Toon posts:

[ASP] E-mail via HTML-formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende, ik heb een html-pagina met drie tekstvakken en een submit knop.

Het stukje code van m'n HTML=pagina is ruwweg dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<form method="post" action="submit.asp">
<p>Uw E-mail adres:
<input type="text" value="sender" width="20"></p>
<p>Onderwerp:
<input type="text" value="subject" width="20"></p>
<p>Uw bericht:
<input type="text" value="mail" width="20" height="35"></p>
<input type="submit" value="submit">
</form>

Het zal wel barsten van fouten, ik zit nu niet achter mijn PC, maar daar zit het probleem niet, in mijn ASP-pagina kan ik de variabele opvragen dmv.
code:
1
<%=request.form ("sender") %>

en het maken van een bevestigingsformulier is ook geen probleem, maar daarna is het de bedoeling dat het wordt gemailt naar mijn E-mail. Weet iemand hoe dit moet? :?

Verwijderd

Daar heb je geen ASP voor nodig: [FORM method="POST" action="mailto:mijnemail@bla.nl"]

Verwijderd

Je moet zorgen dat er een mailcomponent op je server is geinstalleerd. Deze kun je vanuit je ASP pagina dan aanspreken.
Check anders even http://www.aspemail.com/

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:46

oZy

en anders gebruik je een mailobject, bijvoorbeeld CDONTS (zit standaard bij IIS, mits je de MS SMTP server geinstalleerd hebt)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb je geen component voor nodig. :)
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/112298-1.shtml

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:50 schreef Gert het volgende:
code:
1
2
Dim objCDO
Set objCDO = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

Is toch degelijk wel een component :)

• oZy

oZy

Op dinsdag 05 maart 2002 11:50 schreef Gert het volgende:
CDO is ook een component, en wordt in de meeste gevallen standaard geinstalleerd (zie post hierboven). :Y)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
He gatsie, ik bedoelde natuurlijk een extra component. :o

Verwijderd

Je moet hiervoor wel een SMTP service hebben geïnstalleerd.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

Op dinsdag 05 maart 2002 11:54 schreef daxx909 het volgende:
Je moet hiervoor wel een SMTP service hebben geïnstalleerd.
Nee dat hoeft dan nou weer niet. Als je bijvoorbeeld met CDO gewoon een SMTP server opgeeft, iets van je provider of iemand die dat slikt ( open-relay staat nl meestal uit , dus een willekeurige SMTP server pakken gaat niet werken ) kan je gewoon via mail sturen.

Die mailto: oplossing in je action zetten kan wel, maar is niet zo'n hele fijne oplossing omdat de gebruiker dan volgens mij alsnog zijn email box met de mail krijgt te zien.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:54 schreef Gert het volgende:
He gatsie, ik bedoelde natuurlijk een extra component. :o
:)
Je moet daarvoor NT Option Pack 4 hebben geinstalleerd. Naja, je kan er wel vanuit gaan dat je dat hebt geinstalleerd op een NT4 machine :) Win2000 zal CDO wel standaard hebben geinstalled.

Maargoed : als je een recente Windows Server dan ga er maar vanuit dat je SMTP support hebt.

• oZy

oZy

Op dinsdag 05 maart 2002 11:57 schreef Basszje het volgende:

[..]

Nee dat hoeft dan nou weer niet. Als je bijvoorbeeld met CDO gewoon een SMTP server opgeeft, iets van je provider of iemand die dat slikt ( open-relay staat nl meestal uit , dus een willekeurige SMTP server pakken gaat niet werken ) kan je gewoon via mail sturen.
ik denk dattie bedoeld dat CDONTS alleen standaard geinstalleerd wordt als je de SMTP service installeerd. Als je deze optie uit zet bij het installeren van IIS dan installeertie volgens mij ook CDONTS niet, vandaar.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

Op dinsdag 05 maart 2002 12:02 schreef oZy het volgende:

[..]

ik denk dattie bedoeld dat CDONTS alleen standaard geinstalleerd wordt als je de SMTP service installeerd. Als je deze optie uit zet bij het installeren van IIS dan installeertie volgens mij ook CDONTS niet, vandaar.
Ah op die fiets :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die mailto: oplossing heb ik geprobeerd, alleen dan is het onderwerp "Deze email is gepost met microsoft internet explorer"

Weet iemand hoe ik dat kan veranderen in de waarde die in de variabele subject staat?

• oZy

oZy

href="mailto:got@tweakers.net?subject=wat betekend search?"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 10:31 schreef oZy het volgende:
href="mailto:got@tweakers.net?subject=wat betekend search?"
Dus in mijn geval:

href="mailto:***@*********.nl?subject=<%=request.form ("subject")%>"

En met afzender:

href="mailto:***@*********.nl?subject=<%=request.form ("onderwerp")%>?sender=<%=request.form ("afzender")%>"

[me=42113] denkt dattiet snapt. :Y)
Pagina: 1