Toon posts:

[Flash] Movie (button) en variabelen toekennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een movie gemaakt van een knop. In frame 1 van deze movie heb je knop1, waarop je kunt drukken.
Als je er op drukt kom je in frame 2. Daar zit knop2, waarop je kunt drukken. Je komt dan weer in frame 1 terecht.

Het doel hiervan is dat als je de knop drukt, hij ingedrukt blijft staan (in frame 2) totdat ie weer 'uit'gedrukt wordt. (Movie is nodig omdat de knop verschillende animaties heeft).

Nu wil ik dmv een variabele (bv knopgedrukt = "1" (of "0")) deze variabele gebruiken om ergens anders in de swf-file deze variabele te gebruiken als selectie ja/nee.

Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik kan de variabele geen waarde toegewezen krijgen. Is dit wel mogelijk en zo ja hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dus vanuit de root een variabele inlezen die in een movie is gemaakt, maar dit lukt me niet.

<HELP>

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 08:20
Is het niet:
code:
1
2
3
onClipEvent ( event ) {
  set ( name, value );
}

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:39
Moet het een soort van menu worden?

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
Het is een knop die bestaat uit tekst en een blokje. Deze veranderen van kleur bij muisovergang en wordt groen bij aanklikken.

Het probleem was dat deze knop groen moet blijven. Daarom hebben we er een tweede knop bijgemaakt die groen is en in frame2 van de movie(knop) staat.

Dus bij aanklikken gaat ie naar frame2 in de movie en wordt de knop groen en blijft dit, totdat weer geklikt wordt (terug naar frame1 in movie).

Nu wil d.m.v. een variabele in het hoofdprogramma weten of de knop ingedrukt is ja/nee.

Maar hij doet niks met de variabele. Hoe voer ik die variabele uit de movie in de hoofd-file?

Verwijderd

Global variablen kan je definieren door _root. te gebruiken
dus:

on(press){
_root.knopje != _root.knopje
}

(boolean switch)

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, ik heb nu het gevoel dat ik er bijna ben, maar ik krijg het niet voor elkaar.

De klant kan een keuze maken uit verschillende knoppen(movies). Aan de hand van deze knoppen worden hen dan de gekozen folders thuisgestuurd.
Ik moet alleen die variabele in de (enigste hoofd)scene weer kunnen inlezen, hieronder het stuk code:

//Knop1 in movie (Knop2 is identiek)
on (press) {
_root.co_totaal != _root.co_totaal;
gotoAndStop (2);
}

//hoofdscene (enigste scene)
if (_root.co_totaal == true) {
folder_co_totaal = "Totaalfolder compostering";
}

Verwijderd

Topicstarter
Wat is hier nu nog fout aan? Je voert de variabelen toch uit de movie in de hoofdscene door die _root toe te voegen, waarom kan ik ze dan toch nog steeds niet inlezen?

Moet ik ergens aangeven dat het een boolean is en moet ie een beginwaarde krijgen?

<Help>

Verwijderd

Topicstarter
ik ben pas twee weken aan het programmeren, maar over dit probleem zit ik al anderhalve werkdag te denken. Ik heb enkele boeken, maar die zijn hier ook niet duidelijk over,

Kan iemand mij helpen hiermee?

Er is evt nog een mogelijkheid: een tekstfile aanmaken en weer aanroepen, maar da vind ik veel te omslachtig voor een enkel bitje dat je (re)set.

Wat is er fout aan mijn code?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uitgekomen:

Het werkt niet als je de variabelen uit je movie vanuit je hoofdprogramma aan probeert te roepen.

Het is veel makkelijker als je de variabele vanuit je movie direct naar de root schrijft. Als je dan in je hoofdprogramma zit, kun je deze variabele heel eenvoudig aanroepen.

Iig bedankt voor de reacties
Pagina: 1