Toon posts:

[SQL] Tabel maken en deze laten controleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het volgende mogelijk is maar misschien kan iemand mij helpen:

Ik heb een tabel die heet "projecten" in een Access 97 database deze tabel bevat de velden "pincode" ( Autonummering), "project code" (tekst) en "bezit pin" (Ja/nee).

Nu moet er een query worden gemaakt behulp van SQL die het volgende doet:

Als men de query activeert moet hij een nieuwe tabel "afdelingen" aanmaken met gegevens die komen uit de tabel "projecten". In de nieuwe tabel (afdelingen) moeten dan de velden "Afdelingen" (type Autonummering = nieuw veld), "pincode" (type nummeriek uit de tabel projecten) en de "project code" (type tekst ook uit de tabel projecten) komen te staan.

Als de query bijvoorbeeld een paar dagen later nog een keer wordt geactiveerd moet de query eerst natuurlijk kijken of de tabel "Afdelingen" al bestaat.

Zo ja, dan moet hij deze verwijderen en het bovenstaande proces weer doen. Dus de tabel weer aanmaken en vullen met die gegevens.

Zo nee, dan moet hij hem gewoon aanmaken en vullen met de gegevens die eerdre zijn vermeld.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit.

Alvast bednakt Job

Verwijderd

Je kunt dit niet allemaal in 1 query vangen. Hiervoor heb je wel wat VBA code nodig, die ik hier niet zal posten.

Dit zijn de stappen:
* Je maakt eerst die tabellen
* Haal de waarden op per tabel (SELECT)
* Voer ze in (INSERT)
* Tabel verwijderen & weer aanmaken is een beetje onzin; je voert gewoon deze query uit: DELETE FROM Afdelingen

Verwijderd

Of sterker nog: je hoeft de afdelingen-tabel alleen maar bij te werken, niet leeg te gooien.