Artifacs op R8500

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik heb nu een goede week een Ati Radeon (OEM 250/250 :(), bj 3dmark en in spellen heb ik regelmatig een soort storing van kleine blokjes (in een lijn) op mijn scherm.
Ik heb het onder XP en 2k geprobeerd met verschillende drivers. Toen ik de kaart in powerstrip trachte 10% over te klokken wat dit veel erger en een flets beeld.

Ik ben dus bang dat de GPU of het geheugen al artifacts geeft bij de default klok.

Iemand enig idee of dit te verhelpen is ?

[oeps]
In verkeerd forum aangemaakt |:(
[/oeps]

One of the animals has left its cage today.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=8]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

koeling?

zoiets gebeurd volgensmij als hij te heet is, klopt dat?

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Je moet dus nooit meteen 10% overklokken, dat ten eerste! Altijd in stapjes van maximaal 5 MHz en dan heel lang testen (eerst artifact tester, dan pas 3dmark of zo).

Heb je al geprobeerd om de kaart te underklokken? Als dat geen oplossing biedt, is je geheugen misschien brak. Het is natuurlijk van de zotte als die kaart op zijn standaardsnelheid al artifacts geeft, maar het kan. Het kan natuurlijk ook zijn dat het overklokken de boel helemaal verkl**t heeft.

A pc is like a work of art; it's never finished

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 11:21 schreef Lezzz het volgende:
Je moet dus nooit meteen 10% overklokken, dat ten eerste! Altijd in stapjes van maximaal 5 MHz en dan heel lang testen (eerst artifact tester, dan pas 3dmark of zo).
[..]Het kan natuurlijk ook zijn dat het overklokken de boel helemaal verkl**t heeft.
Ik had em nog niet overgeklokt toen ik het voor het eerst zag. Ik dacht een OEM 275/275 gekocht te hebben (volgens price-watch en telefonische info), het was dus een 250/250 :(. Dus ik dacht ff kijken of het gaat die 275. Wel grappig mijn oude GF2 stopt er gelijk mee als je te hoog gaat, bij zo'n Radeon is alleen de weergave f*cked up.

Ik heb nog 3 dagen om em te ruilen, dan maar € 50 extra voor de retail :'(. FF kijken hoeveel ruimte 5/8 inch nu eigenlijk inneemt, als het geen PCI slot kost zet ik er gelijk maar een DD waterblokje op.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
als je video geheugen rot is, kun je artefacten krijgen.
Wanneer iets rot is aan de kaart heb je gewoon garantie, dus zou ik vanmiddag terug gaan, heb je nog 2 dagen om alsnog te besluiten 'm om te ruilen voor een retail.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 11:34 schreef TD-er het volgende:
als je video geheugen rot is, kun je artefacten krijgen.
Wanneer iets rot is aan de kaart heb je gewoon garantie, dus zou ik vanmiddag terug gaan, heb je nog 2 dagen om alsnog te besluiten 'm om te ruilen voor een retail.
Is idd waar, maar ik had men zinnen gezet op de 275/275. Door verkeerde info van de verkoop heb ik nu dus een 250/250. Ik heb gisteren al aan de price-watch mannen gemeld dat het niet de 275/275 betreft, Alternate staat er nu dan ook nie meer tussen.

• Lezzz

Lezzz

Op dinsdag 05 maart 2002 11:28 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Ik had em nog niet overgeklokt toen ik het voor het eerst zag. Ik dacht een OEM 275/275 gekocht te hebben (volgens price-watch en telefonische info), het was dus een 250/250 :(. Dus ik dacht ff kijken of het gaat die 275. Wel grappig mijn oude GF2 stopt er gelijk mee als je te hoog gaat, bij zo'n Radeon is alleen de weergave f*cked up.

Ik heb nog 3 dagen om em te ruilen, dan maar € 50 extra voor de retail :'(. FF kijken hoeveel ruimte 5/8 inch nu eigenlijk inneemt, als het geen PCI slot kost zet ik er gelijk maar een DD waterblokje op.
Het kan zijn dat de kaart al half brak was en dat je daarom artifacts kreeg op 250/250. Ik bedoel maar dat je NOOIT meteen zover moet gaan klokken "om te kijken of het gaat". Dan is ie misschien nét te ver gepusht. Maar goed, ik zou hem wel gaan ruilen inderdaad, dat sowieso.

Trouwens, dat die kaart bij Alternate geen 275/275 was, had ik je ook kunnen vertellen (ik heb die toevallig een paar dagen terug opgezocht op andere sites en daar bleek ie overal 250/250 te zijn, vandaar). Op www.3dcenter.de kun je de specs van alle OEM's op een rijtje vinden incl. doos, heel handig!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik heb met oc-en eigenlijk nog nooit wat gesloopt. Wel regelmatig biosen resetten e.d..

Als er geen OEM 275/275 bestaat is dit dus fout :
http://www.tweakers.net/pricewatch/22704

Vreemd genoeg is gisteren naar aanleiding van mijn berichtje Alternate eruit gegooid, nu is ie weer terug :?.
Deze reactie kreeg ik van de klantenservice toen ik vroeg de 250 voor een OEM 275 om te ruilen :
De versie die wij u gestuurd hebben is hetgeen ATI ons leverd als zijnde de ATI Radeon 8500 OEM, wij hebben dus geen andere kaarten dan deze.

• Lezzz

Lezzz

Op dinsdag 05 maart 2002 12:02 schreef mrknowitall het volgende:
Ik heb met oc-en eigenlijk nog nooit wat gesloopt. Wel regelmatig biosen resetten e.d..

Als er geen OEM 275/275 bestaat is dit dus fout :
http://www.tweakers.net/pricewatch/22704

Vreemd genoeg is gisteren naar aanleiding van mijn berichtje Alternate eruit gegooid, nu is ie weer terug :?.
Deze reactie kreeg ik van de klantenservice toen ik vroeg de 250 voor een OEM 275 om te ruilen :
[..]
OEM's op 275/275 bestaan zeker, het is alleen zo dat er meer lager geklokte versies zijn.
En niks gesloopt met oc'en? Dan kan, maar het kan ook fout gaan...

Trouwens, hoe kan die OEM zijn geleverd door ATi? :? Die lui weten helemaal niet waar ze over praten.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Leuke link Lezzz, eindelijk gevonden, wat voor geheugen, er op een Evil Master II Radeon 8500 Pro Edition zit.
Speicher-Spezifikation: 3,6 ns Hynix
En zie daar ook dat PowerColor eigenlijk AOpen is.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 12:21 schreef Lezzz het volgende:
Trouwens, hoe kan die OEM zijn geleverd door ATi? :? Die lui weten helemaal niet waar ze over praten.
Geen idee, ze verkopen zowel een LE, OEM als retail. De OEM zit gewoon in een soort retaildoos (misschien is de retail wel groter, op de OEM doos zit geen doodshoofd), er zit een klein kabeltje voor de tv-out, een cd-rom (drivers + powerDVD) en een blokje voor de digitale uitsluiting bij.

De enige spec die ik op de doos kan vinden, behalve resoluties en features, is 350 Mhz Ramdac.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op dinsdag 05 maart 2002 09:44 schreef mrknowitall het volgende:

Ik ben dus bang dat de GPU of het geheugen al artifacts geeft bij de default klok.

Iemand enig idee of dit te verhelpen is ?
Ben je al in je mobo bios aant spitten geweest ?
Daar mee kun je ook een en ander instellen.
Pagina: 1