Op de een of andere manier is er iets vreemd met de scope van mijn vars. Wat ik wil is een simpele klasse als business object mbv COM+. Ik heb een functie die zowel een lokaal gedeclareerde var set en een private var binnen mijn business object welteverstaan myvar & lvintValue. Het viel mij op dat de lvintValue altijd 0 als waarde blijft houden, ook na toekenning van de setValue(500). Dit gebeurt alleen indien ik mijn business object laat erven van de Services en wel zo:
Indien ik het business niet laat erven wordt de lvintValue wel netjes gevuld met de opgegeven param waarde. myvar gaat trouwens altijd goed, ongeacht het wel of niet erven. Vage shit als je het mij vraagt...kan iemand mij verklaren waarom die scope naar de kloot is in ServiceComp?
code:
1
| Public Class Business : Inherits ServicedComponent |
Indien ik het business niet laat erven wordt de lvintValue wel netjes gevuld met de opgegeven param waarde. myvar gaat trouwens altijd goed, ongeacht het wel of niet erven. Vage shit als je het mij vraagt...kan iemand mij verklaren waarom die scope naar de kloot is in ServiceComp?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Public Class AccountVB : Inherits ServicedComponent
Public lvintValue As Integer
Public Sub setValue(ByVal Value As Integer)
Dim myvar As Integer
myvar = Value
Me.lvintValue = Value
End Sub |