Toon posts:

[PHP] Limiteren van gebruik site..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dat moeten aanpakken?

bv in me mysqldb max 100 pageviews per 12 uur in stellen? of hebben jullie andere suggesties?... wan't loopt nu echt de spuitgaten uit qua connectie enzo....

Verwijderd

iedere siteowner wil zoveel mogelijk pageviews behalve xtentic :)

Sja, log je geaccepteerde visits in een db, kun je met 1 query checken of iemand er in mag, en zo ja visit toevoegen aan die table.

Wel met een session ofcourse waarin je bijhoudt of iemand erin mocht, want het zou wel heel zuig zijn als je vrolijk aan het rondklikken bent en je mag er ineens niet meer in :)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Je kan ook als je niet elke keer die db-load wil, een bestandje aanmaken met als naam de huidige datum en als inhoud 0, en bij elke pageview die inhoud met 1 vermeerderen. Als het 100 is dan doe je gewoon exit() ofzo.

Verwijderd

snap jou niet, waarom wil je dat? 100 pageviews in 12 uur is niks, dan kan je net zo goed geen website opzetten beetje zonde van je tijd.
Als je DB niet goed wordt qua connecties enzo moet je misschien kijken wat er voor zorgt dat ie over ze nek gaat? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een tijdelijk maniertje om gebruikers mijn site te laten zien en toch te laten merken dat de site erg underconstruction is... ik heb zelf kabel en als er 10 users op zitten is het gewoon niet leuk meer ook voor andere users, ik wil dus iets verzinnen dat ik dus iedere user een goede kans van viewen kan geven ;)...

strax boeit het me niet als de site af is maar dat is nog lange niet zo :)

Verwijderd

je kan in je webserver toch het aantal connecties regelen
als dat bereikt is geeft ie: server to busy :)

neem aan dat je apache draait? check de config eens :)

Verwijderd

Topicstarter
:D Inderdaad ik draai apache... ik zal eens checken, heb je hints?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 11:05 schreef xtentic het volgende:
:D Inderdaad ik draai apache... ik zal eens checken, heb je hints?
nog niet genoeg hints gehad dan? :P
lees de TFM maar vanaf: hier?
Pagina: 1