Toon posts:

Videokaart kadoek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatste tijd krijg ik steeds als ik mn pc opstart van die kleurenvlakken op mn monitor te zien. Rood/Groen/Blauw en dan blokken die van Rood naar Groen naar Blauw springen en weer terug naar Rood. Dit is dus voordat er ook maar iets anders op mn scherm komt (hij start dan dus ook totaal niet op). Frummel ik wat aan de kabels en reset ik dan doet ie t vaak wel weer.

Lijkt me dat dit aan of de videokaart OF de monitor ligt... videokaart lijkt me logischer. Of zouden het ook andere onderdelen kunnen zijn als geheugen ofzo? Ik heb hier geen andere pcs dus controleren/onderdelen verwisselen is lastig. Iemand anders een idee waar het eventueel (nog meer) aan zou kunnen liggen.

Hoop wel dat ie t nog een maand of 2 volhoudt, als ik dan toch een nieuwe vidkaart moet kopen wil ik toch echt een Ti4200 (duurder absoluut niet en het verschil met mn 2e keus, een GF3 Ti200 is toch wel heeeeeeeeeel aardig).

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
hmmz

wat voor een videokaart heb je dan? want i zou wel willen weten watvoor een het is...is dat ding OC?
misschien moet je m dan maar eens gaan UNDERCLOCKEN :r

maarjah...wat betreft dat 2e...je nieuwe videokaart! :)
neem die GF4 >:)en niet die GF3....k wil niet zeggen dat i slecht is maar die GF4 kan je meteen een tijdje vooruit en is gewoon krachtiger *D

maarjah...k weet niet wat er zou zijn...misschien maar wat specs geven van je systeem? :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 17:27 schreef Yonni het volgende:
hmmz

wat voor een videokaart heb je dan? want i zou wel willen weten watvoor een het is...is dat ding OC?
misschien moet je m dan maar eens gaan UNDERCLOCKEN :r

maarjah...wat betreft dat 2e...je nieuwe videokaart! :)
neem die GF4 >:)en niet die GF3....k wil niet zeggen dat i slecht is maar die GF4 kan je meteen een tijdje vooruit en is gewoon krachtiger *D

maarjah...k weet niet wat er zou zijn...misschien maar wat specs geven van je systeem? :)
Hmmm....dat stukje dat de Geforce 4 krachtiger zou zijn dan een Geforce3 klopt niet helemaal... gedeeltelijk wel, maar niet helemaal.. neem nou die Geforce 4 MX kaartjes... die hebben geen DirectX 8.1 support, en geen Pixel shader (ofzo) wat ze een behoorlijk stuk langzamer gaat maken als het er echt op aankomt.. De geforce 3 heeft deze 2 dingen dus WEL.. en die zal dan ook , wanneer het er tijd voor is, behoorlijk wat sneller zijn dan die MX kaarten..

Als je een Geforce 3 TI-500 vergelijkt met een van de topmodellen uit de Geforce 4 serie, dan is het nogal logisch dat de geforce 4 sneller is.. hoeveel weet ik niet, maar echt heel veel zal 't niet zijn hoor.

Met jou geforce3 kun je net zo goed een beste tijd vooruit.

Verwijderd

volgens mij heeft hij het hier over een gforce 2 ti

• Yonni
hehe strofos das waar....maar hij had het al over de GF4 ti4200....en niet over die MX....das echt een bagger kaartje vind ik...LET OP! VIND IK! ik ben een gamer...dus vind ik dat..
Maar die GF3 is opzich wel goed maar die GF4ti gaat wel errug goed zijn hoor :D games..w0w0w droomkaartje voor een gamer :7

Verwijderd

Topicstarter
Oopsadaysee... is idd wel slordig dat ik vergeten ben te vermelden welk kaartje. Het gaat hier om een oude Geforce2MX (asus). Verder een Abit ka7-100 met oldskewl (slot-A) athlon800 en 512mb geheugen. Het is nu echt bagger met shit, nu de eerste keer sinds gisteren dat ie opeens opstart :/ Kaart is op normale snelheid geklokt... Heb nu trouwens alles eruit gehaald, loopt nu nog op 1 reepje geheugen en zonder geluidskaart en alles :P Maar daar ligt het toch ook niet echt aan, hij start gewoon willekeurig op. Vaker niet dan wel de laatste tijd >:(

Maar over die nieuwe, ik wilde idd voor die Ti4200 gaan maar ja. Als mn systeempje er nu echt mee kapt kan ik geen 2 maanden op een nieuwe kaart wachten en dan wordt het OF de Radeon8500LE OF een GF3-Ti200. Die GF4MX is geen optie, voor op het moment goed maar in de toekomst een spijt-garantie. En alles boven de 250 euro is voor mij gewoon te duur (250 is mn absolute limiet).

En nu is mn telefoontje er ook mee gekapt!!! Damn damn damn... wat begint de week toch lekker.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:56 schreef DGR het volgende:
Hoop wel dat ie t nog een maand of 2 volhoudt, als ik dan toch een nieuwe vidkaart moet kopen wil ik toch echt een Ti4200 (duurder absoluut niet en het verschil met mn 2e keus, een GF3 Ti200 is toch wel heeeeeeeeeel aardig).
haal gewoon een Radeon8500LE van hercules, is beter dan de Ti200 en goedkoper (215) alleen moet ik nog leverbaar worden :Z

/me gaat zn GeForce2 Ti vervangen door de Hercules FDX 8500LE als hij leverbaar is *D

Verwijderd

Topicstarter
Yup, die Radeon8500LE gaat dan toch mn keuze worden denk ik zo. Tenzij mn videokaart het nog een maandje of twee volhoudt, dan misschien die Ti4200.

Nu lijkt het trouwens weer ff te werken... hij is al twee keer achter elkaar normaal opgestart. Maar ja, schiet toch niet op zo.

• Yonni
ik heb wel medelijden met jouw...dat het zo allemaal verrot gaat....maarjah..je krijgt wel een vet kaartje strax....zit ik nog met mn GF2mx400 (abit) wel overclocked >:)

maar dat i dat toch doet...das klote....

hehe die radeon is ook wel goed jah...een ATI wordt denk ik ook mijn volgende videokaart :7

Verwijderd

Topicstarter
No mercy! :)

Nah, is een mooi excuus om eventueel een nieuwe kaart te kopen ook dus. Trouwens, ik heb wel gemerkt dat mn systeem gewoon opstart bij dat probleem. Als ik er bijvoorbeeld een bootdiskette in doe dan start ie gewoon vanaf de diskette op.

Kan ik hierdoor concluderen dat het iig niet aan het geheugen of moederbord ligt? Neem aan dat het dan in het algemeen fout zou gaan ofzo. Dus dan is het waarschijnlijk echt definitief de videokaart? Hoewel ie het nu al de hele dag normaal lijkt te doen. Ach, toch maar binnenkort zo'n radeon bestellen denk ik...

Trouwens, wat is die Hercules FDX 8500 dan? Is dat een andere dan de Hercules Radeon 8500 LE's die ik in de pricewatch zie staan? Of is het de hoger geklokte versie ofzo.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Ontopic!!

ik zal ff je uit de brand helpen... et ligt niet aan je videokaart, laat (of doet et zelf) een nieuwe vga-kabel aan je monitor zetten en klaar is kees. (heb et ook eens gehad)

Zo. :)

• Yonni
hehe....dat kan ook...
is die monitor van jouw dan al wat ouder of heeft i al wat dingen mee gemaakt..???

Verwijderd

Topicstarter
Wow, hoe kun je dat zo zeker zeggen? Enne, die vga kabel zit dus aan/in mn monitor (Iiyama S900MT1) vast... of is dat een kwestie van frunniken en pielen. Op zich is die monitor nog niet zo oud nee, 1.5 jaar. Maar het is altijd te proberen natuurlijk. Verder heeft mn monitor een lekker rustig leventje dus daar zal het niet aan liggen.

Bedankt in ieder geval voor de tip :)
Pagina: 1