Sendmail vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb 2 vraagjes met betrekking tot sendmail. De 1 heel erg simpel de ander wat moeilijker.

De eerst is hoe verstuur ik vanuit de console een mailtje naar iemand. Het lukt me nu met een email-client om te mailen over het ip van de server. Maar nu nog vanuit de console zelf. Iets met sendmail -v <emailaddress> ? en dan ?

De tweede vraag is dat het me lukt om te mailen over het ip van mijn server maar zodra ik buiten het netwerk wil mailen dat hij de mail dan bounched. mailen naar user@192.168.0.1 lukt dus wel en mailen naar bv hotmail lukt dus niet. Wat zou er verkeerd kunnen staan ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

[topic=319439/1/999]
www.google.com/linux

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 19:50
1. Probeer eens mail -s Testje root
Stuur een mailtje vanuit je console naar je root-account.
Is handig voor cronjobs als je extra uitvoer wilt krijgen. Wil je meer kunnen, attachments oid, probeer eens met pine te werken.
Kan je ook je mail nog lezen.\

2. Post eens een mailtje dat wordt gebounced door hotmail.
Maakt het wat makkelijker om te kijken wat er fout staat.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
code:
1
#mail -s Testje root

.. en dan kan je een leuke tekst typen maar.. Met welke knoppen combinatie verstuur ik hem dan ?

Dit is de fout melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject:    test
    Sent:   3/5/2002 11:13 AM

The following recipient(s) could not be reached:

'test@hotmail.com' on 3/5/2002 11:13 AM
        550 <test@hotmail.com>... Relaying denied

http://www.xbmcfreak.nl/

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
vraag 1 is simpel op te lossen door mail -s "subject" emailadres .
en met alt x of s verstuurje hem.

vraag 2 is moeilijker maar niet zo moeilijk.
Als je redhat gebruikt dan staat er in /etc/mail een bestandje dat sendmail.mc heet en hier staat een regel in waar 127.0.0.1 invoorkomt deze hele regel moet je verwijderen en je sendmail file opnieuw aanmaken en dan kun je local mailen en van buitenaf mailen. meer informatie die de www.redhat.com site of op dit forum want hij staat er echt op.

en als je een ander versie van linux gebruikt zou ik maar eens kijken naar me relaying kijken deze staat ook in /etc/mail succes

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)