Toon posts:

Verticale beeldstoring... Monitor schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb mijn 19" monitor nu een jaartje of 4. Maar sinds een tijdje heb ik vervelende verticale storing. Beetje moeilijk uit te leggen hoe dit eruit ziet, mar in ieder geval erg vervelend.
Zou dit te maken kunnen hebben dat er misschien te veel stof in de monitor zit? En kan ik dit zelf schoonmaken?
Wat is dan de beste manier?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je je monitor open wil maken, zorg dan wel dat de monitor al een tijdje uitstaat zodat je geen schok meer kan krijgen :) Lijkt mij trouwens sterk dat het aan het stof ligt. Je kan ook iemand zoeken die de monitor handmatig kan afstellen, dat kan ook weleens helpen.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt toch niet aan mijn videokaart of wel?

(Geforce 2 MX)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Sluit hem anders even op een oude computer aan en kijk of de storing er nog is. En kun je geen foto ervan posten? Je omschrijving is erg vaag. En verder zitten er in monitors gevaarlijke spanningen, pas hiermee op.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

wat voor monitor is het ??

van trinitron/diamondtron achtige beeldbuizen (met 2 van die hele dunne horizontale lijntjes dus) is bekend dat er vertikale strepen in beeld kunnen komen. In de handleiding van iiyama monitoren (type diamondtron beeldbuis tenminste) staat iig hoe je het op kan heffen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Heb idd hetzelfde probleem. Mijn iiyama is inmiddels ook al een aantal jaren oud en heeft zowel links als rechts lichte verticale strepen.
Een andere video kaart of comp helpt niets, het zit gewoon in de monitor. Af en toe geef ik een knal op m'n monitor en dan zijn de streepjes even weg. Maar een echt structurele opossing ben ik nog niet tegengekomen. Enige oplossing is wellicht een reparateur van monitoren of iets dergelijks, er schijnen namelijk wel apparaten die het probleem kunnen verhelpen. Zelf zit ik eraan te denken binnenkort een nieuwe 19" te gaan kopen.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
pak je osd en speel ff et de moire instellingen.. en download nokia tool voor monitoren, kun je heel mooi testen...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Volgens het boekje bij de Monitor kan je proberen deze strepen weg te krijgen door een wit beeld (met psp of zo) neer te zetten helderheid en contrast zo fel mogelijk open te draaien en dan een lichte tik aan de zijkant van de monitor te geven, dit werkte bij mij wel iig

What if this weren't a hypothetical question?

Pagina: 1