Toon posts:

Fujitsu Indiana 486 DX-100 met Acer mainboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of ik in het juiste forum zit maar here goes:

Ik heb zo'n grappige oude Fujitsu Indiana 486 desktop pc kunnen bemachtigen.

Op bovengenoemde bak wil ik Linux zetten.

Redhat kan niet met de graphische chip overweg (onboard Cirrus Logic). Ik heb de exacte chip opgegeven en alle mogelijke combinaties geprobeerd maar het wil niet lukken.

Met Mandrake 7.0 de speciale 486 editie krijg ik ook een graphisch gerelateerde error tijdens de installatie waarna de installatie wordt afgebroken.

In deze bak zit een Acer mainboard, het exacte type is niet direct te zien op het mainboard.

Ik ben opzoek naar drivers, bios updates, alles!
Tevens wil ik proberen een Pentium 75 op het board te zetten, op de meeste borden uit die tijd was dit namelijk mogelijk.

Weet iemand misschien een Linux distributie die wel draait op deze bak ? Ik wil gewoon een graphische shell.
Overigens wil ik er een ftp/mail/web-server van maken, puur spielerij.

Verwijderd

gewoon de onboard video uitzetten in de bios en een los s3 kaartje erin donderen kan linux wel mee overweg.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 05 maart 2002 11:31 schreef Philip J. Dijkstra het volgende:
Tevens wil ik proberen een Pentium 75 op het board te zetten, op de meeste borden uit die tijd was dit namelijk mogelijk.
Hmmz.. Overdrive processor ofzo?
De socket van een 486 was toch wel behoorlijk anders als een pentium-socket.. Er zijn in die tijd inderdaad wel overdrive processoren geweest die je op een 486-systeem kon gebruiken..

En voor je linux-vraagjes denk ik dat je beter je vraag kunt stellen in een ander forumgedeelte, namelijk [forum=23]