Toon posts:

[SUB]Voeding voor actieve

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een mooie actieve sub gevonden op een site en het enige dat ik nu nog nodig heb is voeding voor die subwoofer aangezien deze voor een auto is, hoe heet zoiets en hoeveel kost zoiets???

ps:waar slaat dat BATT, REM, OND op?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
Als hij voor in de auto is, zul je hem met je auto accu moeten voeden. Als je hem voor thuis wilt gebruiken zul je opzoek moeten gaan naar een aparte voeding. Wat is de max. powercosumption van de versterker ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39
Op dinsdag 05 maart 2002 09:29 schreef Marsmellow het volgende:
ps:waar slaat dat BATT, REM, OND op?
BATT zal wel battery zijn :)

REM staat voor remote.
Die aansluiting zit (altijd?) op versterkers. Als het goed is zit er ook een remote draad aan je radio. Als je je radio aanzet komt daar een spanning op te staan en zal de versterker inschakelen.

OND zegt me zo ff niks.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een auto-accu levert doorgaans 12 volt, dus met een 12V voeding zou het moeten lukken. Nou alleen nog uitzoeken hoeveel stroom hij verbruikt, dan weet je hoe zwaar die voeding moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
REM zit niet op mijn verterker (van mijn radio) ik weet niet of jullie ff bij die handleiding kunnen kijken want ik word er weinig wijzer van eerlijk gezegd!!! Wat ik wel zie is dat er het volgende staat: Gebruiken van de AXT-1000 (only the value should be not less then 20 ampers)<kon ik nie zo snel vertalen

THX

ps:trouwens volgens mij betekent die OND grOuND! Das massa toch?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? als ik dit antwoord weet dan kan ik hem kopen, anders moet ik mogge weer een topic gaan openen

plzzzzzzz

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
De link in nl die je geeft produceert alleen een lege pagina. Uit de andere heb ik begrepen dat de voeding minstens 20 ampere moet kunnen leveren. Dat wordt duur, een gewone computervoeding haalt maar 5A uit de +12v. En de line-out van de radio moet aan de line-in van de sub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het alsvolgt aansluiten: de speaker-out van mijn radioversterker op de speaker-in van de subwoofer, dus de line-in/out gebruik ik niet, het enige wat ik nog meot weten is wat ik nou eigenlijk nodig heb om de actieve subwoofer van stroom te voorzien, vrienden hebben het over een omvormer enz enz

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:44
Op dinsdag 05 maart 2002 12:34 schreef Marsmellow het volgende:
Ik ga het alsvolgt aansluiten: de speaker-out van mijn radioversterker op de speaker-in van de subwoofer, dus de line-in/out gebruik ik niet, het enige wat ik nog meot weten is wat ik nou eigenlijk nodig heb om de actieve subwoofer van stroom te voorzien, vrienden hebben het over een omvormer enz enz
Wat je nodig hebt is een 13.8V voeding die 20 amp max kan leveren. Die is ongeveer 90 Euro...

Als je dan de plus draad van de voeding op zowel de bat als de rem ingang aansluit, zal de subwoofer aan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
is dat nou een kabel of een heel apparaat??? bij een auto hoef je toch ook nix aparts erop aan te sluiten??? gewoon op je accu

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
De kwaliteit is beter als je de line-out gebruikt. Alleen als je die niet hebt moet je het via de speaker proberen.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 05 maart 2002 12:54 schreef Marsmellow het volgende:
is dat nou een kabel of een heel apparaat??? bij een auto hoef je toch ook nix aparts erop aan te sluiten??? gewoon op je accu
Een heel apparaat. Het boordnet van de auto levert al 12v, dus daar hoeft niets meer aan te gebeuren. Het stopcontact levert 230V, dus er moet een apparaat tussen om er 12V van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
ja, kheb geen line-out op die versterker zitten dus, het gaat me nu om een goedkope omvormer/transformator/voeding die mij 12v 20 ampere kan leveren voor die versterker van die subwoofer

iemand?

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 05 maart 2002 13:44 schreef Marsmellow het volgende:
ja, kheb geen line-out op die versterker zitten dus, het gaat me nu om een goedkope omvormer/transformator/voeding die mij 12v 20 ampere kan leveren voor die versterker van die subwoofer

iemand?
Iets wat 20A moet leveren is helaas niet goedkoop...

Verwijderd

Topicstarter
vrienden van mij kunnen er denk ik wel aan komen, d8 alleen dat het niet zo duur was, iets wat je in je stopcontact stopt en zorgt dat ik de uitkomst van die kabels in de versterker kan stoppen, desnoods koop ik een accu

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Een accu kun je waarschijnlijk wel krijgen voor heel wat minder dan die 90 euro die eerder werd genoemd. Bedenk wel dat je er ook een laadapparaat bij moet hebben.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
Die voedingen zijn behoorlijk prijzig, aangezien het een aardig zware voeding moet zijn. Maar er zijn wel computer voedingen die 20A aan 12v kunnen leveren. Die moeten goed te gebruiken zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan je die kopen? liefst op i-net, en hoe sluit je die aan???
Vriend van me had het over een transformator en die moest niet zo duur zijn volgens hem
Pagina: 1