vervanging mobo + processor

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik heb nu een:

PIII450
noname klote mobo tot 500mhz
64mb SDram
Hercules MX 5.5ns

=> dit moet worden een GAMEPC; en enkel dát. Dikke stront aan tekstverwerking, grafische shit enz enz.

De videokaart kan dus nog best meekomen, mits er een lekkere processor onder zit + een hoop RAM. Nu wil ik -net als iedereen- het beste waar voor mun euro's. Om te laten zien dat ik er ZELF veel tijd in heb gestoken:

huidige overzicht volgens pricewatch:

Intel Pentium III 1000EB (FC-PGA, Boxed) € 169,-
AMD Athlon Thunderbird 1000 (266MHz FSB) € 113,-
AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB) € 145,-
AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz) € 162,-
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) € 168,-
AMD Duron 1200 € 95,-
AMD Duron 1300 € 114,-
Intel Celeron 1200 (Boxed, 256KB) € 120,-
Intel Celeron 1300 (Boxed, 256KB) € 146,-

VRAGEN:

1. De duron is toch wel lekker goedkoop, maar wat loop je nu mis t.a.v. een athlon (XP) wat betreft snelheid in spellen?
2. Wat is volgens jullie de beste koop als je rekening houdt met mijn eisen? Ik weet dat de atholn XP de beste resultaten neerzet, maar is dit ook in verhouding tot de prijs; en is een mobo hiervoor bijv. niet veel duurder?

alvast zeer bedankt voor jullie meningen en uitspattingen.

" Play the violent strings of my symphony "

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

-ET-

Phone Home

Ik zou iig gaan voor een Thunderbird of een XP. Celeron en Duron zijn weer van de buget processors. En je loopt dan gewoon te snel achter de feiten aan. (heb ik ook met mijn K6 gehad)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

[topic=386224/1/50]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Neem een ecs board, kun je je oude sdram nog indrukken, plus een xp.
Dat is een value for money combinatie.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
zeker xp, heeft meer cache, die xp's die je daar toont zijn zowiezo al niet van de snelste. Ik zou dus zeker geen duron/celeron nemen, anders hol je echt heel ver achter de feiten aan (zeker vr een game pc)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 13:11 schreef Symphony-X het volgende:
VRAGEN:

1. De duron is toch wel lekker goedkoop, maar wat loop je nu mis t.a.v. een athlon (XP) wat betreft snelheid in spellen?
Duron heeft veel minder cache geheugen t.o.v. de Athlon (XP), draait op 100 mhz FSB, dus als je met DDR gaat werken scheelt dat 66 mhz.
2. Wat is volgens jullie de beste koop als je rekening houdt met mijn eisen? Ik weet dat de atholn XP de beste resultaten neerzet, maar is dit ook in verhouding tot de prijs; en is een mobo hiervoor bijv. niet veel duurder?
Nee, het mobo hoeft niet duur te zijn, maar wat wil je?
DDR? SDRAM? op de meeste kan je beide kwijt, dus je zou je oude RAM kunnen blijven gebruike :D

• Symphony-X
Op dinsdag 05 maart 2002 14:06 schreef AMD_er het volgende:
Nee, het mobo hoeft niet duur te zijn, maar wat wil je?
DDR? SDRAM? op de meeste kan je beide kwijt, dus je zou je oude RAM kunnen blijven gebruike :D
Dat is geweldig en dat wist ik niet ! :D

Wat is een betaalbaar mobo voor een athlon XP, waar zowel SD als DDR ram op kan? Het zou mooi zijn als het mobo nog ff mee kan, en dus hoge proc. snelheden ondersteund. Ik doe niet al te veel aan oc-en, dus stabiliteit is belangerijker dan oc-mogenlijkheden.

zeer bedankt voor de replies dusver :7

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt ff op de site van AMD kijku

www.amd.com

en dan kijk je ff wat hij zelf aanraad voor een mobo, en geheugen

suc 6

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

PIII gebruikt PC100 |:(

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op dinsdag 05 maart 2002 13:59 schreef KillerAce_NL het volgende:
Neem een ecs board, kun je je oude sdram nog indrukken, plus een xp.
Dat is een value for money combinatie.
dat zijn idd de budget bordjes. schijnen goed te zijn, zeker voor hun geld. vaak nog met on board sound EN lan. Scheelt oo kweer geld (en pci sloten).
Als pc zou ik er toch iets meer geld in steken en bijvoorbeeld een MSI K7T266 Pro2 te halen. is ongeveer €150. ongeveer €50 meer dan zo'n ecs bordje.
MSI K7T266 Pro2-RU heb ik (gewoon usb 2.0 (4x) en usb 1.1 (4x) ipv usb 1.1 (6x) en on board raid controller).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Symphony-X
Op dinsdag 05 maart 2002 14:17 schreef freak1982 het volgende:
PIII gebruikt PC100 |:(
wat bedoel je hiermee?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Wat is dat voor 64MB ram wat je nu hebt, PC100? Zo ja, dan ben je snel uitgepraat en moet je sowieso sneller spul nemen, ga dan direct voor DDR-SDRAM want dat is even duur als PC100/133.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Het hangt er natuurlijk heel erg vanaf hoeveel euri je er voor over hebt. De budget oplossing is een ECS mobo met een Duron. Aan de andere kant staat een XP 1800+ (ofzo) met een top-of-the-bill mobo (Abit, Asus, MSI, Epox, etc).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

er zijn zelfs cheapo ECS mobo's waar DDR op kan icm een Duron. Een aantal van die mobo's kan later zelfs een XP op, dus kun je nog een keer upgraden als die goedkoop geworden zijn.
Kijk effe bij ECS welk mobo daar geschikt voor is.
Pagina: 1