Toon posts:

a7a266 ruilen tegen a7v266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan m,n a7a266 moedrbord ruilen tegen een a7v266 jullie mening graag doen of niet!!! ik heb namelijk een koper wat me hetzelfde bied voor m,n a7a zodat ik een maand oude a7v kopen kan voor haast hetzelfde geld ! :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

vertel snel effe de specs van beide, als we het verschil weten (zonder dat we hoeven zoeken :z) is een oordeel snel geveld ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik zou het doen. VIA is sneller dan ALI en aangezien IK ook nog eens een "hekel" heb aan ALI (voor jou niet echt een reden om te ruilen..) zou ik het doen.

En je heb een DDR slot meer.. (wat moet je met 3 SDRam sloten als er ook DDR op kan).

Verwijderd

Topicstarter
A7a266 = ali chipset 2xddr 3xsdram a7v266=3xddr voor de rest weet ik het niet precies! ,en intercc heeft gelijk weer een ddr slot meet ik had die 2 inmiddels volzitten :)

Verwijderd

ik zal de ali houden voor mij geen via chips er onstabiel voor al met soundblaster live en Nvidia videokaarten
en er is niet echt veel verschil met de geheugen snelheid

ik heb mijn a7v met een heleboel verlies verkocht

je bent al vast gewaarschuwt

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

kheb geen verstand van chipsets e.d.
maar dat ddr geheugen sneller is dan sdram lijkt me duidelijk! daarvoor zou je dus zeker kunnen kiezen ;)

mocht je nou nog bergen sdram hebben liggen dan is het natuurlijk wel weer zo dat 3x sdram wel weer mooier is dan 1 bankje ddr :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb met beide bordjes de nodige ervaring.

ondanks dat de algemene opinie op dit forum is: 'ali is ruk', vind ik de a7a266 een lekker bordje wat mij nog maar zeer weinig, zoniet nog geen problemen heeft gegeven. was altijd inbouwen en soepel lopen. de a7v266 daarentegen heb ik (net als met andere via based asus athlon borden zoals de a7v en a7v 133) niets dan ellende mee gehad. gewoon niet stabiel willen draaien of pas na uren pielen en kloten met biossen etc. ik zou persoonlijk de ruil niet aangaan dus.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Hoppa doen,

Die mammaplank draait superstabiel, ben er zeer tevreden over. Ook in combinatie met SB en Nvidia no problemo....

Nou ja misschien is er een kans met een MX400 dat ie af en toe een lief blauw schermpie geeft >:) maar das te overkomen.
Des te meer reden een ti200 of ti500 te kopen whaha
lalalaalalaaaaaaa

Kusjes

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 21:32
ik ben anders nog erg tevree met mn A7A,.. ik heb er nog nooit raare problemen mee gehad, en als ik zie hoeveel via updates er nodig zijn om tot een goeie versie te komen.. :P

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Doe maar ruilen. Heb beide bordjes. Die A7A266 is zeker geen slecht bord en draait heel stabiel. Alleen die heeft nogal problemen als je bv een videobewerkingskaart van Pinnacle wilt gebruiken. Dat werkt niet. Op de A7V266 wel. Maar als je het kan ruilen zou ik het doen. Denk dat de A7V266 sneller is oa door betere driver ondersteuning etc :) (denk aan de via packs, die van ali lopen nogal achter)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 09:30 schreef PlanetPounder het volgende:
lalalaalalaaaaaaa

Kusjes
:?

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met VIA chipsets, alleen nog nooit een ASUS mobo gehad. Ik zou het doen, al is het alleen voor 3x DDR :)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op dinsdag 05 maart 2002 09:30 schreef PlanetPounder het volgende:
Hoppa doen,

Die mammaplank draait superstabiel, ben er zeer tevreden over. Ook in combinatie met SB en Nvidia no problemo....

Nou ja misschien is er een kans met een MX400 dat ie af en toe een lief blauw schermpie geeft >:) maar das te overkomen.
lalalaalalaaaaaaa

Kusjes
Ben jij gay ofzo :?

Maar oke, ik zou het inderdaad ook omruilen :)

Liever nog, ruil hem voor een A7V266-E :P

Verwijderd

Topicstarter
ruilen dus bedankt voor jullie antwoorden! :)

• DeaT
  • Laatst online: 20-07 21:32
graag gedaan (geloof ik ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik ruil hem woensdag met een a7v266-e met raid controller met 60€ bijbetaling! :P :P :P :P

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
das een relaxte ruil!! kan je misschien nog iets omruilen met bij betaling? heb namelijk nog een kt7a. zo'n asus a7v266-e lijkt me ook leuk >:)

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
Op dinsdag 05 maart 2002 09:46 schreef FastBunny het volgende:
Doe maar ruilen. Heb beide bordjes. Die A7A266 is zeker geen slecht bord en draait heel stabiel. Alleen die heeft nogal problemen als je bv een videobewerkingskaart van Pinnacle wilt gebruiken. Dat werkt niet. Op de A7V266 wel.
heb je helemaal gelijk in, ik heb een a7a266 en die wil van geen meter met een pinaccle BUTTTT kaart werken... komt door ali chip :(
Pagina: 1