Omdat ik mijn BIOS ga flashen om hem mijn nieuwe HD te laten ondersteunen, wil ik voor de zekerheid mijn oude BIOS backuppen. Waar staat dit bestand precies? In WIN98
Verwijderd
DIe mogelijkheid heb je met je BIOS-prog.
Gewoon het prog starten, filename aangeven van je nieuwe, daarna vraagt ie direct of je je oude BIOS wil opslaan
Gewoon het prog starten, filename aangeven van je nieuwe, daarna vraagt ie direct of je je oude BIOS wil opslaan
Meestal heb je een optie.Op dinsdag 05 maart 2002 00:21 schreef TweakGuy het volgende:
DIe mogelijkheid heb je met je BIOS-prog.
code:
1
2
| 1. Schrijf huidige BIOS naar file. (oid) 2. Flash BIOS met nieuwe versie (oid) |
En wees geduldig, hij stopt vanzelf.
Dus niet denken, oh het zal wel klaar zijn, rebooten.
Je krijgt vanzelf te zien dat je opnieuw kan opstarten.
Gefeli
je hebt je bios backup gevonden 
[melig-modus-off]
Je BIOS maakt geen onderdeel uit van Win98 maar staat in een BIOS chip.
[melig-modus-off]
Je BIOS maakt geen onderdeel uit van Win98 maar staat in een BIOS chip.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
1 x rebooten kan altijdOp dinsdag 05 maart 2002 00:26 schreef Vae Victis het volgende:
[..]
Meestal heb je een optie.
code:
1 2 1. Schrijf huidige BIOS naar file. (oid) 2. Flash BIOS met nieuwe versie (oid)
En wees geduldig, hij stopt vanzelf.
Dus niet denken, oh het zal wel klaar zijn, rebooten.
Je krijgt vanzelf te zien dat je opnieuw kan opstarten.
Het is gelukt lijkt me. Hij ging updaten, gaf wel een stukje in het geheugen aan dat niet geupdate was. Toen kon ik kiezen voor reset of exit. Ik heb exit gekozen, kijk na ctrl-alt-del in BIOS maar ziet er precies hetzelfde uit. EN het belangrijkste, hij detecteert de nieuwe HD nog steeds niet. Iemand die daarbij nog van dienst kan zijn??
Hmmmmm, en de processor is opeens een 233 MHz geworden ipv 350...
Pentium II. Moet ik zeker de BIOS voor aanpassen...
Ctrl-alt-del werkt nie, je moet hem een harde reset geven
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Verwijderd
Mogelijk zijn alle settings weer op default gezet.Op dinsdag 05 maart 2002 00:32 schreef rajzor het volgende:
Hmmmmm, en de processor is opeens een 233 MHz geworden ipv 350...Pentium II. Moet ik zeker de BIOS voor aanpassen...
Gegevens:
Moederbord: Intel 440BX/ZX chipset
Fabrikant: Microstar, model MS-6119
Voor dit model heb ik dus de upgrade gedownload en geflasht. Ik zal nu ff een HARDE reboot gaan geven. Reset dus
Moederbord: Intel 440BX/ZX chipset
Fabrikant: Microstar, model MS-6119
Voor dit model heb ik dus de upgrade gedownload en geflasht. Ik zal nu ff een HARDE reboot gaan geven. Reset dus
Verwijderd
't gaat hier over een ms-6119 hoor. Limiet van 32Gb waarschijnlijk ofzo.Op dinsdag 05 maart 2002 00:35 schreef TweakGuy het volgende:
Niks gezegd
Misschien moet je de FSB weer omhoog zetten.
van 66 naar 100.
Neem aan dat hij normaal op 100 staat en dat je multiplyer op 3.5 staat.
[flauw mode]
Heb je je hd al wel aangesloten, alleen ervoor ermee rondzwaaien helpt niet.
[\flauw mode]
van 66 naar 100.
Neem aan dat hij normaal op 100 staat en dat je multiplyer op 3.5 staat.
[flauw mode]
Heb je je hd al wel aangesloten, alleen ervoor ermee rondzwaaien helpt niet.
[\flauw mode]
Juist, dat zou kunnen en daarom upgrade ik mijn BIOS ook, om de 60 GB HD te laten detecteren. Maar dat lukt dus nog steeds niet. Iemand nog een idee?Op dinsdag 05 maart 2002 00:37 schreef Gregole het volgende:
[..]
't gaat hier over een ms-6119 hoor. Limiet van 32Gb waarschijnlijk ofzo.
Verwijderd
Hij had eerst een voorbeeld van een 6330vms.320, da's een Mobo uit de KT133 serie van MSIOp dinsdag 05 maart 2002 00:37 schreef Gregole het volgende:
[..]
't gaat hier over een ms-6119 hoor. Limiet van 32Gb waarschijnlijk ofzo.
Bij MSI op de site staat dat die BIOS schijven groter dan 65GB moet herkennen
Verwijderd
Niets op de site van el fabrikante gevonden?Op dinsdag 05 maart 2002 00:39 schreef rajzor het volgende:
[..]
Juist, dat zou kunnen en daarom upgrade ik mijn BIOS ook, om de 60 GB HD te laten detecteren. Maar dat lukt dus nog steeds niet. Iemand nog een idee?
Flauw idd, HD is aangesloten. Ik heb voor de duidelijkheid één IDE kabel (of hoe dat ding ook heet) waarvan het ene uiteinde op de systeem harde schijf is aangesloten en het andere uiteinde normaal op de DVD is aangesloten. Dit laatste zit nu dus in de nieuwe 60 GB HD [flauw] incl. voeding [/flauw]. Volgens mij maakt het dan niet uit waar ik de jumper op zet?? Master, slave of cable select...
Ja eig. wel als andere schijf je systeem schijf is dan moet je deze op slave zetten.Op dinsdag 05 maart 2002 00:43 schreef rajzor het volgende:
Flauw idd, HD is aangesloten. Ik heb voor de duidelijkheid één IDE kabel (of hoe dat ding ook heet) waarvan het ene uiteinde op de systeem harde schijf is aangesloten en het andere uiteinde normaal op de DVD is aangesloten. Dit laatste zit nu dus in de nieuwe 60 GB HD [flauw] incl. voeding [/flauw]. Volgens mij maakt het dan niet uit waar ik de jumper op zet?? Master, slave of cable select...
Verwijderd
Jumper maakt wel uit. Gewoon alle settings dan maar proberen en kieken wanneer t lukt. Jumpersetting van DVD-draaier overnemen.Op dinsdag 05 maart 2002 00:43 schreef rajzor het volgende:
//edit: doet ie t al?
Jeeuuuuuujjj
T is gelukt. Een harde reboot in combinatie met jumper op Slave en de processor weer op de oude instelling zetten heeft gewerkt. Bedankt
Pagina: 1