Toon posts:

Virschillen in soundcards met optische uitgang??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een philips acoustic edge 5.1, maar helaas is het philips nog niet gelukt om de s/p dif uitgang aan het werk te krijgen (ook niet met de nieuwste beta release 1.84).
Ik heb een paar maand geleden een receiver gekocht van Kenwood (de krf-v5050d, zilveren uitvoering) en die heeft dus ook een DTS decoder erop zitten. Maar omdat ik het geluid nu via 6 aparte kanalen naar de reciever stuur, gebeurt het decoden door de acoustic edge.
Op zich geen probleem, want die kaart doet dit echt supergoed... maar wanneer ik dan weer naar de radio ga luisteren van m'n receiver, dan moet ik iedere keer de geluidssterkte uit de verschillende boxen weer gaan aanpassen. Echt heel irritant!!

Nu ben ik dus van plan om een nieuwe geluidskaart te kopen met een optische uitgang (m'n receiver heeft uiteraard z'on ingang ;)).
Maar nu is mijn vraag: zijn alle geluidskaarten met een optische uitgang even goed??? Het gaat me dus alleen om die optische uitgang... geeft die altijd hetzelfde digitale geluid, of je nu een cheap ass kaartje hebt of een hele dure. M.a.w. doet de geluidskaart nog wat met dat digitale signaal, behalve het alleen door te sturen???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een antwoord voor mij heeft?? :?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
sblives hebben een vernaaide in elk geval. ze zetten eerst alles om naar analoog en dan weer naar digitaal, das cheaper. geft ook brakke geluidskwaliteit, maar dat kan ze blijkbaar niks schelen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 14:56 schreef P5ycho het volgende:
sblives hebben een vernaaide in elk geval. ze zetten eerst alles om naar analoog en dan weer naar digitaal, das cheaper. geft ook brakke geluidskwaliteit, maar dat kan ze blijkbaar niks schelen.
doet het prima hoor, iig geval een stuk zuiverder dan de stereo-uit...

het geluid is gewoon zuiver, als ik volume voluit zet bij m'n stereo hoor ik bij stereouit op 40% al ruis
bij S/P dif pas bij 90% ofzo (en dat is hard!!!)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 14:56 schreef P5ycho het volgende:
Dat heb ik hier een aantal keer beweerd inderdaad, later heb ik er nog een topic aan gewijd waarin ik heb "toegegeven" :) dat dat toch niet helemaal klopt. Ik heb tegenwoordig wel degelijk een net digitaal signaal uit mn live.

Een huisgenoot met een live 5.1 krijgt echter weer alleen onder linux een net digitaal signaal. het zit hem dus meer in de drivers dan in de hardware.

Verwijderd

Ik heb een SB Audigy platinum met zo'n drive bay, waar ook optische uitgang op zit, deze werkt heel goed dat kan ik je wel vertellen.
Pagina: 1