[webcam] Philips ToUcam Pro

Pagina: 1
Acties:

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Philips webcam, ik kan er wel filmpjes mee opnemen, maar foto's maken wil die niet.

Ik heb deze webcam onder WindowsXP en Windows 2000 geprobeert, maar telkens als ik een foto wil maken krijg ik geen foto, maar een zwart vierkant op de resolutie die ik heb gekozen.

Ik denk zelf dat het aan die TWAIN drivers ligt.

De nieuwste drivers zijn geinstalleerd en de webcam is aangesloten zoals in de handleiding beschreven staat.

Via de WIA interface (Windows Image Acquisition) krijg ik hetzelfde zwarte vierkant te zien als ik een foto probeer te maken. (Op elke resolutie)

Weet iemand de oplossing?

Bij voorbaat dank. :)

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Vincent Meijer

You better believe it!

Heb je de nieuwste drivers al geprobeerd?

Systeem specs

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb je de nieuwste drivers al geprobeerd?
ZUCHT>
De nieuwste drivers zijn geinstalleerd
offtopic:
Ik hoor steeds meer mensen die deze camera hebben. Zou je misschien eens een kort filmpje online kunnen zetten om te laten zien hoe goed het draait in 640x400?

Foto's horen genomen te kunnen worden op 1280x960. (heel dom misschien maar) check ff of het afdekklepje wel open is.
Mijn vriend kwam een probleem tegen = zwart scherm. Schuifje open en het werkte! >:)

Misschien leuk om te weten:

http://www.pc-cameras.philips.com/manuals/english/win/pcvc720k40_730_740k/index.html

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ga ff mezelf quoten:
Ik heb een probleem met mijn Philips webcam, ik kan er wel filmpjes mee opnemen, maar foto's maken wil die niet.
Ik kan er wel mee "filmen", dus het afsluitklepje kan niet voor de lens zitten (als dat ding er al 1 heeft :+ )

Ik heb alles via de manual geinstalleerd, maar hij wil gewoon geen foto's capturen via die TWAIN driver :(

Toch ff contact opnemen met Philips denk ik :)

offtopic:
De webcam heeft duidelijk en snel beeld. Ik zal als ik thuis ben wel even een filmpje maken ergens van (nog voorkeuren :o ?) en online zetten.

Verwijderd

www.pr0f.tk
alle foto's daar zijn gemaakt met philips ToUcam Pro, bij het standaard progje wat er bij zat (iets met life? )kan ik ook niet in 640*480 foto's maken maar ik gebruik hiervoor nu visiongs32 oid. hier zit namelijk ook een webserver enzo in.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben zelf opzoek naar een webcam o.i.d. waarmee je veel fps(liefst meer dan 30) kan halen. Hoeveel fps kan jij filmen?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
bij 320x200 ligt de max van de CAM ZELF op 60.

Maar kan niemand ff een flimpie uploaden die dat ding nog meer hoeft?
kan ik ook niet in 640*480 foto's maken maar ik gebruik hiervoor nu visiongs32 oid.
??? Dat ding hoort foto's te kunnen nemen op 1280x960.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54
heb jij wel de pro?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:17 schreef Xsion het volgende:
heb jij wel de pro?
jepz, maar 1280 is hardwarematig opgerekt, is misschien mooier als software matig maar ik hou het dan liever op de echte resolutie (640*480).
Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat ik met het progje wat er bij zit niet 640*480 kan doen, met andere kan het wel. Als je een beetje met de instellingen in het philips record progje stoeit kan je in 640*480 ook veel fps halen, ik zet hem meestal rond de 30 fps, ziet er mooi uit en neemt heel wat minder mbtjes op m'n hd in :P
Pagina: 1