[C++] Via keys message weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:39
Ik wil graag via mijn keyboard verschillende berichtjes laten zien, dus als ik op a druk dat ik: "joepie de poepieA" zie :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
void CMouseDlg::OnKeyDown(UINT nChar, UINT nRepCnt, UINT nFlags) 
{
    char lsChar;
    lsChar = char(nChar);

if (lsChar==char("A"))
            MessageBox("joepie de poepieA","yess");

if (lsChar==char("B"))
            MessageBox("joepie de poepieB","yess");

if (lsChar==char("C"))
            MessageBox("joepie de poepieC","yess");

if (lsChar==char("X"))
            MessageBox("joepie de poepieX","yess");

CDialog::OnKeyDown(nChar, nRepCnt, nFlags);
}

Helaas werkt deze code alleen werkt als ik op D en keypad0 druk (D geeft joepie de poepieX en keypad0 geeft joepie de poepieC)
de rest doet het niet..

lijkt haast alsof nChar niet goed de characters leest ofzoiets.
Ik geef toe ik ben wel n00b met C++ dus het zal wel een makkelijke fout zijn *D

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ben helemaal niet wakker, maar moet:

(lsChar==char("A"))

niet gewoon:

(lsChar == 'A')

zijn? :?

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:39
geniaal!! :) thx
ik had zelf al (lsChar == "A") geprobeerd maar dan ging ie zeuren over een int naar char conversie die niet mocht.

maarja was 'A'...

dankjewel

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Pardon, hier moet ik even...

ROFL!!!! :) :P :D O+ :)

Geniaal, dit soort humor voor het slapen gaan :Y)

Professionele website nodig?

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 04:05 schreef curry684 het volgende:
Pardon, hier moet ik even...

ROFL!!!! :) :P :D O+ :)

Geniaal, dit soort humor voor het slapen gaan :Y)
Hij zegt nog: Ik geef toe ik ben wel n00b met C++ dus het zal wel een makkelijke fout zijn.

Is wel erg makkelijk scoren hè, een n00b uitlachen? Jij bent natuurlijk een miskend genie, maar zelfs jij hebt ooit dit soort fouten gemaakt. Uiteraard was het een simpele beginnersfout, en worden hier vaak vragen geplaatst waarvoor de oplossing in elk C++ boekje of search engine te vinden is, maar denigrerend zitten lachen is minstens net zo dom.

Zeg dan nog liever UTFS ofzo.

Motor-forum.nl

• curry684

curry684

Op dinsdag 05 maart 2002 10:08 schreef Bananeman2002 wat onzin
Wat ben jij een eikel dat je daar serieus op in gaat. :r

Wellicht volgende keer eerst even de reactie van de poster zelf lezen die er ook overduidelijk de humor van inzag, en jawel hoor het mag u onbekend in de oren klinken: je kunt feitelijk wel eens ergens spontaan om moeten lachen zonder iemand uit te lachen.

• Bananeman
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 11:20 schreef curry684 het volgende:

[..]
Wat ben jij een eikel dat je daar serieus op in gaat. :r
Houd dit soort taal maar voor je, ik beledig jou ook niet in mijn post, dus dit was nergens voor nodig. Je had ook gewoon kunnen zeggen: "Waarom ga je hier serieus op in?" in plaats van "eikel" te roepen.
Wellicht volgende keer eerst even de reactie van de poster zelf lezen die er ook overduidelijk de humor van inzag, en jawel hoor het mag u onbekend in de oren klinken: je kunt feitelijk wel eens ergens spontaan om moeten lachen zonder iemand uit te lachen.
Dit was gewoon uitlachen. En wellicht ziet de poster zelf de humor er van in, maar dit blijkt nergens uit zijn post. Maar dat staat er wat mij betreft los van.

Reageer eens wat genuanceerder, mensen uitschelden is een teken van gebrek aan onderbouwde argumenten. Je hoeft het niet met mijn mening eens te zijn, maar dit is dan ook nog steeds een discussieforum.

Motor-forum.nl

• curry684

curry684

Op dinsdag 05 maart 2002 11:29 schreef Bananeman2002 het volgende:
Houd dit soort taal maar voor je, ik beledig jou ook niet in mijn post, dus dit was nergens voor nodig. Je had ook gewoon kunnen zeggen: "Waarom ga je hier serieus op in?" in plaats van "eikel" te roepen.
Uhmmmm.... U zei: 'Is wel erg makkelijk scoren hè, een n00b uitlachen? Jij bent natuurlijk een miskend genie, maar zelfs jij hebt ooit dit soort fouten gemaakt.' Dit soort sarcasme hard op de man vat ik wel degelijk beledigend op.
Reageer eens wat genuanceerder, mensen uitschelden is een teken van gebrek aan onderbouwde argumenten. Je hoeft het niet met mijn mening eens te zijn, maar dit is dan ook nog steeds een discussieforum.
Nee dit is /14, het programmeer en webscriptingforum van GoT. Discussies over andere onderwerpen en persoonlijke vendetta's neem je maar mee naar andere subforums of liever nog naar onzinforum.

• Bananeman
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 13:20 schreef curry684 het volgende:

[..]

Uhmmmm.... U zei: 'Is wel erg makkelijk scoren hè, een n00b uitlachen? Jij bent natuurlijk een miskend genie, maar zelfs jij hebt ooit dit soort fouten gemaakt.' Dit soort sarcasme hard op de man vat ik wel degelijk beledigend op.
Kom zeg, sarcasme hard op de man? Zo'n tere ziel heb je nou ook weer niet als ik andere posts van je hier doorlees. Daar druipt het sarcasme met regelmaat vanaf. Zo werd een Java-voorstander gevraagd of ie "misschien bij Sun werkt?!". Da's ook sarcasme, en bepaald niet bedoeld als serieuze vraag naar zijn werkgever. Wees eens eerlijk.

Verder is sarcasme nogal heel wat anders dan iemand voor "eikel" uitmaken. Ik heb jou nog steeds niet beledigd, alleen ben ik er blijkbaar wel verbaal in geslaagd je uit je tent te lokken.
Nee dit is /14, het programmeer en webscriptingforum van GoT. Discussies over andere onderwerpen en persoonlijke vendetta's neem je maar mee naar (etc)
Ik heb geen persoonlijke vendetta's, die heb ik met niemand omdat dat (o.a.) een waste of time is. Ik wijs je erop dat je niet netjes reageert. Dat is nogal een verschil.

En om dit geen discussieforum te noemen is natuurlijk vreemd, op een programmeer- en webscriptingforum wordt gediscussieerd over deze technische onderwerpen, en zoals bij elke discussie mag je de deelnemers er op wijzen wanneer ze niet correct reageren.

Maar doe er mee wat je wilt. Je bent vanzelfsprekend niet verplicht om iets met mijn opmerkingen te doen, je bent vrij om ze naast je neer te leggen!

Motor-forum.nl

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

kloenk
starter begin maar opnieuw
de rest mag evt nog op mail van ACM wachten... die mag oordelen over jullie "gezellig" samen zijn hier

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.