Toon posts:

[Mandrake 8.1] geen toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mandrak heb geinstalleerd dan installeer ik KDE mee want ik wil wel een wat grafische omgeving hebben.. het probleem is ..

zolang ik geen grafische omgeving heb heb ik een toetsenbord... maar zodra ik de grafische omgeving binnenkom.. KDE of GNOME maakt beide niet uit heb beide getest heb ik geen toetsenbord..

ik heb geen US internationaal toetsen en ook geen USB toetsenbord.. en ik snap niet hoe het komt ... andere toetsenborden willen ook niet ook al getest...

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
dan wordt of je toetsenbord niet herkend door X of je hebt um verkeerd ingesteld in de X configuratie (bekijk /etc/X11R6/xf86config-4 (geloof ik) eens)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 01:49 schreef kroeske het volgende:
dan wordt of je toetsenbord niet herkend door X of je hebt um verkeerd ingesteld in de X configuratie (bekijk /etc/X11R6/xf86config-4 (geloof ik) eens)
ik kan niet eens in de x configuratie komen haha :D ik kan nix zonder toetsenbord.. en ik heb redhat 7.2 erop gehad en daar koos ik zelfde toetsenbord en alles was best...

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een oplossing .......

Verwijderd

Heb je gpm draaien voor je muis ? Als je muis niet goed staat ingesteld kan dat veroorzaken dat je toetsenbord vast slaat. Probeer eens gpm te stoppen als deze draait.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 01:51 schreef freaky1983 het volgende:

[..]

ik kan niet eens in de x configuratie komen haha :D ik kan nix zonder toetsenbord.. en ik heb redhat 7.2 erop gehad en daar koos ik zelfde toetsenbord en alles was best...
voor de x configuratie heb je X niet nodig... en onder de text modus doet 'ie 't toch wel?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 13:09 schreef compukid het volgende:

[..]

voor de x configuratie heb je X niet nodig... en onder de text modus doet 'ie 't toch wel?
jah maar altijd weer ben ik heeel ff in console voor die overspringt naar grafisch .. binnen die tijd dat ie overspringt heb ik nog toetsenbord :D

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

kies tijdens de boot bij lilo eens voor de optie failsafe daar kun je dat soort dingen weer goed zetten evt.
Pagina: 1