[com21/winroute] Slechte tot geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Winroute Host (192.168.0.1)configuration:
DNS FORWARDER ENABLED

Winroute CLient (192.168.0.2)configuration:
GATEWAY: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

Als ik inbel duurt het soms 30 seconden tot een paar minuten voordat ik verbinding krijg, op de host.
Via de Client lukt het al helemaal niet, als ik Winroute deinstalleer dan zijn de problemen wel kleiner maar niet over.

Ik denk dat er ook wel wat problemen zitten in mijn verbinding via Wanadoo. - een soort piekmoment - maar ik heb wel op de client een keer iets weten binnen te halen.
Ik heb die instellingen overgenomen van mijn ADSL configuratie thuis, moet ik voor COM21 nog iets anders instellen en op welke netwerkkaart moet ik NAT aanzetten?
de NIC die aan de COM21 hangt of de P.P.P.o.E. adapter?

Specs

Verwijderd

Je NAT moet in dit geval aanstaan bij die P.P.P.o.E. adapter..

voor de rest heb ik weinig hulp voor je vrees ik..

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
IK heb dus ook een com21 met Winroute, dus PPPoE.
Ik heb dus inderdaad ook wel eens die timeout waar jij het over hebt, en heb dit nog niet weten op te lossen.
Je krijgt in winroute wel een error message met zoiets van dat je je connectie is terminated...
op de website van Kerio/Tiny Software staat ook een stuk over hoe je het moet doen... misschien is dat wat..
en RASPPPoE installeren doet het ook beter.. maar dan wel een query available service aanmaken.
Je hoeft NAT niet aan te zetten op je netwerkkaart.. je moet via RAS je NAT laten uitvoeren.. en als je dit via het RASPPPoE tooltje doet, even je dial-up verbindings naam aanpassen, want WinRoute Herkent de lange naam die RASPPPoE eraan geeft niet.
Overigens werkt bij mij WinRoute icm Wanadoo premium erg goed.. behalve soms die connectie problemen :( :)