hoofdtelefoon VS stereo installatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35
Ik vraag me af wat beter klinkt, ik vindt zelf een hoofdtelefoon altijd mooier klinken, maar een echte super goede set (van een euro of 4000,- ofzo) heb ik nog nooit echt vergeleken.

Gisteren was ik dus op de sony beurs (alleen voor bedrijven) en daar hoorde ik echt een meesterlijk geluid.
Door een sony hoofdtelefoon (twv Fl 1300,-) Ik vraag me af of daar nog een set tegenop kan. En eigenlijk is en blijft het een sony, dus zullen er waarschijnlijk nog wel ebtere hoofdtelefoons zijn.

Wat is jullie mening hierover?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Tja je hebt audiofielen die enkel met de koptelefoon luisteren, maar ik vind een set veel mooier om te luisteren door het mooiere beeld en veel meer diepte in het geluid.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Als je het geluid wat de headphone ingaat op de goeie manier bewerkt kunnen ze heel erg mooi klinken. Maar zomaar stereo signaal aan een headphone geven is vragen om moeilijkheden -- je hebt dan nul overspraak tussen kanalen, om maar wat te noemen, wat je met een stereo wel hebt -- je hoort het rechter kanaal ook in het linker oor (alleen een beetje later). Dat wordt nooit echt lekker, dan klinkt het also je met je ene oor op de snaren van de viool ligt en met de andere op de kopersectie.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

een stereoset heeft eigenlijk als nadeel dat de ruimte waarin je luistert een rol gaat spelen en zijn stempel op het uiteindelijke resultaat drukt. met een koptelefoon zit er niks tussen het signaal en je oor wat zou kunnen reflecteren of resoneren. stereo kan wel makkelijker een mooie stage neerzetten en het luistert gewoon enorm veel prettiger. bovendien is er fysiek meer ruimte om enorm veel techniek erin te zetten.

Verwijderd

Maar zomaar stereo signaal aan een headphone geven is vragen om moeilijkheden
Wat had je met het signaal willen doen dan?
Als je het geluid zo puur mogelijk wilt houden moet je het niet gaan bewerken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

1 woord, Sennheiser *D

Verwijderd

Goed geluid heeft de ruimte nodig: gewone speakers dus :)

Verwijderd

maar net wat je prettig vind. om srieus naar een stuk muziek te luisteren vind ik koptelefoons helemaal niet zo prettig als speakers, door de onnatuurlijke plaatsing van instrumenten en stemmen ed. qua price/performance zijn koptelefoons natuurlijk onverslaanbaar.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 10 maart 2002 13:20 schreef Cownus het volgende:
maar net wat je prettig vind. om srieus naar een stuk muziek te luisteren vind ik koptelefoons helemaal niet zo prettig als speakers, door de onnatuurlijke plaatsing van instrumenten en stemmen ed. qua price/performance zijn koptelefoons natuurlijk onverslaanbaar.
Veel stereo opname klinken op een HT inderdaad onnatuurlijk (overdreven stereo effect). Er zijn wel speciale HT opnamen, maar wie koopt dat nou. Kwa geluidskwaliteit moet je idd een minimaal een factor 10 omhoog (boxen + versterker) om gelijkwaardig nivo te halen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Het mooie van een stereoinstallatie vind ik juist dat als je bijv. een dvdtje zit te kijken en er komt een bom ofzow.. dat je dan gewoon lekker zit te trillen in die stoel.. en met een koptelefoon staan alleen maar je oren te klapperen :P

dus doe mij maar een mooie stereo.

Verwijderd

idd. bassen wil ik niet horen... ik wil ze in m'n maag voelen!!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 10 maart 2002 01:12 schreef exter het volgende:

Wat had je met het signaal willen doen dan?
Als je het geluid zo puur mogelijk wilt houden moet je het niet gaan bewerken.
Bij crossfeed wordt er wat overspraak tussen de kanalen toegevoegd om de extreme kanaalscheiding van een hoofdtelefoon te compenseren. Dit schijnt een veel natuurlijker geluidsbeeld op te leveren. HeadRoom en Jan Meier maken hoofdtelefoonversterker die crossfeed gebruiken.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 20:16 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

Bij crossfeed wordt er wat overspraak tussen de kanalen toegevoegd om de extreme kanaalscheiding van een hoofdtelefoon te compenseren. Dit schijnt een veel natuurlijker geluidsbeeld op te leveren. HeadRoom en Jan Meier maken hoofdtelefoonversterker die crossfeed gebruiken.
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen...

Verwijderd

er is ook een Winamp plugin die hetzelfde doet. is meer tegen de extreme links/recht scheiding die je met koptelefoons kan hebben (vind het zelf juist wel cool BTW). dat de stemmen ergens boven je hoofd hangen en de instrmenten links en rechts zitten blijft. je hebt met crossfeed wel minder dat het word ofgedeelt in midden, links en rechts.
Pagina: 1