Database maken voor online bestellen

Pagina: 1
Acties:

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:18

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Ik moet een paar dingen voor een vriend van maken.

Er zijn 2 punten:
1 Mensen moeten online dingen kunnen bestellen. Dmv of een soort winkelwagen idee, of dat alle bestelde dingen in een email van de ontvanger komen( is misschien makkelijker).

2 En er moet een systeem komen dat hij de aanbiedingen thuis snel en makkelijk kan aanpassen.

Heeft iemand ideeën van hoe ik dit kan doen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Online shop maken met een CMS (Content Management System) eraan, waarmee je de boel kan aanpassen.

Dat kan in PHP icm MySQL (database) en hier zijn vast al voorgebakken pakketjes voor gemaakt. Je kunt er ook zelf een maken. Hiervoor is op Devshed een tutorial voor te vinden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Heb je al enige ervaring met het maken van zulke internet-applicaties? Zo niet, koop dan een boek over webdevelopment. Of ga eerst veel oefenen met bijvoorbeeld PHP en Mysql of ASP en MsAccess. :)

[edit]
Je moet niet het 'in elkaar knutselen' van een webshop onderschatten. Er zijn een hoop aspecten waar je rekening mee moet houden (veiligheid vd website, correctheid van je data, etc)
Maar er zijn inderdaar standaard webshop-pakketjes in omloop, daar zou je eens naar kunnen kijken om te zien hoe dat daar is opgelost etc.
wat voorbeeldjes

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Ik zal ff kijken of we hier iets mee kunnen. iig bedankt
[edit] Er zijn toch ook wel mogelijkheden dat je BV een formulier kan aanpassen aan je produkten?

zoiets http://www.kwiek.tk/

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Wat is dan 1 van de meest gebruikte e-shops?

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:38 schreef Brazza het volgende:
Zelfgebouwden :Z
Ff serieus, waarom wil je dat weten dan?

Verwijderd

Een tijd terug heb ik ook zoiets opgezet in samenwerking met enkele andere mensen. Ik moet zeggen dat er nog aardig wat bij komt kijken.
Wij hebben toen gebruik gemaakt van JSP en Servlets (Java). De een vind het beter dan PHP en de ander haat het :).
Ik heb hierover een goed artikel voor je mocht je erin geinteresseerd zijn. Het gaat over een bedrijf dat is overgestapt van JSP naar PHP en geeft beschrijvingen over hun ervaringen ermee.

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000240

Mocht je enigzins redelijk zijn in het programmeren in Java dan vind ik het persoonlijk het proberen waard om gebruik te maken van servlets.
Denk bij het opzetten van zoiets overigens goed na over veiligheid :)...

Betreffende een grote e-commerce zaak.... Kijk eens om Amazon.com (Als je dat bedoelt tenminste) :)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Op maandag 04 maart 2002 23:38 schreef Brazza het volgende:
degene die ze gebruiken in de tutorial van devshed (post van blackd) is misschien niet een veelgebruikte, maar wel een goed uitgangspunt om een 'eigen' shop op te zetten!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb zelf 3 ecommerce shops gebouwd en gerunt, onderschat het niet, als je geen programmeer ervaring heb zou ik er niet aan beginnen.

Ik heb zelf een redelijk uit ontwikkelde shop met eigenlijk alles erop wat een shop moet hebben, dus niet alleen ff een winkelmandje maar bijvoorbeeld ook de complete statistieken, partner programma, helpdesk integratie, mail integratie, lichte CMS, online mogelijkheid van plaatjes bijwerken, kortom de hele sante kraam :)

Maar voor een simpele shop zou je met minder kunnen voldoen, ik zou je wel willen adviseren een goed systeem voor je mail te regelen, neem van mij aan dat je op elke order 2 a 3 mailtjes krijgt. Uiteraard kan dat verschillen per shop maar het is in ieder geval behoorlijk arbeidsintensief.

Oja, gebruik iets van bibit voor je betaling, scheelt je een hoop gezeik en het kost bijna niks.

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Hoezo 2 of 3 mails. Bedoel je van bevestigingmails?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

Op dinsdag 05 maart 2002 02:20 schreef Brazza het volgende:
Hoezo 2 of 3 mails. Bedoel je van bevestigingmails?
Vragen mails van gebruikers etc. Die zijn toch nog steeds nogal 'afwachtend' ten opzichte van online diensten ( vanwege alle slechte verhalen enzo ) .

En idd tis niet makkelijk. Heb zelf ook een paar van die shops opgezet, wel iets makkelijker en veel minder uitgebreid dan Raptorix , maar het is idd moeilijker en duurt langer dan je denkt.

je kan trouwens beter eerst een goede basis bedenken ( denk trouwens aan een goed ontwerp ) en hierop later gaan uitbreiden.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Zoals je in je eerst post op mij overkomt heb je nog geen ervaring met webapplicaties. Begin dus niet meteen aan een shop! Je moet eerst de basics leren, want anders kan je bijvoorbeeld heel snel beveiligingsfouten gaan maken...
Pagina: 1