Toon posts:

RRAS werkt, maar DNS vertaald IP adressen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb RRAS ingesteld en Dail on demand en alles werkt, maar alleen met ip adressen.
Als ik bijv www.tweakers.net doe, dan werkt dit niet, maar het ip adres wel.

Wat moet ik in mijn DNS instellen om dit op te lossen.

cheers

PS:
DNS Server
Windows 2000 advanced server

Client
Windows XP

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 13:12

BIM

Nothing interesting

Je hebt je dns al wel of niet ingevuld?
Nog niet, dan doen. Welke adressen, dat hangt van je provider af.
bij mij casema heb ik 195.96.96.97 en 195.96.96.33 geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer een te onduidelijk geweest natuurlijk. :9

Dit is de situatie.
Windows 2000 server wordt mijn router, waarmee ik altijd op het internet zit (hier zit mijn modem op). Hier draait een DNS op.

Ik heb een client PC (WinXP) waarop ik dan ook wil internetten. De DNS voor de client is dus mijn win2000 server, en ik zit bij wanadoo, die automatisch een DNS toewijst aan de internet verbinding.

Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat als ik op de client (en op de server trouwens ook) een URL intype, dat hij deze vertaald en naar de extrene verbinding stuurd, als hij hem niet kan vinden op mijn eigen server. (IP adressen werken dus wel op beide PC's dus de verbinding en RRAS instellingen zijn goed)

Duidelijk :?

Verwijderd

dns forwarders instellen op je dns-server

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een algemene rule die ik moet instellen die zegt, alles behalve "mijn interne" DNS doorsturen naar de modem.

Verwijderd

Ga naar je dns console, dan naar de properties van je dns-server en vul op het tabblad forwarders de adressen in naar waar je ongekende requests naartoe wil sturen.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 15:20 schreef BartVO het volgende:
Ga naar je dns console, dan naar de properties van je dns-server en vul op het tabblad forwarders de adressen in naar waar je ongekende requests naartoe wil sturen.
de dns servers van je provider bijv.
(staan er niet standaard als je een dns server opzet de root dnsservers in???; eruit gegooid zeker??)

Verwijderd

Topicstarter
hhhhmmm, heb het ondertussen al een beetje opgelost door ipv mijn eigen DNS, de DNS van mijn ISP te gebruiken, maar dit is natuurlijk niet zoals ik het zou willen (ook al werkt het wel). Mijn interne links werken nu niet meer.

En over dat root server, als ik dit wil instellen staat er dat ik geen foreward zone kan gebebruiken omdat het een root server is, en als ik waar dan ook mijn ISP DNS toevoeg aan de reeds bestaande DNS servers in de DNS consol werkt het ook niet.

Ik ga me er nog maar eens in verdiepen, maar voor diegene die hetzelfde probleem hebben --> Los het op door met ipconfig /all de DNS van je provider te vinden en die in te vullen op je ethernet kaart naar je server.

mvg,
Jazzie.

Verwijderd

De oplossing is simpel. Ik zie echter dat het topic al een tijd oud is, maar voor de search wil ik het toch even completeren.

Het probleem is dat wanneer je ADS installeert je er gratis een DNS root server bij krijgt. Je moet simpelweg de root entry { [.] in je forward lookup zones) weggooien, in je zone die je hebt aangemaakt onder forward lookup zones bij het NS record je DNS entries voor je DNS servers van je provider toevoegen (dus je krijgt 192.168.0.1 en dan die van je provider), en klaar is Kees.

Nu nog hopen dat iemand iets aan de tip heeft. Anders mail me maar als er nog vragen zijn. ;)
Pagina: 1