[WC][CM] Radiator zelf maken

Pagina: 1
Acties:

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
Ik ga zelf een kast bouwen van Aluminium en daarbij wil ik waterkoeling inbouwen. Nou dacht ik er aan om misschien 1 kant van die kast als Radiator te laten fungeren. Ik betwijfel het zelf trouwens of het voldoende koelt maar ik kan als ik een extra rad. toevoeg in ieder geval me Fan wat zachter zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://ikke.hyperlinx.cz/radiator/pijp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ikke.hyperlinx.cz/radiator/ribben.jpg

Ik denk dat als ik allemaal gaatjes boor in me ribben dat de warmte al wat beter wordt afgevoerd, of ik kan allemaal heel dun alu tussen de ribben fiksen op de 1 of andere manier

GoT a clue? Specs

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Beter zet je die alu repen vertikaal.
Lucht stijgt dan makkelijker omhoog.

BDW ik zou er gewoon 1 kopen.

• H@rry
Op maandag 04 maart 2002 23:11 schreef Gman het volgende:
Beter zet je die alu repen vertikaal.
Lucht stijgt dan makkelijker omhoog.
sukke tips moet ik hebben *D

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Neem zo dun mogelijke buizen. Misschien vastzetten met AS Epoxy? En zonder TEC wordt je water zo warm niet. Een gewone RAD zou genoeg moeten zijn ook met fans@7V.

• H@rry
Het mooiste lijkt mij dus passief uiteraard :) (ok op de pomp na dan...)

GoT a clue? Specs

Verwijderd

ik heb mijn radiator zelf gemaakt, 12 koperen buisjes van 5mm uitw. 4mm inw. naast elkaar, voor en achter verbonden met 2 15mm koperen buizen er dward op.

tussen voor en achterkant 20 plaatjes van geperforeerde messing plaat er tussen gesoldeerd.

Tis geen superding maar het werkt met een 90mm fan er achter.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:44
Als je passief wilt kan ik je een autoradiator aanbevelen.
Ik gebruik er zelf een van een Ford Orion 1.6. Nadeel is wel dat ze erg groot zijn (80 x 35 x 7 cm^3).

Verwijderd

is te prberen alleen echt effectief zal het niet zijn.
het sscheelt daarintegen wel op je budget en je hebt de kick van het zelf maken er ook nog bij

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

Epsilon

koop er 1
want wil het een beetje nu hebben moet je het lassen omdat AS adhesive gewoon bagger warmte geleid in vergelijking met een metaal (20 keer zo slecht ofzo)

• H@rry
Op dinsdag 05 maart 2002 09:42 schreef doehetzelver het volgende:
ik heb mijn radiator zelf gemaakt, 12 koperen buisjes van 5mm uitw. 4mm inw. naast elkaar, voor en achter verbonden met 2 15mm koperen buizen er dward op.

tussen voor en achterkant 20 plaatjes van geperforeerde messing plaat er tussen gesoldeerd.

Tis geen superding maar het werkt met een 90mm fan er achter.
Pics? *D
Op dinsdag 05 maart 2002 14:50 schreef epsilon het volgende:
koop er 1
want wil het een beetje nu hebben moet je het lassen omdat AS adhesive gewoon bagger warmte geleid in vergelijking met een metaal (20 keer zo slecht ofzo)
Lassen is geen probleem. Daar heb ik een baas voor *D

GoT a clue? Specs

Pagina: 1