Toon posts:

Terminal Server Licenties W2K->WinNT4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb en Windows2000 server die in TS application modus draait. De clients die hier mee connecten gebruiken WinNT4. Dit werkt zonder problemen, dus wil ik hier graag een licentie voor aanschaffen. Hoe moet dat!?!?

Alles wat ik heb gevonden (en mijn collega) slaat op Win2K en eventueel XP maar hoe kan ik nou een licentie kopen voor NT4 users? Anybody?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij kon je een licentie van w2k ook gebruiken voor nt4, weet niet helemaal zeker.
je kan het ook gewoon aan microsoft vragen

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik erbij vermelden dat Win2K ons geld kosten en WinNT4 niet (daar heb ik er nog honderd van ofzo, komen vaak met ladingen mee (zijn reseller van hardware, licenties vaak inbegrepen))

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je licenties zijn niet gekoppeld aan het platform waarop je de terminal client draait, alleen maar aan het server platform. 5 users $749, 20 users $2699. Daarnaast heb je overigens ook nog je Windows 2000 server client access licenses nodig.
Lees er alles over op de microsoft web site

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij heb je echt w2k licenties ndig, aangezien je een w2k server gebruikt

Verwijderd

Bel inderdaad een software leverancier of Microsoft. Volgens mij heb je echter geen extra licenties op je TS nodig voor NT werkstations toe te laten op je TS.

Vanzelfsprekend nog wel licenties om TS te mogen gebruiken.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 13:41 schreef Akko het volgende:
Bel inderdaad een software leverancier of Microsoft. Volgens mij heb je echter geen extra licenties op je TS nodig voor NT werkstations toe te laten op je TS.
Vanzelfsprekend nog wel licenties om TS te mogen gebruiken.
Een win2k terminal server heeft per client een TScal nodig. Deze cal zit ingebakken in win2kpro/server en winxp pro. Voor de rest (win9x/nt)moet een TScal op de terminal server geinstalleerd zijn. Na een normale win2k installatie met terminal services in application mode, kun je 90 dagen lang doen wat je wilt, 90 dagen lang accepteerd hij elk OS, zonder dat hij naar de licensing kijkt. Daarna; MOET je een licenseserver installeren. Want tot die tijd accepteerd hij 1 connectie ,alleen van de admin. Als de licensing server draaid, gaan de TScal's in werking. Nog steeds heb je voor winkpro/server en winxp pro geen cal's nodig

Iemand nog toevoegingen :)

Verwijderd

Bij WinXP pro helaas weer wel.
Dit geintje gaat dus alleen op bij W2K werkstations.
Anders zul je inderdaad die terminal server cal's (cal= client acces license) aan moeten schaffen. Deze zijn trouwens vrij prijzig. (>100 Euro per stuk volgens mij)
Maar misschien hebben ze bij jullie bedrijf al een OLP lopen met microsoft licenties en kun je ze daar bij gooien, dat scheelt weer een paar euro's want dan zijn de licenties iets goedkoper. (afhankelijk van het type OLP)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:56 schreef richardc het volgende:
Bij WinXP pro helaas weer wel.
Nee hoor:
http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/tsfaq.asp :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 17:37 schreef smiley het volgende:

[..]

Nee hoor:
http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/tsfaq.asp :)
Home-Edition zowiezo niet.

Maar ik heb hier een Win2000 proff bak die geupgrade is met een WInXP pro en toch kaapt die en licentie weg.
Volgens mij is dit door onze goede vrienden van M$ niet helemaal juist getest.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie agrees met smiley
t.starter zal du gewoon CAL's moeten aanschaffen voor z'n NT clients.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ook Akko gaat met Smiley mee.

In vorige post zitten slapen en niet goed gelezen dat over W2000 ging. Zit nog teveel met NT4 in mijn hoofd (daar heb ik altijd mee gewerkt icm TS) ;-).

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Windows Xp pro heeft geen TsCall nodig
staat wel geregistreerd in je TS license manager maar dan bij het kopje windows2000 license dus geen Call

Ik heb het met een geupgrade en een verse install gedaan en beide geen probleem.
Pagina: 1