2 Geluidskaarten, enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik ben van plan om 2 Geluidskaarten te kopen (had nu tijdelijk on-board in gebruik...) Maar welke zou ik kopen, ik ben momenteel helemaal niet meer mee met de evolutie in die wereld. Het zou de bedoeling zijn om met de ene af te spelen, en met de andere te mixen (luisteren naar volgend liedje). Software heb ik , maar ik vroeg me af, of ik niet één goede kaart (5.1 ofzo) kan kopen en de on-board verder gebruiken om te mixen. Ook vroeg ik mij af of je echt een speciale surround set moet kopen om er optimaal van te profiteren, kan dat niet gewoon met aparte satelietjes en een subwoofer? en als laatste: geeft dat geen problemen als ge 2 kaarten van hetzelfde merk en type installeert? Welke kaarten raden jullie eventueel aan? Ze zouden moeten dienen om te gamen en soms DJ... (nu doe ik alles met mengpaneel en vinyl :P)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Ik ben niet zo goed op de hoogte van al die zaken maar ik weet dat PCDJ Red (www.visiosonic.com) een functie heeft waarbij je de front's en de rears van SBLive (en ik veronderstel nog wel meerdere 4.1 of 5.1 kaarten) apart kan instellen ('enable SBLive support' noemt het geloof ik), zodanig dat je op een van beide uitgangen je mix kan voorbeluisteren. Bij m'n Terratec DMX werkt het redelijk(maar heb het blijkbaar nog niet helemaal onder de knie, hoewel het ook aan de kaart/programma zelf kan liggen). Als je dus enkel die twee kaarten wil om eentje als 'monitor' te gebruiken zou ik voor één goeie gaan, met 5.1 of iets dergelijks (maar daar kan ik je jammer genoeg niet echt eentje aanraden).

Verwijderd

1 antwoord: Ga voor een Creative Audigy. De OEM versie kost zo'n 90 Euro, de player iets meer. De terratec DMX Xfire 1024 is ook een fantastische geluidskaart, maar loopt (nog) niet helemaal lekker bij onder Windows XP (Slechte drivers). En voor beide kaarten geldt: twee boxen en een subwoofer, van creative, labtec of philips geven al goed geluid. Uiteraard is een 4.1 of 5.1 set mooier.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Software heb ik al, ook PCDJ, maar ik gebriuik vooral mixmeister tot nu toe. Die Audigy lijkt mij wel wat. Maar lukt dat dan met die onboard kaar? of moet ik een xtra cheap kaartje kopen?

Blog (Linux-related)