Toon posts:

Duron 1GHz Underkill??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in december (bij Europc) een systeem gekocht en in februari kreeg ik eindelijk mijn compu maar toen bleek de CPU kapot te zijn, ik CPU terugsturen maar nu stuurt Europc een mailtje dat ze de Cpu gewoon niet hebben (of kwijt zijn). (PTT zal wel weer hebben lopen kloten)

IIG, ik heb geen CPU en ook niet veel geld maar ik wil wel dat me systeem een beetje behoorlijk werkt.

Dit is het:
MSI K7T266 Pro2, Leadtek Geforce 2 Ti, 256 MB DDR (samsung), Maxtor 40 GB ATA133, 17" beeldscherm.

Ik wil die PC vooral gaan gebruiken om te gamen, is een Duron 1Ghz dan goed, of is dat (veel) te langzaam in verhouding tot de rest van het systeem??

Verwijderd

Ehm.. je hebt een CPU gekocht.. je moet er dus ook een krijgen.

Of zij zo'n CPU kunnen leveren is voor de rest niet relevant, dan leveren ze maar een gelijkwaardige CPU.

Even een briefje sturen dat je een CPU bij hun gekocht hebt en dat ie niet aan de verwachtingen voldoet (ding is kapot). Gaarne binnen 2 weken nieuwe CPU, anders bij voorbaat in gebreke gesteld.

Wat betreft je systeem, een 1Ghz duron past daar prima bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een emailtje naar hun gestuurd en toen een RMA formulier gehad, daarop stond dat ik de CPU incl dat formulier terug moest sturen. NU kunnen zij die CPU niet meer vinden en die schuiven dan natuurlijk (europc kennende) de schuld in de schoenen van de PTT en die kijken mij dan weer aan dat ik het pakketje niet verzekerd heb verstuurd (wie wil er nou een pakktje jatten die naar een RMA afdeling gaat en waar defect op staat?!?!)

Ik denk dus niet dat ik van Europc nog iets kan verwachten...of denk iemand daar anders over??

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik hoop voor je dat je die CPU hebt opsturen met een "tekenen voor ontvangst" is dat niet het geval dan is het bedrijf inderdaad in staat te zeggen dat ze de CPU niet hebben ontvangen.

1Ghz is geen underkill trouwens. Meer dan zat voor een beetje lekker gamen.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Op dinsdag 05 maart 2002 12:46 schreef cougar007 het volgende:
wie wil er nou een pakktje jatten die naar een RMA afdeling gaat en waar defect op staat?!?!
Het pakketje kan gewoon zoekraken, of je zit met een posbode die het ding zelf houdt om er een sleutelhanger van te maken :P

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die Duron 1GHz is gewoon goed voor jouw systeem, no problems en als je geluk hebt kun je em ook nog een beetje OC-en :)

Kwa PTT: inderdaad, als er niet getekend is voor de ontvangst (door EuroPC) dan heb je pech en kan EuroPC de schuld op de PTT of op jou afschuiven, er is (in principe) niets wat bewijst dat zij het pakketje ontvangen hebben...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik maar ff belle zo en als ze dat ding nog steeds niet hebben en geen nieuwe kunnen geven maar een durontje halen bij de mycom...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 05 maart 2002 12:53 schreef cougar007 het volgende:
Dan ga ik maar ff belle zo en als ze dat ding nog steeds niet hebben en geen nieuwe kunnen geven maar een durontje halen bij de mycom...
tsja het is natuurlijk wel zo dat als EuroPC zegt dat ze het ding niet ontvangen hebben, dat het tegendeel dan vrij moeilijk te bewijzen is... Maar als goed klantgericht bedrijf zou ik er niet moeilijk over doen om toch jou een nieuwe Duron te sturen; zo duur zijn ze nou ook weer niet, het gaat niet ettelijke honderden guldens...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Het is trouwens gebruikelijk dat winkels de RMA het eerste jaar van de garantie zelf doen... Niet erg netjes van EuroPC dus...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 12:58 schreef limoentje het volgende:

[..]

tsja het is natuurlijk wel zo dat als EuroPC zegt dat ze het ding niet ontvangen hebben, dat het tegendeel dan vrij moeilijk te bewijzen is... Maar als goed klantgericht bedrijf zou ik er niet moeilijk over doen om toch jou een nieuwe Duron te sturen; zo duur zijn ze nou ook weer niet, het gaat niet ettelijke honderden guldens...
Een XP1600+ (die dus verrot is) kost wel een paar honderd Gulden, Europc zal dus wel gek zijn om gewoon een nieuwe te geven, van AMD krijgen ze ook geen geld want ze hebben geen CPU die ze terug kunnen sturen....
En erg klantvriendelijk zijn ze ook niet dus...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 05 maart 2002 13:03 schreef cougar007 het volgende:
Een XP1600+ (die dus verrot is) kost wel een paar honderd gulden
...
mijn fout, ik d8 dat het om een Duron ging (daarbij zijn de kosten nog te overzien :))...

Verwijderd

Bel naar de consumentenbond voor advies, of ga naar hun (gelijknamige) webpagina. Die kunnen jou zo vertellen wat voor stappen je moet nemen. Zelf heb ik na veel te lang moeten wachten op een vervanging van een defecte videokaart door een bekende winkel (die praktisch overal te vinden is) en die ook zat te doen alsof zij machteloos waren. (...ligt aan de leverancier...). Ik ben van pure ellende maar lid geworden van de consumentenbond, advies gekregen en TWEE dagen later had ik een nieuwe videokaart. (Ook nog een versie met TV-out erop...had ik eerst niet!)

Sk6

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
Zoiezo dom om het niet te verzekeren !!!
Ik moet een hdd opsturen naar Maxtor in Ierland, wederom verzekert.

Verwijderd

Topicstarter
Moet je wel hard bewijs hebben, alle partijen hebben zich netjes aan de regels gehouden en als europc geen service wil geven (en lekker hun slechte naam houden!!) dan doen ze toen echt niets mis.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik stuurde een keer een videokaart terug, hadden ze ook nooit ontvangen, want niet verzekerd. De PTT zou bij alle pakketjes moeten vragen of ze verzekerd moeten worden. Bij mij vroegen ze het niet, en ik wist toen nog niet eens wat verzekerd versturen was. Gelukkig was dat een heel klantvriendelijk bedrijf, ondanks dat zei het ding niet ontvangen hadden kreeg ik toch mijn geld terug. Maar dat waren ze zeker niet verplicht, maar ik vind dat de fout meer bij de PTT lag. Die moeten bij ieder pakketje eigenlijk gewoon vragen of het verzekerd moet worden en meer duidelijkheid over verzekeren geven. Bedrijven moeten natuurlijk ook duidelijk aangeven dat pakketjes retour verzekerd moeten worden. Als dat is aangegeven en je verstuurd nog onverzekerd dan ben je waarschijnlijk gewoon de lul :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op dinsdag 05 maart 2002 12:40 schreef cougar007 het volgende:
Ik had in december (bij Europc) een systeem gekocht en in februari kreeg ik eindelijk mijn compu
Waarom duurt dat zo lang? Daar zou je al korting voor kunnen vragen/beter systeem, omdat je nu voor hetzelfde geld iets nieuwers kan kopen.

Juist

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 05 maart 2002 16:06 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Waarom duurt dat zo lang? Daar zou je al korting voor kunnen vragen/beter systeem, omdat je nu voor hetzelfde geld iets nieuwers kan kopen.
Die levertijd is algemeen bekend bij Europc, dat weet je van tevoren..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is toch het pakketje aangekomen (of heeft alex deze topic gelezen ;) ) want net kreeg ik het volgende bericht:
Er gaat vandaag een nieuwe naar u toe.

Met vriendelijke groet,
D. Aalders
www.europc.nl
Nog steeds zijn ze niet erg duidelijk met antwoord geven maar toch goed Europc!! Thx
Pagina: 1