Toon posts:

[debian] nieuw kernel geen modules ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
door Mataraty:

Ik wou mijn kernel updaten van 2.2.20 naar 2.4.17 en heb dit gedaan zoals hier omschreven staat in hoofdstuk 9.6
Ik he tijden make menuconfig allerlei dingen aangegeven die ik in de kernel wil hebben dmv <*> ipv <M> o.a. usb support ed.
Als ik daarmee klaar ben krijg ik de vraag op ik wil opslaan ik bevestig dit (kan niet kiezen waar) en ga verder zoals de howto mij aanreikt.

Nadat ik alles gedaan heb en restart krijg ik tijdens de boot een aantal errors (linux kan geen modules vinden :?) terwijl ik ze toch heb aangegeven tijdens make menuconfig.

Als ik ater i console kijk via lsmod staan er ook werkelijk geen modules.

Wat doe ik fout :?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 00:31 schreef Babsbunny het volgende:
door Mataraty:
:? Care to explain?

Verwijderd

Ik vermoed dat je even /path-naar-kernel-source/Documentation/Changes moet doorlezen. Een kernel 2.2.x naar 2.4.x vereist een aantal minimum versies van bepaalde programma's. Die staan in dat document beschreven

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op dinsdag 05 maart 2002 00:34 schreef nelske het volgende:

[..]

:? Care to explain?
Ja hoor :)

Doordat ik die modules niet heb kan ik dus niet via mijn pc het internet op, daarom heb ik de post ff geplaatst via het account van mijn vriendin, omdat ze al bezig was op GoT heb ik niet mijn ww ingevoert.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op dinsdag 05 maart 2002 00:40 schreef janjanjansen het volgende:
Ik vermoed dat je even /path-naar-kernel-source/Documentation/Changes moet doorlezen. Een kernel 2.2.x naar 2.4.x vereist een aantal minimum versies van bepaalde programma's. Die staan in dat document beschreven
Alle programma's waren up-to-date volgens apt-get

ik do dus iets fout, maar wat :?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 00:31 schreef Babsbunny het volgende:
Nadat ik alles gedaan heb en restart krijg ik tijdens de boot een aantal errors (linux kan geen modules vinden :?) terwijl ik ze toch heb aangegeven tijdens make menuconfig.
Wat staat er in /lib/modules/2.4.17/ :?

Heb je "make modules && make modules_install" gedaan :?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op dinsdag 05 maart 2002 09:36 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Wat staat er in /lib/modules/2.4.17/ :?

Heb je "make modules && make modules_install" gedaan :?
Make modules & make modules_install hoefde ik niet uit te voeren (kernel_upgrade debian manier)
In de lib/modules/2.4.17 staan een aantal mapjes o.a. boot, modules.dep verders niets.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
Is het mogelijk dat je zaken die eerst als module bij de kernel zaten, nu in de kernel zelf hebt laten compileren, en vervolgens deze modules niet uit /etc/modules hebt verwijderd ?

(dan probeert debian ze bij het opstarten alsnog te laden, terwijl er inderdaad geen modules van gecompileerd zijn want ze zitten immers in de kernel)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op dinsdag 05 maart 2002 10:33 schreef gekkie het volgende:
Is het mogelijk dat je zaken die eerst als module bij de kernel zaten, nu in de kernel zelf hebt laten compileren, en vervolgens deze modules niet uit /etc/modules hebt verwijderd ?

(dan probeert debian ze bij het opstarten alsnog te laden, terwijl er inderdaad geen modules van gecompileerd zijn want ze zitten immers in de kernel)
Idd |:( |:(

ach was ook de eerste keer da'k zelf een kernel upgrade deed :)
Pagina: 1