Toon posts:

DivX en asus 7700 deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het is mij eindelijk gelukt om mijn deluxe kaart op tv te zetten en tv op pc te zetten nu heb ik geen dvd drive maar heb wel asus dvd erop staan. nu heb ik een aantal avi(divx) films en vcd films maar hoe krijg ik die subtitels aan de praat welk proggie heb ik nodig en als ik een avi(divx) widescreen afspeel in fullscreen dan rekt hij het uit (via file mode)hoe krijg ik deze 2 dingen goed

Verwijderd

Ik kan je vraag voor de helft beantwoorden en dat betreft het weergeven van DivX movies.
Het enige wat je moet doen is de DivX codecs installeren op je computer, als dit gebeurt is dan kan je voortaan gewoon de Windows Mediaspeler gebruiken om je DivX films te bekijken. Als je de file extensie AVI gekoppelt hebt aan je Windows Mediaspeler, dan zal bij het dubbel klikken van een DivX film automatisch deze gestart worden. Door nu ALT + ENTER te gebruiken krijg je zo de film full screen op je monitor of TV, zonder dat deze op een of andere rare manier wordt opgerekt. Als je op de diverse DivX sites rondsnuffelt zijn er tal van andere DivX spelers te vinden, maar niet noodzakelijk!!
Sorry VCD ken ik niet, maar zal me niets verbazen dat met een juiste codec ook hier hetzelfde verhaal geldt.
Als je geen DVD speler hebt kan je AsusDVD gewoon vergeten voor weergave van andere video formaten.

GrTnX Corleone.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Voor de subtitles heb je MicroDVD nodig. Ik heb um wel voor je.. tis niet groot.. moet ik hem mailen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
mmm die tazzman blijf op mijn vragen antworden he :) thx man voor jullie hulp maar ik denk niet helemaal dat het duidelijk is

1 met asus dvd kan ik fullscreen draaien maar is widescreen uitgerekt

2 met mircodvd kan ik geen fullscreen doen blijft beeld stilstaan

en dan wil ik natuurlijk alles via dat asus dvd of microdvd doen maar graag met subtitels

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Jah dat geklooi met MicroDVD had ik ook! Als je HEEL goed kijkt zie je dat hij aan beide UITEINDEN *wel* de DivX af aan het spelen is maar het "midden" niet speelt. Als je ff met je muis op het midden klikt.. rechtermuisknop geloof ik dan zal je zien dat hij wel aan het spelen is maar gewoon niet het midden gedeelte 'speelt'. Erg vreemd.

Iemand een oplossing? Op mijn G400 DH had ik de Dualhead zo gezet dat hij windowed-movies afspeelt op mijn monitor en dat maximized doet op TV.. en zo werkte MicroDVD wel prima maar toch een hoop geklooi..

Het uitrekken wordt veroorzaakt omdat je DVD player *NIET* de goede aspect ratio gebruikt. Kijk of d'r een optie "maintain aspect ratio" in je opties staat.. ik gebruik ASUS DVD niet omdat ik DVD's speel met mijn 2e PC (Creative DXR2 kit).

Het probleem met dat uitrekken ligt echt aan die aspect ratio. Probeer anders ff een andere software player zoals PowerDVD.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat asusdvd een rip is van powerdvd want in de map staat gewoon powerdvd bij mij

en die ratio(ofzo) heb ik geprobeert maar gaat nie aan(zit in file mode niet dvd mode)

en dat met microdvd jup weet iemand een oplossing want ik vind dit erg kut
Pagina: 1