USB-printer comunicatie?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb net bij iemand windows SE erop gezet, alleen de printer wil niet werken.
Windows heeft de USB-driver gewoon zelf geinstalleerd en dat heeft voorheen ook gewoon zo gewerkt.
Alleen bij printerinstellingen vind ie hem niet.
Alleen de LPT en COM poorten!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 10:52
Alle drivers voor het mobo gedaan?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
LPT kabel gebruiken is zeker geen mogelijkheid?

Ik heb hier ook een printer met USB aansluiting... heb ik met geen mogelijkheid aan de praat gekregen, nu een LPT kabel gekocht en geen enkel probleem....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke printer is het? HP Printers hebben een rare manier van installeren namelijk :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:52 schreef blackd het volgende:
Welke printer is het? HP Printers hebben een rare manier van installeren namelijk :)
Onzin, de gebruikers hebben een rare manier van installeren, 't is gewoon zoals bij alle apparatuur een kwestie van RTFM!, oftwel Read The F***ing Manual |:( |:(

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 00:15 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Onzin, de gebruikers hebben een rare manier van installeren, 't is gewoon zoals bij alle apparatuur een kwestie van RTFM!, oftwel Read The F***ing Manual
USB wordt toch verkondigd als 'Plug and Play'? Nou bij sommige HP DeskJet's, moet je eerst USB software installeren, VOORDAT je de printer uberhaupt aan MAG sluiten, anders kan je weer gaan klooien om e.e.a. eraf te halen. Het staat wel in de manual, maar dat leest men niet altijd..

• ScooBY_DoO
Op dinsdag 05 maart 2002 00:15 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Onzin, de gebruikers hebben een rare manier van installeren, 't is gewoon zoals bij alle apparatuur een kwestie van RTFM!, oftwel Read The F***ing Manual |:( |:(
Jeeeezz.... weer teveel kleurstoffen gesnoven vandaag?

The fucking manual as u put it delicatly geeft geen ruk uitleg over dit probleem.

Voor degene die enigzins nog iets nuttigs willen/kunnen bijdragen, het gaat om een Epson 670, moederbord drivers hoeven niet geinstalleerd, dat hoefde hiervoor ook niet.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 01:27 schreef ScooBY_DoO het volgende:

[..]

Jeeeezz.... weer teveel kleurstoffen gesnoven vandaag?

The fucking manual as u put it delicatly geeft geen ruk uitleg over dit probleem.

Voor degene die enigzins nog iets nuttigs willen/kunnen bijdragen, het gaat om een Epson 670, moederbord drivers hoeven niet geinstalleerd, dat hoefde hiervoor ook niet.
Als je de handleiding gelezen had kwam daaruit dat je de software eerst moet installeren, niet de printer eerst erin

• blackd
  • Niet online
Effe alles op een rijtje zetten:
je hebt de printer aangesloten op de pc, dan wordt ie herkend. Dan gooi je de driver-cd in de cdrom speler? Dan zou automatisch de printer geinstalleerd moeten zijn.

Ik heb even op de epson site gekeken. Hier staat een troubleshooter.
http://194.151.94.79/start_nl.htm
Volg deze eens op en kijk dan eens of er iets nuttigs bij staat.

• ScooBY_DoO
Op dinsdag 05 maart 2002 01:30 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Als je de handleiding gelezen had kwam daaruit dat je de software eerst moet installeren, niet de printer eerst erin
De printer zat er ook niet in!
Wie zegt dat dat wel zo was dan?!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 01:37 schreef ScooBY_DoO het volgende:

[..]

De printer zat er ook niet in!
Wie zegt dat dat wel zo was dan?!
Geef dan even duidelijk aan wat je doet en wat er fout gaat. Je hebt de printer nog niet aangesloten. Dan moet je misschien eerst een driver van Epson installeren, en daarna de printer inpluggen, waarna hij herkend wordt.

Verwijderd

bij epson is het vaak het geval dat je eerst de software moet installeren...
dat heb ik 2 weken terug nog zien staan toen ik een epson scanner installeerde bij m'n opa

normaal hang ik de apparatuur er meteen aan en dan driver cd erin, maar dat ging helaas niet werken :'(

en het is inderdaad een heel gekloot met win98se en usb printers hoor, want op m'n pa's werk hebben ze er ook de grootste problemen mee! alles volgens het boekje en NIET aan de praat te krijgen (enige dat eruit komt is de test pagina als je de printerknop 5 sec. ingedrukt houdt)

Verwijderd

IK weet niet hoe jullie erbij komen dat epson printers niet zouden werken als je m eerst laat detecteren, maar ik ben inmiddels met mn 2e usb epson bezig en nog geen enkel probleem gehad. Ik sluit de kabel aan, start mn pctje op, of ik doe dat terwijl de pc al draait en dan vraagt tie netjes om de drivercd. Werk je misschien met windows 95 of zo?

• ScooBY_DoO
Nee Windows 98SE en tot nog toe nog steeds niet werkend

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Neem windows XP :7 ... ..

Even zinnig: Je moet eerst een poort-driver installeren net zoals je via het netwerk zou moeten doen wanneer je via een netwerkprinter iets wilt uitdraaien.

Installeer hem gewoon, en geef als poort LPT1 op, dan ga je naar printer, eigenschappen van jouw printer en dan kan je ergens een poort toevoegen
daar doe je overige poorten en daar zou dan een usb-poort tussen moeten staan, natuurlijk je print al 'aangeslotende'.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1