van de lokale nic van de server en wat zijn deze bij de clients ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Werkt je netwerk wel gewoon? dus clients kunnen elkaar pingen?

dan staat je router niet goed geconfiged. geef ff wat netwerk info

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Staat bij de clients bij de TCP/IP instellingen wel de DNS en de Default Gateway ingevuld? Bij beide het ip adres van je FreeSCO box invullen (interne nummer).

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:44 schreef FastBunny het volgende:
Staat bij de clients bij de TCP/IP instellingen wel de DNS en de Default Gateway ingevuld? Bij beide het ip adres van je FreeSCO box invullen (interne nummer).
dat maakt opzich niet uit, ja om goed te kunnen surfen wel maar je zou ook moeten kunnen pingen zonder deze instellingen.

en zelf dat werkt niet, lees ik in de post

Verwijderd

Inderdaad info geven ff..

en DHCP aan?

Actie>reactie????
Pagina: 1