Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Verwijderd
de scart gaat automatisch op IN of OUT, maar ik heb het geprobeerd met de Cinch-ingang op de pc maar dat werkt dus niet...Op maandag 04 maart 2002 23:08 schreef mEdnass het volgende:
Als je een SCART kabel achterin plugt(die moet je dan wel op 'OUT' kunnen schakelen) is je antwoord: Ja!
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
met de videorecorder is het ook nog niet gelukt...Op maandag 04 maart 2002 23:02 schreef Heko het volgende:
Met een tv kan het dacht ik niet, met een videorecorder of satellietontvanger zou het wel gaan!
Lijkt me sterk, maar ik zal mijn situatie ff uitleggen:Op maandag 04 maart 2002 23:12 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
de scart gaat automatisch op IN of OUT,
[..]
TV->(SCART-PLUG met cinch-bus voor video en schakelaar voo r IN/OUT)----(kabeltje)----(cinch-bus-in op TV-KAART)->COMPUTER
Bij jou gaat ie alleen je video-kaart in. Zo kan ik zappen op tv en dat opnemen op de compu.
Weet je wel _HEEL_ zeker dat je met een video-IN connector temaken hebt
Ik heb het ook ooit eens zo gedaan.
Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
Ik heb dus in principe dezelfde situatie, maar dus idd videokaart i.p.v. tv-kaart en volgens mij gaat m'n scart-uitgang automatisch op out of in.Op maandag 04 maart 2002 23:22 schreef mEdnass het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, maar ik zal mijn situatie ff uitleggen:
TV->(SCART-PLUG met cinch-bus voor video en schakelaar voo r IN/OUT)----(kabeltje)----(cinch-bus-in op TV-KAART)->COMPUTER
Bij jou gaat ie alleen je video-kaart in. Zo kan ik zappen op tv en dat opnemen op de compu.
Want als ik een kabel doe voor geluid VAN tv NAAR versterker, dan is het dus uit en met m'n TV-Out NAAR tv dan is het in.
Maar toch krijg ik geen beeld op de pc van m'n tv.
sluit je dat aan op dezelfde scart converter ? we hebben het hier over die grote 21 polige scart aansluiting op de achterkant van je tv he.Op maandag 04 maart 2002 23:29 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
Ik heb dus in principe dezelfde situatie, maar dus idd videokaart i.p.v. tv-kaart en volgens mij gaat m'n scart-uitgang automatisch op out of in.
Want als ik een kabel doe voor geluid VAN tv NAAR versterker, dan is het dus uit en met m'n TV-Out NAAR tv dan is het in.
Maar toch krijg ik geen beeld op de pc van m'n tv.
audio in en out (en video in en out) zijn totaal andere pinnen en dat kan dus niet automatisch schakelen.
je moet gewoon zo'n scart blokje hebben met 3 tulp aansluitingen (video, audio l/r) en een schakelaar voor in out. en dan dus op out zetten.
je tv kan best een video in ingang hebben aan de voorkant voor een camera oid, en een audio uit voor aan een versterker te hangen maar daar heb je nu dus niet genoeg aan.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Nope
Volgens mij bestaan er trouwens geen automatische. Als het wel zo is loop ik achter, maar zou het niet ergens op dat plugje vermeld staan??? De meeste zijn denk ik standaard IN en anders zijn ze wel (makkelijk) om te solderen naar OUT denk ik.
Wel staat de kabel nogal heftig onder stroom als ik de Audio-Out gebruik (krijg schokken als ik de tulp-plugjes aanraak) maar het geluid komt prima door.
Ik heb er maar een van het merk 'Goedkopie' hoorOp maandag 04 maart 2002 23:35 schreef Bjorker het volgende:
De meeste tv's hebben geen video-out signaal op de scart.
[..]
Klinkt misschien raar, maar de 220 stekker van je tv omdraaien kan helpen dit op te lossen.Op maandag 04 maart 2002 23:37 schreef ImPrEzA het volgende:
Wel staat de kabel nogal heftig onder stroom als ik de Audio-Out gebruik (krijg schokken als ik de tulp-plugjes aanraak) maar het geluid komt prima door.
Nope
Boven de Scart-uitgang staat:
EXT > symbooltje met soort grafiekje > symbool met pijltje dat naar binnen wijst