Ik ben verhuist en heb nieuwe telefoonlijn dus, waar ik wel verbaast over ben is dat m`n 56k modem , daadwerkelijk op 56K verbindt! In m`n vorige huis was dit altijd lager , zoals 40 tot 48k. Is dit bijzonder of hebben anderen ook altijd 56k verbindingen?
In mijn pre-kabelmodem tijd was het hoogste wat ik haalde 53.3kbs geloof ik, maar normaal was het 52kbs
Nope
Ik heb met Wanadoo altijd 44 kilobits/seconde, en als de handshake niet zo lekker verloopt kan het wel 1s terugvallen op 33 kilobits/seconde.
Maar hoger dan die 44 kilobits/seconde haal ik dus nooit, helaas. En helaas ondersteunt Wanadoo Hometime ook geen ISDN
.
Maar hoger dan die 44 kilobits/seconde haal ik dus nooit, helaas. En helaas ondersteunt Wanadoo Hometime ook geen ISDN
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
In donkere, lang vervlogen tijden connecte ik steeds op +- 24.000 kbps, tot er een telefooncentrale vernieuwd wer, vanaf toen tussen de 48.000 en 54.000 , nu gelukkig kabel
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Als ik het niet fout heb wordt de snelheid lager gezet bij het verbinden doordat er ruis op de lijn zit(zat dus).
Is trouwens leuk als je ADSL hebt met een alcatel modem, kun je de kwaliteit van je lijntje zien in een mooi statje
Is trouwens leuk als je ADSL hebt met een alcatel modem, kun je de kwaliteit van je lijntje zien in een mooi statje
Die 56k is het theoretische maximum. Wat je werkelijk haalt is afhankelijk van de lijnkwaliteit, en haast altijd minder.
Ik haal meestal 52.000 en soms 53.000. Maar wanneer ik eerst flink ben bezig geweest met m'n comp of wanneer ik veel programmas heb open staan verbind ie veel langzamer en dat merk je meteen bij het internetten.
Succes is een keuze
Hangt van de lijnkwaliteit af. Mijn ervaring is dat de "echte" snelheid niet zoveel verandert. Je kunt ook eens proberen de aansluiting van het modem heel dicht bij de hoofdaansluiting neer te zetten. Daarnaast moet je natuurlijk nooit lange kabels gebruiken.Op maandag 04 maart 2002 23:03 schreef dracs het volgende:
Ik ben verhuist en heb nieuwe telefoonlijn dus, waar ik wel verbaast over ben is dat m`n 56k modem , daadwerkelijk op 56K verbindt! In m`n vorige huis was dit altijd lager , zoals 40 tot 48k. Is dit bijzonder of hebben anderen ook altijd 56k verbindingen?
Pagina: 1