Toon posts:

[DIVX] Wat is de beste codec voor sound??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu de radium MP3 codec als geluids codec voor het bouwen van mijn divx files. Aangezien ik nog niet helemaal tevreden ben wil ik weten of er nog andere geluids codecs zijn die (veel) beter zijn.....?????

Heeft iemand enig idee???

Thanks

Verwijderd

Zijn al wat topics ovr geweest, al ging et dan meer van rippen van audio cd's, ikzelf gebruik al sinds jaar en dag Frauenhofer, maar ik geloof dat de gemiddelde tweakers meer zag in de lame codec...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 13:52 schreef KAR het volgende:
Ik gebruik nu de radium MP3 codec als geluids codec voor het bouwen van mijn divx files. Aangezien ik nog niet helemaal tevreden ben wil ik weten of er nog andere geluids codecs zijn die (veel) beter zijn.....?????
Lame.

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 13:57 schreef warp het volgende:

[..]

Lame.
Om het af te maken:
http://www.mp3dev.org/mp3/

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als je de ruimte hebt (of neemt) kan je de AC3 nemen. Beter dan dat (DTS bijvoorbeeld) kan niet. AC3 is 192 kbit voor 2.0 geluid tot een dikke 500kbit voor 5.1 geluid.

Maar lame 128 kbit MP3 is ook zeer goed te doen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-03 13:05

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 05 maart 2002 13:56 schreef drLiter het volgende:
Zijn al wat topics ovr geweest, al ging et dan meer van rippen van audio cd's, ikzelf gebruik al sinds jaar en dag Frauenhofer, maar ik geloof dat de gemiddelde tweakers meer zag in de lame codec...
Wat ik begrepen heb is dat er qua kwaliteit eigenlijk geen verschil is tussen Frauenhofer en LAME, 't voordeel van de laatste is dattie gratis is.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1