Toon posts:

[K7S5A] Probleem na biosupdate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag het nieuwe bios, (020112L.rom) geflashed. Alleen kan ik nu mijn proc. AMD Athlon 1000 266mhz niet meer op 1000 mhz laten lopen.

Zodra ik de CPU frequency op 133 zet en reboot, heb ik geen beeld meer.

Ik heb ook nog even het iets oudere bios, (011215L.rom) geprobeert, maar ook hier hetzelfde probleem.

Het veranderen van de memory settings, het verwisselen van het geheugen en het verwisselen van de videokaart helpt ook niet, mijn AMD wil niet sneller meer als 750mhz op een CPU frequency van 100.

Overige systeeminfo:

K7S5A + Lan
AMD Athlon 1000/266
2x 256mb 266mhz DDR Kingston
Hercules GForce 2 MX 200
SB Live
Creative DXR3 kaartje
Western Digital 40Gb 7200

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
ID: Zet je oude BIOS terug.

En wacht op een nieuwe verbeterde BIOS-update.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 07:12 schreef superbikkel het volgende:
ID: Zet je oude BIOS terug.

En wacht op een nieuwe verbeterde BIOS-update.
Ja dat ga ik vanavond ook proberen, maar met het nieuwe bios zou het toch ook gewoon moeten werken ?

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik denk niet dat het met de bios te maken heeft, maar met de instellingen. Als je een nieuwe BIOS flasht, worden alle instellingen weer naar default geklust. Waarschijnlijk ligt daar de oplossing

Verwijderd

Heb je wel beeld met 100hz??? Zo ja, had je toen je die oude bios nog had hem op 133/133 staan en deed ie dat goed? En nu niet? Zet je geheugen instellingen eens niet op Utra maar op normal of safe... ben benieuwd

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:39
Wat doe je als je op 133 Mhz wil? Gewoon jouw moederbordfrequentie verhogen? Vergeet dat niet dat je de frequentie van jouw PCI en zo moet delen door 4 ipv door 3!
Als je begrijpt wat ik bedoel tenminste...

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 12:14 schreef Laagvliegerke het volgende:
Wat doe je als je op 133 Mhz wil? Gewoon jouw moederbordfrequentie verhogen? Vergeet dat niet dat je de frequentie van jouw PCI en zo moet delen door 4 ipv door 3!
Als je begrijpt wat ik bedoel tenminste...
de dividers gaan vanzelf op dit mobo..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 12:03 schreef LuCaS het volgende:
Ik denk niet dat het met de bios te maken heeft, maar met de instellingen. Als je een nieuwe BIOS flasht, worden alle instellingen weer naar default geklust. Waarschijnlijk ligt daar de oplossing
Instellingen staan niet meer op default.
Op dinsdag 05 maart 2002 12:57 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

de dividers gaan vanzelf op dit mobo..
Inderdaad de enige instellingen die je kan wijzigen van je CPU is 100/100 100/133 of 133/133.
Met de laatse 2 opties heb ik dus geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de oude bios er maar weer opgezet en ik kan weer 133/133 draaien, moet maar even wachten tot mijn athlon XP binnen is met een nieuw bios.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Er is een nieuwe bios , 020206 geloof ik, maar die verandert niet veel. Je kunt um toch ff proberen.

1. Support AMD Athlon(Thoroughbred) CPU XP1800, XP2100, XP2200

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Ik heb zelf ook een ECS k7s5a mobo en heb de nieuwste geflasht.

Geen enkele prob.

Gebruik nu nog wel de sdram modules :(

Vraag mezelf wel af wanneer deze mobotjes een MP laten bijzetten in hun biosje want de award bios kan dat weer wel en de AMI zoals ik die heb :'( kan dat weer eens niet!!!!

Maar ik gebruik daarvoor wel lekker chfsb
Pagina: 1