Toon posts:

Alleen maar 80-min. onderzetters uit brander :(

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Een kennis van mij lukt het samen met mij niet om een 80 minuten CDtjes te maken die niet een onderzetter is :(

Het zijn 80 Minuten BASF's, en er wordt gebrandt met een HP burner en Adaptec Ease CD Creator 4.02 Deluxe.

Het vage is dat alles goed wordt bevonden .. de CD, de image maken, de layout, het branden! Er komt zelfs te staan 'CD succesvol gemaakt'. Maar als dan de CD wordt getest wil hij niet gelezen worden. Net of de drive leeg is.

De CD wordt helemaal finalized en alles. En alleen met 80-minuten CD's is dit.

Wat kan het nou zijn?

Verwijderd

Volgens mij hebben jullie of een Filips 3610 of een HP 7200(ik ook), en het is een combinatie van factoren....

Bij veel brand programma's waarschuwen ze er voor dat de brander en de CDROM niet op de zelfde IDE mogen staan, dat heb ik nu juist wel, en het werkt perfecto na de firmware update 3.01.

Dan kan de ene brander beter met Nero omgaan en de ander beter met EasyCD, dus dat moet je even uittesten.

Ik heb nu zelfs 800MB lopen met FEURIO, 90 minuten Audio....

http://www.angefire.com/rnb/HardwareXpoUS

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Kijk hier ff
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
Misschien is er wel nieuwe firmware?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Is de cd wel beschreven? Ik heb nl een hp8100 en die deed ook net of er geschreven wordt maar in werkelijkheid werd er niets geschreven en kon de cd dus gewoon opnieuw gebruikt worden. Nadat ik de nieuwste firmware had geflashed (1.0n) was het over :)

Verwijderd

Topicstarter
Vertel eens wat meer .. het gaat idd om een HP8100. En volgens HP is de 1.0g de laatste firmware. Waar heb jij die 1.0n vandaan?

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Die HP8100 is in werkelijkheid een Sony CRX-100. Je kan de firmwareversie 1.0n van die brander flashen en dan is die HP ook in staat om 80 min. te branden. Enige nadeel is echter het dan een Sony als naam krijgt en de lampjes niet meer goed werken. Er bestaat ook een gekraakte versie van die firmware zodat alle lampjes wel goed werken en de naam nog steeds HP is, alleen is deze versie natuurlijk niet officieel van HP. Waar ik die gevonden heb weet ik niet meer.
De Sony firmware staat http://members.xoom.com/zozo00/CRX100_10N.ZIP

Verwijderd

mmm als die image vlak bij de 80min ligt dan is het zeker je firmware ik zelf heb het probleem dat als ik audio cd's overkopieer met het kopieproggie van EZ CD Creator 4.01 nl dan zie ik ook nix erop staan

Verwijderd

Topicstarter
Uibeltje : thanks voor de info .. :)

• Chillout
  • Laatst online: 03-09-2025
Het werkt echt :)
Heb het een tijdje geleden ook geprobeerd.

Denk er wel aan dat je in real DOS-mode gaat, en cd uit je brander haalt, etc.
en lees de readme file goed, en zorg dat je weet wat je pri/sec slave/master etc is...

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
De onderzetters zijn ook niet verloren.
Als je deze met bijvoorbeeld een HP7200 closed, dan kan je een aantal CD's nog redden.
Vroeger had ik het probleem ook met een 8100i maar omdat deze op mijn werk was en lekker snel ging (tenminste voor een jaar geleden). Thuis sloot ik vervolgens de Cd's af en voila 80min.
(Helaas ging het ook wel een aantal keer fout... :( )

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Pulp
  • Laatst online: 23-07 00:03
Ik heb het een half jaar geleden ook gehad met een HP brander. Ik domweg de helpdesk van HP eens gebeld en daar zeiden ze dat ze het niet ondersteunden. Het zou schade kunnen opleveren aan de brander. Het laatste deel van de TOC werd geloof ik niet geschreven omdat dat niet paste en je pc ziet hem dan als een lege cd.
Ik heb echter later ook wel eens gehoord dat het afhankelijk is van de software die je gebruikt. Bij Easy CD 4 deed ie het in ieder geval niet.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

HP ondersteund het idd niet maar omdat het gewoon een Sony brander is kan je je firmware flashen en werkt ie perfect als 80 min. brander.

Verwijderd

Dat zeiden ze van die 800MB schijven ook met Plextor getest op Nero5013, bij mij al 3 onderzetters, toen zette ik de vraag bij Hardware, en kreeg een tip van een medetweaker, probeer eens Feurio, nou dat laat ik me geen tee keer zeggen, en het werkt nu prima.

Verwijderd

Mijn HP 8250i ondersteunt ook geen overburn... dat zou dan ook op te lossen zijn met een nieuwere firmware?
En zo ja, hoe kom ik erachter wat voor binnenwerk er in zit?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 16:13

Flexx

This side up

Hey Harry ! Ik heb een Phiplips CDD 3610, En ik burn met Easy CD Creator 4.02 Gewoon 80min cd's. Ik brand aleen maar 80min cd's.
Pagina: 1