Toon posts:

voedingen,....allemaal kapot !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er heel veel topics zijn over voedingen die spontaan ontploffen, beginnen te roken of op een andere manier kapot gaan.. Deze worden toch allemaal gekeurd voordat ze door de EU toegelaten worden ??

Het lijkt wel of het grijze import voedingen zijn ofzo..

Ik heb zelf ook mijn voeding opgeblazen incl mobo.. Was een kast incl voeding van Computerland.. Netjes omgeruild, maar eigenlijk kan dat natuurlijk niet..

Welke keurmerken zijn er tegenwoordig allemaal en hoe betrouwbaar zijn ze voor de consument ?? (CE, TUV, emz..)

Verwijderd

kan zomaar gebeuren,
na enige jaren van trouw gewerkt te hebben wil jij toch ook wel eens wat anders dan allen maar dat?????

gewoon een periode van pc prive project van 3/4 jaar terug

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Laatst nog een 230W Target ATX voeding zonder behuizing gestorven. Gelukkig zo uitgevallen, niet mn server met dure K6/3+ 450 meegenomen (die CPU mag dan wel oud zijn, maar hij was duurder dan een 2x zo snelle Duron op dat moment)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ja, alles kan kapot. Er is heus geen EU richtlijn die bepaalt dat apparaten niet stuk mogen gaan. Het zou ook bepaald moeilijk zijn hieraan te voldoen. Van een voeding die is ontploft heb ik trouwens nog nooit gehoord.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 13:19 schreef polaris het volgende:
Ja, alles kan kapot. Er is heus geen EU richtlijn die bepaalt dat apparaten niet stuk mogen gaan. Het zou ook bepaald moeilijk zijn hieraan te voldoen. Van een voeding die is ontploft heb ik trouwens nog nooit gehoord.
ja hoogstens van een voeding waar een joekel van een blauwe vonk vanaf komt of een rokende !

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet dat die voedingen niet kapot mogen gaan, maar uit veel topics valt af te leiden dat het vaak gaat om voedingen die maar een paar maanden oud zijn.. Je mag er toch vanuit gaan dat een goedgekeurde voeding minimaal 3 jaar mee gaat ?? Dat is bij andere produkten ook zo.. bijvoorbeeld een wasmachine moet minimaal 10 jaar mee kunnen...

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 13:24 schreef roelandstoter het volgende:
Ik bedoel niet dat die voedingen niet kapot mogen gaan, maar uit veel topics valt af te leiden dat het vaak gaat om voedingen die maar een paar maanden oud zijn.. Je mag er toch vanuit gaan dat een goedgekeurde voeding minimaal 3 jaar mee gaat ?? Dat is bij andere produkten ook zo.. bijvoorbeeld een wasmachine moet minimaal 10 jaar mee kunnen...
ja het moet zolang meekunnen maar het is allemaal massa productie en daar kan gewoon rot spul tussen zitten..

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:07

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op dinsdag 05 maart 2002 10:53 schreef roelandstoter het volgende:
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er heel veel topics zijn over voedingen die spontaan ontploffen, beginnen te roken of op een andere manier kapot gaan.. Deze worden toch allemaal gekeurd voordat ze door de EU toegelaten worden ??
Volgens mij wordt alleen het produktieproces en het ontwerp gekeurd, het lijkt me ondoenlijk om alle produkten uitgebreid te keuren. En ook een voeding die gekeurd is kan een kwartier later alsnog de geest geven.

specs

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

bij mij is me voeding ook gaan roken |:) en dat wel na 1 maand en volgens mij is daar door ook mijn DVD-ROM speler ook gestorven

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Safeway voedingen (van Ropla) zijn echt verschrikkelijk slechte voedingen, die gefixed zijn dmv 2 condensatortjes die erop gesoldeerd zijn. Prulzooi dus. Daarom branden ze af. Ze zijn geloof ik ook niet officieel gekeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Toen mijn voeding 'sprong' kwam er echt een onmetelijke lucht uit... Ik kan het eigenlijk met niks vergelijken, maar het is echt vreselijk !! :'(

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Allemaal waarschijnlijk niet geaard....

De voeding kan de spanning niet af laten vloeien en het hoopt zich een beetje op en er hoeft dan maar iets te gebeuren en er vliegt ergens een vlonk o.i.d. over en je heb een zwarte printplaat.

Dus: AARDEN

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
als je de schakelaar op de achterkant omzet krijg je ook een leuke rookwolk met bijpassende stank

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 13:19 schreef polaris het volgende:
Hmmm...het kan echt wel hoor..een hele tijd terug nog, had ik een P200 systeem met een 200 watt voeding erin.. Deze was aan het doodgaan, op gegeven moment is de zekering eruit geknald.. niet zo'n probleem zou je zeggen.. Idd , nieuwe zekering erin, en toen heb ik hem lost op de tafel gezet, stekker erin, drive er aan (zodat ie belast wordt) , 't ding heeft 2 minuten gedraaid, PATS! vonken, gigantische rook ontwikkeling (blauw achtige stinkende rook), snel iedereen naar buiten, toen heeft m'n pa met een zakdoek voor z'n mond nog de stekker eruit getrokken.. bleek dat allebei die grote blauwe dingen (elco's?) eruit geknald waren, overal vieze blauwe troep op de tafel, en stinken!!!

ze kunnen dus wel degelijk ontploffen.. dit is ècht gebeurd!

Verwijderd

hoe het kna dat voedingen spontaan gana fikken lol is omdat het regel rechte troep is sie printplaten zijn van gehard karton bijv. en het is massa productie en de component zijn zo uit gerekend die houden niks over waardoor ze warm en erg kwetsbaar worden maar ja voor de prijs die je tegen woordig voor betaalt dat is niks vergeleken als je een kopen voeding koopt:P

Verwijderd

Topicstarter
Dat is natuurlijk allemaal wel zo, maar waar het mij allemaal om te doen was, was het feit dat er dus genoeg voedingen worden verkocht die dus niet goedgekeurd zijn... dat vind ik niet kunnen in dit land met overal regeltjes en bepalingen voor..

PS Kheb nou een Enermax voeding en die is zwaar ok... >:)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Met brand en ontploffingen van voedingen valt het allemaal heus nog wel mee. Die dingen zitten in een stevige metalen kast en die houdt wel het nodige tegen.

Verwijderd

:P heb je ooit wel eens een dikke condensator zien ontploffen? beste druen en dan vliegt er allemaal super hete gele zuur om je oren, me hele vloer bedeking naar de kloten |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is natuurlijk altijd verstandig je spullen te aarden (heb het zelf ook niet helaas, hier een beetje onmogelijk).

Maar er kan natuurlijk altijd wel wat kapot gaan. Heb ook wel eens meegmaakt met een monitor. na een halfjaar, aanzetten en een keiharde knal, was de beeldbuis geknald. Natuurlijk vervelend als dat gebeurd, maar daar is garantie voor.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op dinsdag 05 maart 2002 13:36 schreef roelandstoter het volgende:
Toen mijn voeding 'sprong' kwam er echt een onmetelijke lucht uit... Ik kan het eigenlijk met niks vergelijken, maar het is echt vreselijk !! :'(
Moet je voor de gein eens een sterke 12V accu pakken en daar een leuk condensatortje mee verbinden.. :P ik dacht vroeg altijd dat het batterijtjes waren die je kon opladen hehe... condensator schoot van de ene kant van m'n kamer tegen het raam aan de andere kant.. stinken joh!! :D

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

rofl :D eens een gek kwam bij me langs pakt een accu ik had een set met vet mooie LED's gekocht dus hij die led op die accu aansluiten toen had alleen die twee stukjes ijzer nog in zijn hand :P ding explodeert gewoon

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 10:53 schreef roelandstoter het volgende:

Het lijkt wel of het grijze import voedingen zijn ofzo..

Ik heb zelf ook mijn voeding opgeblazen incl mobo.. Was een kast incl voeding van Computerland.. Netjes omgeruild, maar eigenlijk kan dat natuurlijk niet..

Welke keurmerken zijn er tegenwoordig allemaal en hoe betrouwbaar zijn ze voor de consument ?? (CE, TUV, emz..)
TuV hanteren wij in ons bedrijf ook, gaat over spullen die geimpoorteerd zijn van Azie, maar stelt geen reed voor, als je bij wijze van spreken het product vast houd en het valt niet uit elkaar, is het goed gekeurd :D

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op vrijdag 08 maart 2002 12:04 schreef Egberttheone het volgende:
:P heb je ooit wel eens een dikke condensator zien ontploffen? beste druen en dan vliegt er allemaal super hete gele zuur om je oren, me hele vloer bedeking naar de kloten |:(
ja dat gebeurde eens zo 15 cm voor me neus ... |:( ( iemand had het kort gesloten en zeten opeens er stroom op PANG was het en alemaal geel/bruin spul op me en op de tafel en dat spul stinkt ... :r :r )

Verwijderd

ik had een aopen 300 watt voeding die DOA was. toen heb ik um omgeruild voor een Enermax 350 Watt :9~ ik kan hem maandag van het postkantoor halen dus ik wacht met smart :)
Pagina: 1